Program autorski z zakresu edukacji ekologiczny - który ma za zadanie kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Przedszkole kładzie duży nacisk na wychowanie ekologiczne i przyrodnicze. Kierunki działań przedszkola w zakresie edukacji ekologicznej: 1.Działania wspomagające rozwój zdrowia fizycznego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka. 2.Działania wspomagające rozwój intelektualny dziecka. 3.Działania wspomagające rozwój aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej dziecka Cele zadań: -kształtowanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym (wyjazdy na wieś, do lasu, spacery w pole, na łąkę, przebywanie nad woda, w ogrodzie działkowym) -kształtowanie aktywnego, twórczego stosunku dzieci do otaczającego je świata poprzez aranżowanie sytuacji zachęcających do jego poznawania, - kształtowanie u dzieci zachowań, postaw proekologicznych przez kontakt ze środowiskiem przyrodniczym w oparciu o literaturę, obraz, zabawy badawcze i różnego rodzaju hodowle i uprawy, - wzbogacanie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeniem, jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji oraz propagowanie twórczych postaw praktycznych sposobów ochrony przyrody w pełnej odpowiedzialności za jej stan, - pobudzanie i inspirowanie wychowanków do zajęć naukowych i technicznych służących postawieniu i rozwijaniu problemu przez poszukiwanie, odkrywanie i tworzenie, - wyzwalanie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania, porównywania, ustalania podobieństw i różnic, porządkowania, klasyfikowania, wysuwania hipotez i eksperymentowania, - znajomość przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego (woda, powietrze, gleba) dostrzeganie wagi problemu, wyciąganie wniosków i ustalanie z dziećmi sposobów ograniczających zanieczyszczenia, - dowiadywanie się o idei ruchu ekologicznego i działań ludzi dorosłych, zmierzających do ochrony środowiska np. zakładanie filtrów przemysłowych, używanie naturalnych nawozów, utylizacja śmieci, ocProgram autorski z zakresu edukacji ekologiczny - który ma za zadanie kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Przedszkole kładzie duży nacisk na wychowanie ekologiczne i przyrodnicze. Kierunki działań przedszkola w zakresie edukacji ekologicznej: 1.Działania wspomagające rozwój zdrowia fizycznego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka. 2.Działania wspomagające rozwój intelektualny dziecka. 3.Działania wspomagające rozwój aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej dziecka Cele zadań: -kształtowanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym (wyjazdy na wieś, do lasu, spacery w pole, na łąkę, przebywanie nad woda, w ogrodzie działkowym) -kształtowanie aktywnego, twórczego stosunku dzieci do otaczającego je świata poprzez aranżowanie sytuacji zachęcających do jego poznawania, - kształtowanie u dzieci zachowań, postaw proekologicznych przez kontakt ze środowiskiem przyrodniczym w oparciu o literaturę, obraz, zabawy badawcze i różnego rodzaju hodowle i uprawy, - wzbogacanie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeniem, jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji oraz propagowanie twórczych postaw praktycznych sposobów ochrony przyrody w pełnej odpowiedzialności za jej stan, - pobudzanie i inspirowanie wychowanków do zajęć naukowych i technicznych służących postawieniu i rozwijaniu problemu przez poszukiwanie, odkrywanie i tworzenie, - wyzwalanie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania, porównywania, ustalania podobieństw i różnic, porządkowania, klasyfikowania, wysuwania hipotez i eksperymentowania, - znajomość przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego (woda, powietrze, gleba) dostrzeganie wagi problemu, wyciąganie wniosków i ustalanie z dziećmi sposobów ograniczających zanieczyszczenia, - dowiadywanie się o idei ruchu ekologicznego i działań ludzi dorosłych, zmierzających do ochrony środowiska np. zakładanie filtrów przemysłowych, używanie naturalnych nawozów, utylizacja śmieci, ocProgram autorski z zakresu edukacji ekologiczny - który ma za zadanie kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Przedszkole kładzie duży nacisk na wychowanie ekologiczne i przyrodnicze. Kierunki działań przedszkola w zakresie edukacji ekologicznej: 1.Działania wspomagające rozwój zdrowia fizycznego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka. 2.Działania wspomagające rozwój intelektualny dziecka. 3.Działania wspomagające rozwój aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej dziecka Cele zadań: -kształtowanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym (wyjazdy na wieś, do lasu, spacery w pole, na łąkę, przebywanie nad woda, w ogrodzie działkowym) -kształtowanie aktywnego, twórczego stosunku dzieci do otaczającego je świata poprzez aranżowanie sytuacji zachęcających do jego poznawania, - kształtowanie u dzieci zachowań, postaw proekologicznych przez kontakt ze środowiskiem przyrodniczym w oparciu o literaturę, obraz, zabawy badawcze i różnego rodzaju hodowle i uprawy, - wzbogacanie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeniem, jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji oraz propagowanie twórczych postaw praktycznych sposobów ochrony przyrody w pełnej odpowiedzialności za jej stan, - pobudzanie i inspirowanie wychowanków do zajęć naukowych i technicznych służących postawieniu i rozwijaniu problemu przez poszukiwanie, odkrywanie i tworzenie, - wyzwalanie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania, porównywania, ustalania podobieństw i różnic, porządkowania, klasyfikowania, wysuwania hipotez i eksperymentowania, - znajomość przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego (woda, powietrze, gleba) dostrzeganie wagi problemu, wyciąganie wniosków i ustalanie z dziećmi sposobów ograniczających zanieczyszczenia, - dowiadywanie się o idei ruchu ekologicznego i działań ludzi dorosłych, zmierzających do ochrony środowiska np. zakładanie filtrów przemysłowych, używanie naturalnych nawozów, utylizacja śmieci, ocProgram autorski z zakresu edukacji ekologiczny - który ma za zadanie kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Przedszkole kładzie duży nacisk na wychowanie ekologiczne i przyrodnicze. Kierunki działań przedszkola w zakresie edukacji ekologicznej: 1.Działania wspomagające rozwój zdrowia fizycznego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka. 2.Działania wspomagające rozwój intelektualny dziecka. 3.Działania wspomagające rozwój aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej dziecka Cele zadań: -kształtowanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym (wyjazdy na wieś, do lasu, spacery w pole, na łąkę, przebywanie nad woda, w ogrodzie działkowym) -kształtowanie aktywnego, twórczego stosunku dzieci do otaczającego je świata poprzez aranżowanie sytuacji zachęcających do jego poznawania, - kształtowanie u dzieci zachowań, postaw proekologicznych przez kontakt ze środowiskiem przyrodniczym w oparciu o literaturę, obraz, zabawy badawcze i różnego rodzaju hodowle i uprawy, - wzbogacanie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeniem, jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji oraz propagowanie twórczych postaw praktycznych sposobów ochrony przyrody w pełnej odpowiedzialności za jej stan, - pobudzanie i inspirowanie wychowanków do zajęć naukowych i technicznych służących postawieniu i rozwijaniu problemu przez poszukiwanie, odkrywanie i tworzenie, - wyzwalanie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania, porównywania, ustalania podobieństw i różnic, porządkowania, klasyfikowania, wysuwania hipotez i eksperymentowania, - znajomość przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego (woda, powietrze, gleba) dostrzeganie wagi problemu, wyciąganie wniosków i ustalanie z dziećmi sposobów ograniczających zanieczyszczenia, - dowiadywanie się o idei ruchu ekologicznego i działań ludzi dorosłych, zmierzających do ochrony środowiska np. zakładanie filtrów przemysłowych, używanie naturalnych nawozów, utylizacja śmieci, ocProgram autorski z zakresu edukacji ekologiczny - który ma za zadanie kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Przedszkole kładzie duży nacisk na wychowanie ekologiczne i przyrodnicze. Kierunki działań przedszkola w zakresie edukacji ekologicznej: 1.Działania wspomagające rozwój zdrowia fizycznego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka. 2.Działania wspomagające rozwój intelektualny dziecka. 3.Działania wspomagające rozwój aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej dziecka Cele zadań: -kształtowanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym (wyjazdy na wieś, do lasu, spacery w pole, na łąkę, przebywanie nad woda, w ogrodzie działkowym) -kształtowanie aktywnego, twórczego stosunku dzieci do otaczającego je świata poprzez aranżowanie sytuacji zachęcających do jego poznawania, - kształtowanie u dzieci zachowań, postaw proekologicznych przez kontakt ze środowiskiem przyrodniczym w oparciu o literaturę, obraz, zabawy badawcze i różnego rodzaju hodowle i uprawy, - wzbogacanie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeniem, jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji oraz propagowanie twórczych postaw praktycznych sposobów ochrony przyrody w pełnej odpowiedzialności za jej stan, - pobudzanie i inspirowanie wychowanków do zajęć naukowych i technicznych służących postawieniu i rozwijaniu problemu przez poszukiwanie, odkrywanie i tworzenie, - wyzwalanie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania, porównywania, ustalania podobieństw i różnic, porządkowania, klasyfikowania, wysuwania hipotez i eksperymentowania, - znajomość przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego (woda, powietrze, gleba) dostrzeganie wagi problemu, wyciąganie wniosków i ustalanie z dziećmi sposobów ograniczających zanieczyszczenia, - dowiadywanie się o idei ruchu ekologicznego i działań ludzi dorosłych, zmierzających do ochrony środowiska np. zakładanie filtrów przemysłowych, używanie naturalnych nawozów, utylizacja śmieci, ocProgram autorski z zakresu edukacji ekologiczny - który ma za zadanie kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Przedszkole kładzie duży nacisk na wychowanie ekologiczne i przyrodnicze. Kierunki działań przedszkola w zakresie edukacji ekologicznej: 1.Działania wspomagające rozwój zdrowia fizycznego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka. 2.Działania wspomagające rozwój intelektualny dziecka. 3.Działania wspomagające rozwój aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej dziecka Cele zadań: -kształtowanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym (wyjazdy na wieś, do lasu, spacery w pole, na łąkę, przebywanie nad woda, w ogrodzie działkowym) -kształtowanie aktywnego, twórczego stosunku dzieci do otaczającego je świata poprzez aranżowanie sytuacji zachęcających do jego poznawania, - kształtowanie u dzieci zachowań, postaw proekologicznych przez kontakt ze środowiskiem przyrodniczym w oparciu o literaturę, obraz, zabawy badawcze i różnego rodzaju hodowle i uprawy, - wzbogacanie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeniem, jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji oraz propagowanie twórczych postaw praktycznych sposobów ochrony przyrody w pełnej odpowiedzialności za jej stan, - pobudzanie i inspirowanie wychowanków do zajęć naukowych i technicznych służących postawieniu i rozwijaniu problemu przez poszukiwanie, odkrywanie i tworzenie, - wyzwalanie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania, porównywania, ustalania podobieństw i różnic, porządkowania, klasyfikowania, wysuwania hipotez i eksperymentowania, - znajomość przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego (woda, powietrze, gleba) dostrzeganie wagi problemu, wyciąganie wniosków i ustalanie z dziećmi sposobów ograniczających zanieczyszczenia, - dowiadywanie się o idei ruchu ekologicznego i działań ludzi dorosłych, zmierzających do ochrony środowiska np. zakładanie filtrów przemysłowych, używanie naturalnych nawozów, utylizacja śmieci, oc |