Załatwia sprawy z zakresu:- sporządzania aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu -zarządzanie kryzysowe.
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego- należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno- opiekuńczych, a w szczególności: 1) rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, 2) sporzadzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego, 3) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń, 4) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, 5) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w zwiazek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, 6) stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa, 7) sprawy z zakresu zarządzania kryzysowego.
|