Do zadań Sekcji wspierania rodziny i integracji społecznej należy w szczególności:
- wspieranie rodzin mających problemy w pełnieniu ról opiekuńczych
i wychowawczych w ich przezwyciężaniu, - opracowanie i realizacja planów pracy z rodziną,
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym uzyskaniu zatrudnienia, podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny i przekazywanie tej oceny Dyrektorowi,
- sporządzanie opinii o rodzinie i jej członkach na wniosek sądu,
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny, a także z Zespołem Interdyscyplinarnym i grupami roboczymi,
- prowadzenie działań związanych z aktywizacją i integracją społeczną,
- inspirowanie, opracowanie, wdrożenie oraz rozwijanie regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,
- przygotowywanie porozumień w sprawie dożywiania dzieci,
- sporządzanie sprawozdań z realizacji Gminnego Programu Wspierania Rodziny,
- przygotowywanie oceny zasobów pomocy społecznej na podstawie analizy lokalnej, sytuacji społecznej i demograficznej,
- koordynowanie gminnej strategii rozwiązywanie problemów społecznych,
- pozyskiwanie środków unijnych,
- przygotowanie, wdrażanie, monitorowanie i rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków unijnych,
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Karty Dużej Rodziny,
- przygotowywanie dokumentacji i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz sporządzanie sprawozdań,
- aktualizowanie strony internetowej Ośrodka i BIP.
|