Do zadań radcy prawnego, Administratora Bezpieczeństwa Informacji, należy w szczególności:
- wydawanie opinii prawnych,
- opracowywanie i opiniowanie projektów umów, porozumień, zarządzeń, uchwał
i innych dokumentów dotyczących działalności Ośrodka, - udzielanie pracownikom Ośrodka porad prawnych i wyjaśnień w zakresie stosowania przepisów prawa,
- informowanie pracowników Ośrodka o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działania Ośrodka,
- nadzór prawny nad egzekucją należności Ośrodka,
- występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu przed sądami, organami administracji publicznej, organami egzekucyjnymi,
- udzielanie porad prawnych osobom korzystającym z pomocy Ośrodka,
- sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych,
- nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych oraz nadzorowanie przestrzegania zasad w niej określonych,
- organizacja bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych,
- prowadzenie rejestru zbiorów danych przetwarzanych przez administratora danych, z wyjątkiem zbiorów zawierających dane wrażliwe,
- wydawanie i anulowanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych,
- prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
- zapewnianie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych,
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych.
|