wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Przedszkole Samorządowe Nr 2 "Akademia Bolka i Lolka"

Bank Dobrych Praktyk - szczegóły

Tytuł: Program autorski z zakresu edukacji ekologicznej
Rok wdrożenia: 2002
Jednostka wdrażająca: Przedszkole Samorządowe Nr 2
Grupa zadań: Pozostałe
Podgrupy zadań: inne nie wymienione
Osoba prowadząca sprawę: mgr Elżbieta Rychlewicz, mgr Lucyna Krzyżanowska
E-mail:: [email protected]
Telefon / Fax: (0 44) 633 43 85
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:
Program autorski z zakresu edukacji ekologiczny - który ma za zadanie kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Przedszkole kładzie duży
nacisk na wychowanie ekologiczne i przyrodnicze.
Kierunki działań przedszkola w zakresie edukacji ekologicznej:
1.Działania wspomagające rozwój zdrowia fizycznego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka.
2.Działania wspomagające rozwój intelektualny dziecka.
3.Działania wspomagające rozwój aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej
dziecka
Cele zadań:
-kształtowanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym (wyjazdy na wieś, do lasu, spacery w pole, na łąkę, przebywanie nad woda, w ogrodzie działkowym)
-kształtowanie aktywnego, twórczego stosunku dzieci do otaczającego je świata poprzez aranżowanie sytuacji zachęcających do jego poznawania,
- kształtowanie u dzieci zachowań, postaw proekologicznych przez kontakt ze środowiskiem przyrodniczym w oparciu o literaturę, obraz, zabawy badawcze i różnego rodzaju hodowle i uprawy,
- wzbogacanie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeniem, jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji oraz propagowanie twórczych postaw praktycznych sposobów ochrony przyrody w pełnej odpowiedzialności za jej stan,
- pobudzanie i inspirowanie wychowanków do zajęć naukowych i technicznych służących postawieniu i rozwijaniu problemu przez poszukiwanie, odkrywanie i tworzenie,
- wyzwalanie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania,
porównywania, ustalania podobieństw i różnic, porządkowania, klasyfikowania, wysuwania hipotez i eksperymentowania,
- znajomość przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego (woda, powietrze, gleba) dostrzeganie wagi problemu, wyciąganie wniosków i ustalanie z dziećmi sposobów ograniczających zanieczyszczenia,
- dowiadywanie się o idei ruchu ekologicznego i działań ludzi dorosłych, zmierzających do ochrony środowiska np. zakładanie filtrów przemysłowych, używanie naturalnych nawozów, utylizacja śmieci, ocProgram autorski z zakresu edukacji ekologiczny - który ma za zadanie kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Przedszkole kładzie duży
nacisk na wychowanie ekologiczne i przyrodnicze.
Kierunki działań przedszkola w zakresie edukacji ekologicznej:
1.Działania wspomagające rozwój zdrowia fizycznego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka.
2.Działania wspomagające rozwój intelektualny dziecka.
3.Działania wspomagające rozwój aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej
dziecka
Cele zadań:
-kształtowanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym (wyjazdy na wieś, do lasu, spacery w pole, na łąkę, przebywanie nad woda, w ogrodzie działkowym)
-kształtowanie aktywnego, twórczego stosunku dzieci do otaczającego je świata poprzez aranżowanie sytuacji zachęcających do jego poznawania,
- kształtowanie u dzieci zachowań, postaw proekologicznych przez kontakt ze środowiskiem przyrodniczym w oparciu o literaturę, obraz, zabawy badawcze i różnego rodzaju hodowle i uprawy,
- wzbogacanie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeniem, jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji oraz propagowanie twórczych postaw praktycznych sposobów ochrony przyrody w pełnej odpowiedzialności za jej stan,
- pobudzanie i inspirowanie wychowanków do zajęć naukowych i technicznych służących postawieniu i rozwijaniu problemu przez poszukiwanie, odkrywanie i tworzenie,
- wyzwalanie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania,
porównywania, ustalania podobieństw i różnic, porządkowania, klasyfikowania, wysuwania hipotez i eksperymentowania,
- znajomość przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego (woda, powietrze, gleba) dostrzeganie wagi problemu, wyciąganie wniosków i ustalanie z dziećmi sposobów ograniczających zanieczyszczenia,
- dowiadywanie się o idei ruchu ekologicznego i działań ludzi dorosłych, zmierzających do ochrony środowiska np. zakładanie filtrów przemysłowych, używanie naturalnych nawozów, utylizacja śmieci, ocProgram autorski z zakresu edukacji ekologiczny - który ma za zadanie kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Przedszkole kładzie duży
nacisk na wychowanie ekologiczne i przyrodnicze.
Kierunki działań przedszkola w zakresie edukacji ekologicznej:
1.Działania wspomagające rozwój zdrowia fizycznego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka.
2.Działania wspomagające rozwój intelektualny dziecka.
3.Działania wspomagające rozwój aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej
dziecka
Cele zadań:
-kształtowanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym (wyjazdy na wieś, do lasu, spacery w pole, na łąkę, przebywanie nad woda, w ogrodzie działkowym)
-kształtowanie aktywnego, twórczego stosunku dzieci do otaczającego je świata poprzez aranżowanie sytuacji zachęcających do jego poznawania,
- kształtowanie u dzieci zachowań, postaw proekologicznych przez kontakt ze środowiskiem przyrodniczym w oparciu o literaturę, obraz, zabawy badawcze i różnego rodzaju hodowle i uprawy,
- wzbogacanie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeniem, jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji oraz propagowanie twórczych postaw praktycznych sposobów ochrony przyrody w pełnej odpowiedzialności za jej stan,
- pobudzanie i inspirowanie wychowanków do zajęć naukowych i technicznych służących postawieniu i rozwijaniu problemu przez poszukiwanie, odkrywanie i tworzenie,
- wyzwalanie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania,
porównywania, ustalania podobieństw i różnic, porządkowania, klasyfikowania, wysuwania hipotez i eksperymentowania,
- znajomość przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego (woda, powietrze, gleba) dostrzeganie wagi problemu, wyciąganie wniosków i ustalanie z dziećmi sposobów ograniczających zanieczyszczenia,
- dowiadywanie się o idei ruchu ekologicznego i działań ludzi dorosłych, zmierzających do ochrony środowiska np. zakładanie filtrów przemysłowych, używanie naturalnych nawozów, utylizacja śmieci, ocProgram autorski z zakresu edukacji ekologiczny - który ma za zadanie kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Przedszkole kładzie duży
nacisk na wychowanie ekologiczne i przyrodnicze.
Kierunki działań przedszkola w zakresie edukacji ekologicznej:
1.Działania wspomagające rozwój zdrowia fizycznego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka.
2.Działania wspomagające rozwój intelektualny dziecka.
3.Działania wspomagające rozwój aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej
dziecka
Cele zadań:
-kształtowanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym (wyjazdy na wieś, do lasu, spacery w pole, na łąkę, przebywanie nad woda, w ogrodzie działkowym)
-kształtowanie aktywnego, twórczego stosunku dzieci do otaczającego je świata poprzez aranżowanie sytuacji zachęcających do jego poznawania,
- kształtowanie u dzieci zachowań, postaw proekologicznych przez kontakt ze środowiskiem przyrodniczym w oparciu o literaturę, obraz, zabawy badawcze i różnego rodzaju hodowle i uprawy,
- wzbogacanie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeniem, jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji oraz propagowanie twórczych postaw praktycznych sposobów ochrony przyrody w pełnej odpowiedzialności za jej stan,
- pobudzanie i inspirowanie wychowanków do zajęć naukowych i technicznych służących postawieniu i rozwijaniu problemu przez poszukiwanie, odkrywanie i tworzenie,
- wyzwalanie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania,
porównywania, ustalania podobieństw i różnic, porządkowania, klasyfikowania, wysuwania hipotez i eksperymentowania,
- znajomość przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego (woda, powietrze, gleba) dostrzeganie wagi problemu, wyciąganie wniosków i ustalanie z dziećmi sposobów ograniczających zanieczyszczenia,
- dowiadywanie się o idei ruchu ekologicznego i działań ludzi dorosłych, zmierzających do ochrony środowiska np. zakładanie filtrów przemysłowych, używanie naturalnych nawozów, utylizacja śmieci, ocProgram autorski z zakresu edukacji ekologiczny - który ma za zadanie kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Przedszkole kładzie duży
nacisk na wychowanie ekologiczne i przyrodnicze.
Kierunki działań przedszkola w zakresie edukacji ekologicznej:
1.Działania wspomagające rozwój zdrowia fizycznego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka.
2.Działania wspomagające rozwój intelektualny dziecka.
3.Działania wspomagające rozwój aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej
dziecka
Cele zadań:
-kształtowanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym (wyjazdy na wieś, do lasu, spacery w pole, na łąkę, przebywanie nad woda, w ogrodzie działkowym)
-kształtowanie aktywnego, twórczego stosunku dzieci do otaczającego je świata poprzez aranżowanie sytuacji zachęcających do jego poznawania,
- kształtowanie u dzieci zachowań, postaw proekologicznych przez kontakt ze środowiskiem przyrodniczym w oparciu o literaturę, obraz, zabawy badawcze i różnego rodzaju hodowle i uprawy,
- wzbogacanie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeniem, jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji oraz propagowanie twórczych postaw praktycznych sposobów ochrony przyrody w pełnej odpowiedzialności za jej stan,
- pobudzanie i inspirowanie wychowanków do zajęć naukowych i technicznych służących postawieniu i rozwijaniu problemu przez poszukiwanie, odkrywanie i tworzenie,
- wyzwalanie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania,
porównywania, ustalania podobieństw i różnic, porządkowania, klasyfikowania, wysuwania hipotez i eksperymentowania,
- znajomość przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego (woda, powietrze, gleba) dostrzeganie wagi problemu, wyciąganie wniosków i ustalanie z dziećmi sposobów ograniczających zanieczyszczenia,
- dowiadywanie się o idei ruchu ekologicznego i działań ludzi dorosłych, zmierzających do ochrony środowiska np. zakładanie filtrów przemysłowych, używanie naturalnych nawozów, utylizacja śmieci, ocProgram autorski z zakresu edukacji ekologiczny - który ma za zadanie kształtowanie świadomości ekologicznej wśród dzieci przedszkolnych. Przedszkole kładzie duży
nacisk na wychowanie ekologiczne i przyrodnicze.
Kierunki działań przedszkola w zakresie edukacji ekologicznej:
1.Działania wspomagające rozwój zdrowia fizycznego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka.
2.Działania wspomagające rozwój intelektualny dziecka.
3.Działania wspomagające rozwój aktywności twórczej i wrażliwości estetycznej
dziecka
Cele zadań:
-kształtowanie potrzeby przebywania w środowisku przyrodniczym (wyjazdy na wieś, do lasu, spacery w pole, na łąkę, przebywanie nad woda, w ogrodzie działkowym)
-kształtowanie aktywnego, twórczego stosunku dzieci do otaczającego je świata poprzez aranżowanie sytuacji zachęcających do jego poznawania,
- kształtowanie u dzieci zachowań, postaw proekologicznych przez kontakt ze środowiskiem przyrodniczym w oparciu o literaturę, obraz, zabawy badawcze i różnego rodzaju hodowle i uprawy,
- wzbogacanie różnorodnej wiedzy o środowisku przyrodniczym i uświadomienie zagrożeniem, jakie niesie dla niego rozwój współczesnej cywilizacji oraz propagowanie twórczych postaw praktycznych sposobów ochrony przyrody w pełnej odpowiedzialności za jej stan,
- pobudzanie i inspirowanie wychowanków do zajęć naukowych i technicznych służących postawieniu i rozwijaniu problemu przez poszukiwanie, odkrywanie i tworzenie,
- wyzwalanie u dzieci ich możliwości i zdolności obserwowania, analizowania,
porównywania, ustalania podobieństw i różnic, porządkowania, klasyfikowania, wysuwania hipotez i eksperymentowania,
- znajomość przyczyn zanieczyszczenia środowiska naturalnego (woda, powietrze, gleba) dostrzeganie wagi problemu, wyciąganie wniosków i ustalanie z dziećmi sposobów ograniczających zanieczyszczenia,
- dowiadywanie się o idei ruchu ekologicznego i działań ludzi dorosłych, zmierzających do ochrony środowiska np. zakładanie filtrów przemysłowych, używanie naturalnych nawozów, utylizacja śmieci, oc

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Ada Hałaczkiewicz
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Ada Hałaczkiewicz
Data wytworzenia informacji 2005-02-16
Data udostępnienia informacji 2005-02-16