1. Do zakresu zadań Działów Opiekuńczo - Terapeutycznych należy: 1) zapewnienie mieszkańcom stałej całodobowej opieki i pielęgnacji; 2) umożliwienie mieszkańcom korzystania z przysługujących im świadczeń zdrowotnych; 3) zapewnienie czystości i porządku w pomieszczeniach mieszkańców; 4) udzielanie mieszkańcom pomocy w rozwiązywaniu ich problemów życiowych; 5) wypracowanie najwłaściwszych metod opiekuńczych dla poszczególnych mieszkańców oraz wdrażanie nowych koncepcji pracy pedagogicznej; 6) prowadzenie badań i terapii psychologicznej; 7) udzielanie świadczeń konsultacyjnych w trudnych diagnostycznie i terapeutycznie przypadkach; 8) tworzenie właściwej atmosfery wśród mieszkańców oraz pobudzanie ich do funkcji psychofizycznych; 9) organizowanie i prowadzenie zajęć kulturalno - oświatowych 10) organizowanie i prowadzenie zajęć sprawnościowych i sportowych oraz gier i zabaw; 11) organizowanie programów rozrywkowych; 12) pomaganie w utrzymaniu kontaktów z rodzinami; 13) ustalanie i realizacja programów zajęć terapeutycznych z uwzględnieniem potrzeb i możliwości mieszkańców; 14) analiza zachowań mieszkańców i wykazywanie ich w ustalonych programach; 15) stworzenie właściwych warunków przystosowawczych do przebywania w Domu; 16) wykonywanie zabiegów rehabilitacyjnych; 17) prowadzenie punktu bibliotecznego dla mieszkańców; 18) informowanie mieszkańców o możliwości bezpiecznego przechowywania w depozycie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych; 19) prowadzenie dokumentacji dotyczącej mieszkańców; 20) rozliczanie mieszkańców za pobyt w Domu; 21) przeprowadzenie okresowych szkoleń dla średniego personelu medycznego; 22) prowadzenie wymaganej dokumentacji medycznej. 2. W ramach Działów należy organizować zespoły opiekuńczo - terapeutyczne z udziałem pracowników pierwszego kontaktu, których celem jest: 1) określenie indywidualnych potrzeb mieszkańca oraz zakresu usług; 2) pomoc w adaptacji mieszkańca do warunków Domu; 3) opracowanie indywidualnych planów wspierania mieszkańca; 4) realizac1. Do zakresu zadań Działów Opiekuńczo - Terapeutycznych należy: 1) zapewnienie mieszkańcom stałej całodobowej opieki i pielęgnacji; 2) umożliwienie mieszkańcom korzystania z przysługujących im świadczeń zdrowotnych; 3) zapewnienie czystości i porządku w pomieszczeniach mieszkańców; 4) udzielanie mieszkańcom pomocy w rozwiązywaniu ich problemów życiowych; 5) wypracowanie najwłaściwszych metod opiekuńczych dla poszczególnych mieszkańców oraz wdrażanie nowych koncepcji pracy pedagogicznej; 6) prowadzenie badań i terapii psychologicznej; 7) udzielanie świadczeń konsultacyjnych w trudnych diagnostycznie i terapeutycznie przypadkach; 8) tworzenie właściwej atmosfery wśród mieszkańców oraz pobudzanie ich do funkcji psychofizycznych; 9) organizowanie i prowadzenie zajęć kulturalno - oświatowych 10) organizowanie i prowadzenie zajęć sprawnościowych i sportowych oraz gier i zabaw; 11) organizowanie programów rozrywkowych; 12) pomaganie w utrzymaniu kontaktów z rodzinami; 13) ustalanie i realizacja programów zajęć terapeutycznych z uwzględnieniem potrzeb i możliwości mieszkańców; 14) analiza zachowań mieszkańców i wykazywanie ich w ustalonych programach; 15) stworzenie właściwych warunków przystosowawczych do przebywania w Domu; 16) wykonywanie zabiegów rehabilitacyjnych; 17) prowadzenie punktu bibliotecznego dla mieszkańców; 18) informowanie mieszkańców o możliwości bezpiecznego przechowywania w depozycie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych; 19) prowadzenie dokumentacji dotyczącej mieszkańców; 20) rozliczanie mieszkańców za pobyt w Domu; 21) przeprowadzenie okresowych szkoleń dla średniego personelu medycznego; 22) prowadzenie wymaganej dokumentacji medycznej. 2. W ramach Działów należy organizować zespoły opiekuńczo - terapeutyczne z udziałem pracowników pierwszego kontaktu, których celem jest: 1) określenie indywidualnych potrzeb mieszkańca oraz zakresu usług; 2) pomoc w adaptacji mieszkańca do warunków Domu; 3) opracowanie indywidualnych planów wspierania mieszkańca; 4) realizac1. Do zakresu zadań Działów Opiekuńczo - Terapeutycznych należy: 1) zapewnienie mieszkańcom stałej całodobowej opieki i pielęgnacji; 2) umożliwienie mieszkańcom korzystania z przysługujących im świadczeń zdrowotnych; 3) zapewnienie czystości i porządku w pomieszczeniach mieszkańców; 4) udzielanie mieszkańcom pomocy w rozwiązywaniu ich problemów życiowych; 5) wypracowanie najwłaściwszych metod opiekuńczych dla poszczególnych mieszkańców oraz wdrażanie nowych koncepcji pracy pedagogicznej; 6) prowadzenie badań i terapii psychologicznej; 7) udzielanie świadczeń konsultacyjnych w trudnych diagnostycznie i terapeutycznie przypadkach; 8) tworzenie właściwej atmosfery wśród mieszkańców oraz pobudzanie ich do funkcji psychofizycznych; 9) organizowanie i prowadzenie zajęć kulturalno - oświatowych 10) organizowanie i prowadzenie zajęć sprawnościowych i sportowych oraz gier i zabaw; 11) organizowanie programów rozrywkowych; 12) pomaganie w utrzymaniu kontaktów z rodzinami; 13) ustalanie i realizacja programów zajęć terapeutycznych z uwzględnieniem potrzeb i możliwości mieszkańców; 14) analiza zachowań mieszkańców i wykazywanie ich w ustalonych programach; 15) stworzenie właściwych warunków przystosowawczych do przebywania w Domu; 16) wykonywanie zabiegów rehabilitacyjnych; 17) prowadzenie punktu bibliotecznego dla mieszkańców; 18) informowanie mieszkańców o możliwości bezpiecznego przechowywania w depozycie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych; 19) prowadzenie dokumentacji dotyczącej mieszkańców; 20) rozliczanie mieszkańców za pobyt w Domu; 21) przeprowadzenie okresowych szkoleń dla średniego personelu medycznego; 22) prowadzenie wymaganej dokumentacji medycznej. 2. W ramach Działów należy organizować zespoły opiekuńczo - terapeutyczne z udziałem pracowników pierwszego kontaktu, których celem jest: 1) określenie indywidualnych potrzeb mieszkańca oraz zakresu usług; 2) pomoc w adaptacji mieszkańca do warunków Domu; 3) opracowanie indywidualnych planów wspierania mieszkańca; 4) realizac
|