1. Burmistrz kieruje pracą urzędu przy pomocy Sekretatza MiG, Sakarbnika MiG oraz kierowników wydziałów. 2. Do zadań Burmistrza należy między innymi: 1/ kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej nz zawnątrz 2/ wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, a także zarzadzeń 3/ składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy 4/ wykonywanie i ogłaszanie uchwał Rady Miejskiej, w tym uchwały budzetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i RIO 5/ przedkładanie na sesjach Rady Miejskiej sprawozdań z wykonania uchwał 6/ podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bazpośrednim zagrożeniem interesu publicznego 7/ reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej 8/ uczestnictwo w pracach związków i porozumień komunalnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień 9/ wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy, w tym także uprawnień wynikających ze statutu gminy 10/ gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami urzędu 11/ prowadzenie polityki kadrowej 12/ podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym 13/ załatwianie wniosków i interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji radnych oraz wniosków komisji Rady Miejskiej 14/ wykonywanie zadań szefa OC oraz organizowanie akcji ratowniczych w przyapadku klęsk żywiołowych 15/ wykonywanie innych zadań zastrzeżonych di kompetencji Burmistrza przepisami prawa i uchwałami Rady Miejskiej. |