- Do wspólnych zadań Zastępcy Dyrektora, Głównego księgowego i Kierownika Sekcji pomocy środowiskowej należy w szczególności:
- kierowanie podległą komórką organizacyjną w sposób umożliwiający prawidłowe i terminowe wykonywania zadań publicznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i wewnętrznymi procedurami Ośrodka,
sprawowanie nadzoru nad właściwą realizacją zadań przez podległych pracowników,
- planowanie budżetu w części dotyczącej zadań kierowanej komórki organizacyjnej,
- sporządzanie sprawozdań, informacji i analiz,
- przygotowywanie projektów zarządzeń, regulaminów, instrukcji dotyczących zakresu działania kierowanej komórki organizacyjnej,
- ustalanie zakresów czynności i przeprowadzanie okresowej oceny kwalifikacyjnej podległych pracowników, a także występowanie z odpowiednimi wnioskami (wyróżnianie, nagradzanie, awansowanie, karanie),
- współpraca z Dyrektorem w organizowaniu służby przygotowawczej i egzaminów dla podległych pracowników,
- bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie podległych pracowników z zakresem obowiązków oraz przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy,
- współdziałanie z innymi pracownikami Ośrodka w celu realizacji zadań, które tego wymagają.
- Do zadań Kierownika Sekcji pomocy środowiskowej, poza określonymi w ust. 1, należy w szczególności:
- organizowanie pracy pracowników socjalnych m. in. poprzez ocenę problemów społecznych terenu gminy Łęczna i przedstawianie propozycji ich rozwiązań oraz załatwianie spraw interwencyjnych z pracownikiem socjalnym w środowisku,
- wydawanie z upoważnienia Burmistrza Łęcznej decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy Łęczna podczas nieobecności Dyrektora,
- prowadzenie kancelarii Ośrodka,
- organizowanie szkoleń dla pracowników socjalnych,
- opieka nad osobami odbywającymi praktyki i staże.
|