Załatwia sprawy z zakresu : -wymiaru podatku - rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportowych -wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym -rozliczanie sołtysów -wydawanie kart drogowych OSP -wypisywanie dowodów bankowych dotyczących dochodu za podatek leśny -wypisywanie zaświadczeń o stanie zaległości płatniczych -wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych.
Do zadań Referatu finansowego nalezy: 1) prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych: - przygotowanie projektów uchwał rady, - prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów, - gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu, - przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat, - podejmowanie czynnosci zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczajacego, - spożądzanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat, 2) prowadzenie spraw związanych z rozliczeniem podatków pośrednich w tym podatku VAT, 3)prowadzenie windykacji i egzekucji administracyjnej zobowiązań pieniężnych, 4)współpraca z Referatem Budżetowym, w sprawach dot.budżetu.
|