Program innowacyjny "Chcę dobrze czytać i pisać" to propozycja nauki czytania i pisania dla dzieci przedszkolnych obejmująca: - naukę wczesnego czytania opartą na elementach G. Domana, - wprowadzenie dziecka w świat pisma w oparciu o innowację I.Majchrzak, - naukę pisania w oparciu o rozwijanie funkcji percepcyjno - motywacyjnych prof. M. Bogdanowicz. Powodem, który zdecydował o wyborze takich a nie innych metod jest przekonanie o możliwości nauki czytania już przez małe dzieci oraz chęć poszukiwania nowych, skutecznych a zarazem przyjaznych dziecku sposobów przybliżania im świata liter. Założeniem programu jest nauka wczesnego czytania oparta na zabawie oraz na wykorzystaniu naturalnej łatwości przyswajania informacji całościowej przez małe dzieci. Program ma zachęcić dzieci do czytania i uwrażliwiać na piękno słowa pisanego. Zastosowane w programie metody nauczania, umożliwiają dzieciom oswajanie się z pismem, sprawiają, że dzieci uczą się kojarzyć dźwięki z zapisem, zapamiętują wyrazy i zaczynają układać z nich zdania. Zabawy te są dostosowane do poziomu rozwoju dziecka i są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, by mogły służyć wszystkim dzieciom niezależnie od poziomu dziecięcych możliwości i predyspozycji. Pozwala to na zindywidualizowanie procesu nauki czytania. Przedszkole nasze wychodzi naprzeciw oczekiwaniom dzieci i pozwala im się uczyć czytać wtedy, kiedy będą odczuwać rzeczywistą potrzebę samodzielnego czytania. Cel taki dziecko wyznacza sobie dość wcześnie i wcześniej czy później odkryje magiczny świat pisma i rozszyfruje zawarte w nim tajemnice. Nauka czytania to dla dziecka jeszcze jedna forma aktywności pozwalająca na poznanie i zrozumienie rzeczywistości.
Jedną z metod wspomagających naukę czytania i pisania jest Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz. Metodę tę wybrano spośród innych ze względu na jej wszechstronne oddziaływanie na rozwój psychomotoryczny dziecka. Zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu rozwijają funkcje poznawcze, sprawność mProgram innowacyjny "Chcę dobrze czytać i pisać" to propozycja nauki czytania i pisania dla dzieci przedszkolnych obejmująca: - naukę wczesnego czytania opartą na elementach G. Domana, - wprowadzenie dziecka w świat pisma w oparciu o innowację I.Majchrzak, - naukę pisania w oparciu o rozwijanie funkcji percepcyjno - motywacyjnych prof. M. Bogdanowicz. Powodem, który zdecydował o wyborze takich a nie innych metod jest przekonanie o możliwości nauki czytania już przez małe dzieci oraz chęć poszukiwania nowych, skutecznych a zarazem przyjaznych dziecku sposobów przybliżania im świata liter. Założeniem programu jest nauka wczesnego czytania oparta na zabawie oraz na wykorzystaniu naturalnej łatwości przyswajania informacji całościowej przez małe dzieci. Program ma zachęcić dzieci do czytania i uwrażliwiać na piękno słowa pisanego. Zastosowane w programie metody nauczania, umożliwiają dzieciom oswajanie się z pismem, sprawiają, że dzieci uczą się kojarzyć dźwięki z zapisem, zapamiętują wyrazy i zaczynają układać z nich zdania. Zabawy te są dostosowane do poziomu rozwoju dziecka i są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, by mogły służyć wszystkim dzieciom niezależnie od poziomu dziecięcych możliwości i predyspozycji. Pozwala to na zindywidualizowanie procesu nauki czytania. Przedszkole nasze wychodzi naprzeciw oczekiwaniom dzieci i pozwala im się uczyć czytać wtedy, kiedy będą odczuwać rzeczywistą potrzebę samodzielnego czytania. Cel taki dziecko wyznacza sobie dość wcześnie i wcześniej czy później odkryje magiczny świat pisma i rozszyfruje zawarte w nim tajemnice. Nauka czytania to dla dziecka jeszcze jedna forma aktywności pozwalająca na poznanie i zrozumienie rzeczywistości.
Jedną z metod wspomagających naukę czytania i pisania jest Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz. Metodę tę wybrano spośród innych ze względu na jej wszechstronne oddziaływanie na rozwój psychomotoryczny dziecka. Zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu rozwijają funkcje poznawcze, sprawność mProgram innowacyjny "Chcę dobrze czytać i pisać" to propozycja nauki czytania i pisania dla dzieci przedszkolnych obejmująca: - naukę wczesnego czytania opartą na elementach G. Domana, - wprowadzenie dziecka w świat pisma w oparciu o innowację I.Majchrzak, - naukę pisania w oparciu o rozwijanie funkcji percepcyjno - motywacyjnych prof. M. Bogdanowicz. Powodem, który zdecydował o wyborze takich a nie innych metod jest przekonanie o możliwości nauki czytania już przez małe dzieci oraz chęć poszukiwania nowych, skutecznych a zarazem przyjaznych dziecku sposobów przybliżania im świata liter. Założeniem programu jest nauka wczesnego czytania oparta na zabawie oraz na wykorzystaniu naturalnej łatwości przyswajania informacji całościowej przez małe dzieci. Program ma zachęcić dzieci do czytania i uwrażliwiać na piękno słowa pisanego. Zastosowane w programie metody nauczania, umożliwiają dzieciom oswajanie się z pismem, sprawiają, że dzieci uczą się kojarzyć dźwięki z zapisem, zapamiętują wyrazy i zaczynają układać z nich zdania. Zabawy te są dostosowane do poziomu rozwoju dziecka i są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, by mogły służyć wszystkim dzieciom niezależnie od poziomu dziecięcych możliwości i predyspozycji. Pozwala to na zindywidualizowanie procesu nauki czytania. Przedszkole nasze wychodzi naprzeciw oczekiwaniom dzieci i pozwala im się uczyć czytać wtedy, kiedy będą odczuwać rzeczywistą potrzebę samodzielnego czytania. Cel taki dziecko wyznacza sobie dość wcześnie i wcześniej czy później odkryje magiczny świat pisma i rozszyfruje zawarte w nim tajemnice. Nauka czytania to dla dziecka jeszcze jedna forma aktywności pozwalająca na poznanie i zrozumienie rzeczywistości.
Jedną z metod wspomagających naukę czytania i pisania jest Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz. Metodę tę wybrano spośród innych ze względu na jej wszechstronne oddziaływanie na rozwój psychomotoryczny dziecka. Zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu rozwijają funkcje poznawcze, sprawność m |