1)obsługa organizacyjna i techniczno - biurowa organów gminy oraz Komisji Rady Miejskiej, 2)sprawy funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy, 3)prowadzenie spraw dotyczących jednostek pomocniczych (sołectw i osiedli), 4)współudział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu wyborów do Rady Miejskiej, Burmistrza, Sejmu, Senatu, Prezydenta RP oraz referendum, 5)obsługa prawna urzędu, organów gminy oraz gminnych jednostek organizacyjnych, 6)sprawy kontroli, nadzoru nad działalnością gminnych jednostek organizacyjnych, 7)dbałość o zgodne z przepisami prawa działanie Urzędu oraz pomoc prawną pracownikom Urzędu przy załatwianiu powierzonych im spraw, 8)przekazywanie uchwał Rady Miejskiej zainteresowanym oraz nadzór nad ich wykonywaniem, 9)prowadzenie ewidencji i kierowanie do załatwienia skarg i wniosków składanych do organów gminy, 10)prowadzenie ewidencji oraz publikacja uchwał Rady Miejskiej, przedstawianie ich Wojewodzie oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej, 11)prowadzenie zbioru przepisów gminnych i udostępnianie ich do wglądu, 12)organizacja współpracy z sołectwami i osiedlami, 13)prowadzenie spraw związanych z bhp i p.poż. Gminy, 14)wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza Miasta i Gminy, 15)prowadzenie zbioru Dzienników Ustaw, Monitora Polskiego, Dzienników Urzędowych, analiza ich treści oraz przekazywanie do realizacji zadań z nich wynikających zainteresowanym, 16)redagowanie i bieżąca aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej, 17)prowadzenie obsługi informatycznej Urzędu. 18)Radca Prawny działa na podstawie zakresu zadań i obowiązków ustalonych przez Burmistrza Miasta i Gminy, zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 roku o radcach prawnych i podlega bezpośrednio Sekretarzowi Miasta i Gminy Działoszyn
|