wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Urząd Miasta i Gminy Działoszyn

STANOWISKO PRACY - INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Komórka organizacyjna: Urząd Stanu Cywilnego
Symbol stanowiska: USC.II
Nazwa stanowiska: Zastępca Kierownika USC

Zadania realizowane na stanowisku pracy:

1. Właściwe i terminowe załatwianie spraw związanych z rejestracją stanu cywilnego oraz spraw dotyczących innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny wynikających z przepisów o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności:
1) przyjmowanie oświadczeń o zamiarze zawarcia związku małżeńskiego i udzielanie ślubów,
2) sporządzanie aktów małżeństwa w księgach stanu cywilnego w oparciu o oświadczenia składane w sposób określony w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
3) prowadzenie ksiąg stanu cywilnego w sprawach urodzeń i zgonów,
4) przechowywanie ksiąg stanu cywilnego oraz dokonywanie w nich zmian określonych przepisami prawa,
5) przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka oraz nadanie dzieciom nazwiska męża matki,
6) wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,
7) sporządzanie aktów stanu cywilnego jeżeli fakt urodzenia, małżeństwa lub zgonu nastąpił za granicą.
8) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą
9) realizacja wniosków w sprawach unieważnienia aktów stanu cywilnego dotyczących tego samego zdarzenia.
2. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach należących do zakresu działania USC.
1) prostowanie oczywistego błędu pisarskiego,
2) unieważnienie jednego z dwóch aktów stwierdzających to samo znaczenie, dotyczące tej samej osoby,
3) zezwolenie na zawarcie związku małżeńskiego bez miesięcznego terminu wyczekiwania,
4) uzupełnienie treści aktów stanu cywilnego.
1) współdziałanie z innymi organami w sprawach dotyczących urodzeń, małżeństw, i zgonów,
2) prowadzenie archiwum Urzędu stanu Cywilnego,
3) przekazywanie stuletnich ksiąg do archiwum państwowego,
4) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
5) współdziałanie z proboszczami parafii w zakresie wykonywania zadań wynikających
z konkordatu,
a zwłaszcza wpisywanie treści aktu małżeństwa na podstawie zaświadczeń o zawartym małżeństwie wydanym przez duchownych.
6) współpraca z kościołami i związkami wyznaniowymi,
7) sporządza1. Właściwe i terminowe załatwianie spraw związanych z rejestracją stanu cywilnego oraz spraw dotyczących innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny wynikających z przepisów o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności:
1) przyjmowanie oświadczeń o zamiarze zawarcia związku małżeńskiego i udzielanie ślubów,
2) sporządzanie aktów małżeństwa w księgach stanu cywilnego w oparciu o oświadczenia składane w sposób określony w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
3) prowadzenie ksiąg stanu cywilnego w sprawach urodzeń i zgonów,
4) przechowywanie ksiąg stanu cywilnego oraz dokonywanie w nich zmian określonych przepisami prawa,
5) przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka oraz nadanie dzieciom nazwiska męża matki,
6) wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,
7) sporządzanie aktów stanu cywilnego jeżeli fakt urodzenia, małżeństwa lub zgonu nastąpił za granicą.
8) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą
9) realizacja wniosków w sprawach unieważnienia aktów stanu cywilnego dotyczących tego samego zdarzenia.
2. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach należących do zakresu działania USC.
1) prostowanie oczywistego błędu pisarskiego,
2) unieważnienie jednego z dwóch aktów stwierdzających to samo znaczenie, dotyczące tej samej osoby,
3) zezwolenie na zawarcie związku małżeńskiego bez miesięcznego terminu wyczekiwania,
4) uzupełnienie treści aktów stanu cywilnego.
1) współdziałanie z innymi organami w sprawach dotyczących urodzeń, małżeństw, i zgonów,
2) prowadzenie archiwum Urzędu stanu Cywilnego,
3) przekazywanie stuletnich ksiąg do archiwum państwowego,
4) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
5) współdziałanie z proboszczami parafii w zakresie wykonywania zadań wynikających
z konkordatu,
a zwłaszcza wpisywanie treści aktu małżeństwa na podstawie zaświadczeń o zawartym małżeństwie wydanym przez duchownych.
6) współpraca z kościołami i związkami wyznaniowymi,
7) sporządza1. Właściwe i terminowe załatwianie spraw związanych z rejestracją stanu cywilnego oraz spraw dotyczących innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny wynikających z przepisów o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności:
1) przyjmowanie oświadczeń o zamiarze zawarcia związku małżeńskiego i udzielanie ślubów,
2) sporządzanie aktów małżeństwa w księgach stanu cywilnego w oparciu o oświadczenia składane w sposób określony w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym,
3) prowadzenie ksiąg stanu cywilnego w sprawach urodzeń i zgonów,
4) przechowywanie ksiąg stanu cywilnego oraz dokonywanie w nich zmian określonych przepisami prawa,
5) przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka oraz nadanie dzieciom nazwiska męża matki,
6) wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,
7) sporządzanie aktów stanu cywilnego jeżeli fakt urodzenia, małżeństwa lub zgonu nastąpił za granicą.
8) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą
9) realizacja wniosków w sprawach unieważnienia aktów stanu cywilnego dotyczących tego samego zdarzenia.
2. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach należących do zakresu działania USC.
1) prostowanie oczywistego błędu pisarskiego,
2) unieważnienie jednego z dwóch aktów stwierdzających to samo znaczenie, dotyczące tej samej osoby,
3) zezwolenie na zawarcie związku małżeńskiego bez miesięcznego terminu wyczekiwania,
4) uzupełnienie treści aktów stanu cywilnego.
1) współdziałanie z innymi organami w sprawach dotyczących urodzeń, małżeństw, i zgonów,
2) prowadzenie archiwum Urzędu stanu Cywilnego,
3) przekazywanie stuletnich ksiąg do archiwum państwowego,
4) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
5) współdziałanie z proboszczami parafii w zakresie wykonywania zadań wynikających
z konkordatu,
a zwłaszcza wpisywanie treści aktu małżeństwa na podstawie zaświadczeń o zawartym małżeństwie wydanym przez duchownych.
6) współpraca z kościołami i związkami wyznaniowymi,
7) sporządza

Informacje o dniach i godzinach przyjmowania w sprawach skarg i wniosków:

codziennie w godzinach urzędowania

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Jolanta Łudczak
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Jolanta Łudczak
Data wytworzenia informacji 2009-02-04
Data udostępnienia informacji 2009-02-04