wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Przedszkole Samorządowe Nr 2 "Akademia Bolka i Lolka"

Bank Dobrych Praktyk - szczegóły

Tytuł: Program autorski wychowawczo - terapeutyczny "Podróż w Krainę Baśni"
Rok wdrożenia: 2002
Jednostka wdrażająca: Przedszkole Samorządowe Nr 2
Grupa zadań: Pozostałe
Podgrupy zadań: inne nie wymienione
Osoba prowadząca sprawę: mgr Lucyna Krzyżanowska
E-mail:: [email protected]
Telefon / Fax: (0 44) 633 43 85
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:
"Baśń to elementarz, z którego dziecko uczy się czytać we własnym umyśle,
elementarz napisany w języku obrazów. Jest to jedyny język, dzięki któremu możemy zrozumieć siebie i innych, zanim dojrzejemy intelektualnie".
B. Bettelheim "Cudowne i pożyteczne".

Wiek przedszkolny to poważny okres w życiu dziecka, okres tworzenia się nawyków kształtowania procesów uczuciowych, umysłowych, charakteru oraz osobowości. Właśnie w tym okresie należy dostarczać dzieciom odpowiedniej lektury, a bajki nadają się do tego wyśmienicie.
BAŚNIE:
- uczą radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych. Baśniowe postacie reprezentują określony typ: dobry lub zły. Zło nie zostaje pozbawione atrakcyjności, lecz bohater pozytywny jest bardziej pociągający, poprzez co dziecko utożsamiając
się z nim przejmuje jednocześnie zasady moralne,
- dają nadzieję, że nawet słaby może zwyciężać, jeśli stawi czoło przeciwnościom losu. Skłaniają do rezygnacji z dziecięcej potrzeby zależności, dają poczucie bezpieczeństwa,
- kształcą i aktywizują wyobraźnię wpływając na procesy intelektualne oraz emocjonalne,
- służą kształtowaniu gustów literackich przygotowując do odbioru literatury,
- konwencja fantastyczna baśni pozwala na przekazanie treści, które trudno byłoby wyjaśnić w sposób realistyczny.
Poznanie baśni z różnych regionów Polski rozszerza orientację w tradycji kulturowej, pogłębia poczucie więzi narodowej, zapoznaje z historią rozwija uczucia
patriotyczne. Dziecko wykorzysta z baśni to, co jest mu w danej chwili najpotrzebniejsze. Zadaniem dorosłych jest pomoc w pracy nad nurtującymi dzieci problemami. Przyswojenie symbolicznego przekazu opowieści ułatwią: rysowanie, wydzieranie, malowanie, lepienie. Należy często umożliwiać dzieciom odegranie fragmentów lub całości baśni, tak jak one chcą to same zrobić. Klasyczna baśń mówi o ważnych, dorosłych sprawach w przystępny sposób dla dziecka. Opowiada o sensie życia jednoznacznie rozstrzygając dylematy moralne, ukazuje sposoby radzenia sobie w"Baśń to elementarz, z którego dziecko uczy się czytać we własnym umyśle,
elementarz napisany w języku obrazów. Jest to jedyny język, dzięki któremu możemy zrozumieć siebie i innych, zanim dojrzejemy intelektualnie".
B. Bettelheim "Cudowne i pożyteczne".

Wiek przedszkolny to poważny okres w życiu dziecka, okres tworzenia się nawyków kształtowania procesów uczuciowych, umysłowych, charakteru oraz osobowości. Właśnie w tym okresie należy dostarczać dzieciom odpowiedniej lektury, a bajki nadają się do tego wyśmienicie.
BAŚNIE:
- uczą radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych. Baśniowe postacie reprezentują określony typ: dobry lub zły. Zło nie zostaje pozbawione atrakcyjności, lecz bohater pozytywny jest bardziej pociągający, poprzez co dziecko utożsamiając
się z nim przejmuje jednocześnie zasady moralne,
- dają nadzieję, że nawet słaby może zwyciężać, jeśli stawi czoło przeciwnościom losu. Skłaniają do rezygnacji z dziecięcej potrzeby zależności, dają poczucie bezpieczeństwa,
- kształcą i aktywizują wyobraźnię wpływając na procesy intelektualne oraz emocjonalne,
- służą kształtowaniu gustów literackich przygotowując do odbioru literatury,
- konwencja fantastyczna baśni pozwala na przekazanie treści, które trudno byłoby wyjaśnić w sposób realistyczny.
Poznanie baśni z różnych regionów Polski rozszerza orientację w tradycji kulturowej, pogłębia poczucie więzi narodowej, zapoznaje z historią rozwija uczucia
patriotyczne. Dziecko wykorzysta z baśni to, co jest mu w danej chwili najpotrzebniejsze. Zadaniem dorosłych jest pomoc w pracy nad nurtującymi dzieci problemami. Przyswojenie symbolicznego przekazu opowieści ułatwią: rysowanie, wydzieranie, malowanie, lepienie. Należy często umożliwiać dzieciom odegranie fragmentów lub całości baśni, tak jak one chcą to same zrobić. Klasyczna baśń mówi o ważnych, dorosłych sprawach w przystępny sposób dla dziecka. Opowiada o sensie życia jednoznacznie rozstrzygając dylematy moralne, ukazuje sposoby radzenia sobie w"Baśń to elementarz, z którego dziecko uczy się czytać we własnym umyśle,
elementarz napisany w języku obrazów. Jest to jedyny język, dzięki któremu możemy zrozumieć siebie i innych, zanim dojrzejemy intelektualnie".
B. Bettelheim "Cudowne i pożyteczne".

Wiek przedszkolny to poważny okres w życiu dziecka, okres tworzenia się nawyków kształtowania procesów uczuciowych, umysłowych, charakteru oraz osobowości. Właśnie w tym okresie należy dostarczać dzieciom odpowiedniej lektury, a bajki nadają się do tego wyśmienicie.
BAŚNIE:
- uczą radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych. Baśniowe postacie reprezentują określony typ: dobry lub zły. Zło nie zostaje pozbawione atrakcyjności, lecz bohater pozytywny jest bardziej pociągający, poprzez co dziecko utożsamiając
się z nim przejmuje jednocześnie zasady moralne,
- dają nadzieję, że nawet słaby może zwyciężać, jeśli stawi czoło przeciwnościom losu. Skłaniają do rezygnacji z dziecięcej potrzeby zależności, dają poczucie bezpieczeństwa,
- kształcą i aktywizują wyobraźnię wpływając na procesy intelektualne oraz emocjonalne,
- służą kształtowaniu gustów literackich przygotowując do odbioru literatury,
- konwencja fantastyczna baśni pozwala na przekazanie treści, które trudno byłoby wyjaśnić w sposób realistyczny.
Poznanie baśni z różnych regionów Polski rozszerza orientację w tradycji kulturowej, pogłębia poczucie więzi narodowej, zapoznaje z historią rozwija uczucia
patriotyczne. Dziecko wykorzysta z baśni to, co jest mu w danej chwili najpotrzebniejsze. Zadaniem dorosłych jest pomoc w pracy nad nurtującymi dzieci problemami. Przyswojenie symbolicznego przekazu opowieści ułatwią: rysowanie, wydzieranie, malowanie, lepienie. Należy często umożliwiać dzieciom odegranie fragmentów lub całości baśni, tak jak one chcą to same zrobić. Klasyczna baśń mówi o ważnych, dorosłych sprawach w przystępny sposób dla dziecka. Opowiada o sensie życia jednoznacznie rozstrzygając dylematy moralne, ukazuje sposoby radzenia sobie w"Baśń to elementarz, z którego dziecko uczy się czytać we własnym umyśle,
elementarz napisany w języku obrazów. Jest to jedyny język, dzięki któremu możemy zrozumieć siebie i innych, zanim dojrzejemy intelektualnie".
B. Bettelheim "Cudowne i pożyteczne".

Wiek przedszkolny to poważny okres w życiu dziecka, okres tworzenia się nawyków kształtowania procesów uczuciowych, umysłowych, charakteru oraz osobowości. Właśnie w tym okresie należy dostarczać dzieciom odpowiedniej lektury, a bajki nadają się do tego wyśmienicie.
BAŚNIE:
- uczą radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych. Baśniowe postacie reprezentują określony typ: dobry lub zły. Zło nie zostaje pozbawione atrakcyjności, lecz bohater pozytywny jest bardziej pociągający, poprzez co dziecko utożsamiając
się z nim przejmuje jednocześnie zasady moralne,
- dają nadzieję, że nawet słaby może zwyciężać, jeśli stawi czoło przeciwnościom losu. Skłaniają do rezygnacji z dziecięcej potrzeby zależności, dają poczucie bezpieczeństwa,
- kształcą i aktywizują wyobraźnię wpływając na procesy intelektualne oraz emocjonalne,
- służą kształtowaniu gustów literackich przygotowując do odbioru literatury,
- konwencja fantastyczna baśni pozwala na przekazanie treści, które trudno byłoby wyjaśnić w sposób realistyczny.
Poznanie baśni z różnych regionów Polski rozszerza orientację w tradycji kulturowej, pogłębia poczucie więzi narodowej, zapoznaje z historią rozwija uczucia
patriotyczne. Dziecko wykorzysta z baśni to, co jest mu w danej chwili najpotrzebniejsze. Zadaniem dorosłych jest pomoc w pracy nad nurtującymi dzieci problemami. Przyswojenie symbolicznego przekazu opowieści ułatwią: rysowanie, wydzieranie, malowanie, lepienie. Należy często umożliwiać dzieciom odegranie fragmentów lub całości baśni, tak jak one chcą to same zrobić. Klasyczna baśń mówi o ważnych, dorosłych sprawach w przystępny sposób dla dziecka. Opowiada o sensie życia jednoznacznie rozstrzygając dylematy moralne, ukazuje sposoby radzenia sobie w

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Ada Hałaczkiewicz
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Ada Hałaczkiewicz
Data wytworzenia informacji 2005-02-16
Data udostępnienia informacji 2005-02-16