Do zadań Referatu Budżetowego należy, w szczególnosci: 1) przygotowanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta, 2) zapewnienie obsługi finansowo-księgowej i kasowej urzędu, 3) uruchomienia środków finansowych dla poszczegółnych dysponentów budżetu gminy, 4) przygotowanie materiałów niezbędnych do wykonywania odowiązków z zakresu sprawozdawczości budżetowej, 5)sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych i innych jednostek organizacyjnych w zakresie przekazywanych dotacji z budżetu, 6) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego, 7) prowadzenie ksiąg rachunkowych, 8) rozliczanie inwentaryzacji, 9)dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego, 10) sporządzanie sprawozdań finansowych, 11)dokonywanie umorzeń środkow trwałych oraz wartości niematreialnych i prawnych, 12) analiza wykonania budżetu, 13) obsługa finansowo-księgowa jednostek pomocniczych, 14) współpraca z izbami obrachunkowymi i yrzędami skarbowymi, 15) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, 16) opracowanie dokumentacji majacej na celu pozyskanie funduszy ze źródeł zewnetrznych.
|