wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Przedszkole Samorządowe Nr 2 "Akademia Bolka i Lolka"

Bank Dobrych Praktyk - szczegóły

Tytuł: Program autorski z zakresu edukacji zdrowotnej
Rok wdrożenia: 2002
Jednostka wdrażająca: Przedszkole Samorządowe Nr 2
Grupa zadań: Pozostałe
Podgrupy zadań: inne nie wymienione
Osoba prowadząca sprawę: magr Ada Hałaczkiewicz, mgr Edyta Malinowska
E-mail:: [email protected]
Telefon / Fax: (0 44) 633 43 85
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:
Upowszechnianie idei promowania zdrowia dokonało się w latach dziewięćdziesiątych na całym świecie dzięki Światowej organizacji zdrowia, która uznała, że "zdrowie to nie tylko brak choroby, ale także stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego, a nie tylko nieobecność choroby lub osłabienia".
Zdrowie nie jest wartością przekazywaną raz na całe życie, na którą nie mają wpływu wysiłki i starania własne czy też wpływy zewnętrzne. Zdrowie możemy sami w pewnej wierze kształtować, doskonalić i dbać o nie.
Dlatego też podnoszenie świadomości prozdrowotnej u najmłodszych członków naszego społeczeństwa, u których to kształtują się nawyki i przyzwyczajenia często utrwalone na całe życie uważamy za priorytetowe w swojej działalności.
Realizowany w placówce program Edukacji Zdrowotnej obejmuje swym zasięgiem całe otoczenie, w którym żyje i przebywa dziecko. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty współpracują w naszej placówce zgodnie trzy strony edukacyjne: nauczyciel-środowisko rodzinne-dzieci.
Najlepszym przewodnikiem po stopniach edukacji zdrowotnej jest nauczyciel. On daje możliwość szerzenia, rozpowszechniania promocji zdrowia, rozumianej przez WHO jako proces umożliwiający każdemu człowiekowi zwiększenie oddziaływań na jego zdrowie w sensie jego poprawy i utrzymania. Nauczyciel jest więc najlepszym kreatorem zdrowia, podkreśla we wszystkich działaniach aspekty wychowawcze, ukazuje dzieciom różnorodne korzyści, jakie daje im aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie swoje i innych.
W edukacji zdrowotnej niezwykle ważną rolę odgrywa współpraca nauczyciela z rodzicami. Dziecko uczy się przez naśladownictwo, poszukuje wzorców przede wszystkim wśród najbliższych czyli rodziców. Jeżeli ma prawidłowy wzór w domu, jeżeli rodzice wymagają czegoś, sami też to robią dziecko przekonuje się, że jest to naprawdę ważne, bo nie dotyczy tylko niego ale innych również. W naszych działaniach pragniemy uświadomić rodzicom, że edukacja zdrowotna to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także kształtowanie wartości, postawUpowszechnianie idei promowania zdrowia dokonało się w latach dziewięćdziesiątych na całym świecie dzięki Światowej organizacji zdrowia, która uznała, że "zdrowie to nie tylko brak choroby, ale także stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego, a nie tylko nieobecność choroby lub osłabienia".
Zdrowie nie jest wartością przekazywaną raz na całe życie, na którą nie mają wpływu wysiłki i starania własne czy też wpływy zewnętrzne. Zdrowie możemy sami w pewnej wierze kształtować, doskonalić i dbać o nie.
Dlatego też podnoszenie świadomości prozdrowotnej u najmłodszych członków naszego społeczeństwa, u których to kształtują się nawyki i przyzwyczajenia często utrwalone na całe życie uważamy za priorytetowe w swojej działalności.
Realizowany w placówce program Edukacji Zdrowotnej obejmuje swym zasięgiem całe otoczenie, w którym żyje i przebywa dziecko. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty współpracują w naszej placówce zgodnie trzy strony edukacyjne: nauczyciel-środowisko rodzinne-dzieci.
Najlepszym przewodnikiem po stopniach edukacji zdrowotnej jest nauczyciel. On daje możliwość szerzenia, rozpowszechniania promocji zdrowia, rozumianej przez WHO jako proces umożliwiający każdemu człowiekowi zwiększenie oddziaływań na jego zdrowie w sensie jego poprawy i utrzymania. Nauczyciel jest więc najlepszym kreatorem zdrowia, podkreśla we wszystkich działaniach aspekty wychowawcze, ukazuje dzieciom różnorodne korzyści, jakie daje im aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie swoje i innych.
W edukacji zdrowotnej niezwykle ważną rolę odgrywa współpraca nauczyciela z rodzicami. Dziecko uczy się przez naśladownictwo, poszukuje wzorców przede wszystkim wśród najbliższych czyli rodziców. Jeżeli ma prawidłowy wzór w domu, jeżeli rodzice wymagają czegoś, sami też to robią dziecko przekonuje się, że jest to naprawdę ważne, bo nie dotyczy tylko niego ale innych również. W naszych działaniach pragniemy uświadomić rodzicom, że edukacja zdrowotna to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także kształtowanie wartości, postawUpowszechnianie idei promowania zdrowia dokonało się w latach dziewięćdziesiątych na całym świecie dzięki Światowej organizacji zdrowia, która uznała, że "zdrowie to nie tylko brak choroby, ale także stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego, a nie tylko nieobecność choroby lub osłabienia".
Zdrowie nie jest wartością przekazywaną raz na całe życie, na którą nie mają wpływu wysiłki i starania własne czy też wpływy zewnętrzne. Zdrowie możemy sami w pewnej wierze kształtować, doskonalić i dbać o nie.
Dlatego też podnoszenie świadomości prozdrowotnej u najmłodszych członków naszego społeczeństwa, u których to kształtują się nawyki i przyzwyczajenia często utrwalone na całe życie uważamy za priorytetowe w swojej działalności.
Realizowany w placówce program Edukacji Zdrowotnej obejmuje swym zasięgiem całe otoczenie, w którym żyje i przebywa dziecko. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty współpracują w naszej placówce zgodnie trzy strony edukacyjne: nauczyciel-środowisko rodzinne-dzieci.
Najlepszym przewodnikiem po stopniach edukacji zdrowotnej jest nauczyciel. On daje możliwość szerzenia, rozpowszechniania promocji zdrowia, rozumianej przez WHO jako proces umożliwiający każdemu człowiekowi zwiększenie oddziaływań na jego zdrowie w sensie jego poprawy i utrzymania. Nauczyciel jest więc najlepszym kreatorem zdrowia, podkreśla we wszystkich działaniach aspekty wychowawcze, ukazuje dzieciom różnorodne korzyści, jakie daje im aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie swoje i innych.
W edukacji zdrowotnej niezwykle ważną rolę odgrywa współpraca nauczyciela z rodzicami. Dziecko uczy się przez naśladownictwo, poszukuje wzorców przede wszystkim wśród najbliższych czyli rodziców. Jeżeli ma prawidłowy wzór w domu, jeżeli rodzice wymagają czegoś, sami też to robią dziecko przekonuje się, że jest to naprawdę ważne, bo nie dotyczy tylko niego ale innych również. W naszych działaniach pragniemy uświadomić rodzicom, że edukacja zdrowotna to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także kształtowanie wartości, postawUpowszechnianie idei promowania zdrowia dokonało się w latach dziewięćdziesiątych na całym świecie dzięki Światowej organizacji zdrowia, która uznała, że "zdrowie to nie tylko brak choroby, ale także stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego, a nie tylko nieobecność choroby lub osłabienia".
Zdrowie nie jest wartością przekazywaną raz na całe życie, na którą nie mają wpływu wysiłki i starania własne czy też wpływy zewnętrzne. Zdrowie możemy sami w pewnej wierze kształtować, doskonalić i dbać o nie.
Dlatego też podnoszenie świadomości prozdrowotnej u najmłodszych członków naszego społeczeństwa, u których to kształtują się nawyki i przyzwyczajenia często utrwalone na całe życie uważamy za priorytetowe w swojej działalności.
Realizowany w placówce program Edukacji Zdrowotnej obejmuje swym zasięgiem całe otoczenie, w którym żyje i przebywa dziecko. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty współpracują w naszej placówce zgodnie trzy strony edukacyjne: nauczyciel-środowisko rodzinne-dzieci.
Najlepszym przewodnikiem po stopniach edukacji zdrowotnej jest nauczyciel. On daje możliwość szerzenia, rozpowszechniania promocji zdrowia, rozumianej przez WHO jako proces umożliwiający każdemu człowiekowi zwiększenie oddziaływań na jego zdrowie w sensie jego poprawy i utrzymania. Nauczyciel jest więc najlepszym kreatorem zdrowia, podkreśla we wszystkich działaniach aspekty wychowawcze, ukazuje dzieciom różnorodne korzyści, jakie daje im aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie swoje i innych.
W edukacji zdrowotnej niezwykle ważną rolę odgrywa współpraca nauczyciela z rodzicami. Dziecko uczy się przez naśladownictwo, poszukuje wzorców przede wszystkim wśród najbliższych czyli rodziców. Jeżeli ma prawidłowy wzór w domu, jeżeli rodzice wymagają czegoś, sami też to robią dziecko przekonuje się, że jest to naprawdę ważne, bo nie dotyczy tylko niego ale innych również. W naszych działaniach pragniemy uświadomić rodzicom, że edukacja zdrowotna to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także kształtowanie wartości, postawUpowszechnianie idei promowania zdrowia dokonało się w latach dziewięćdziesiątych na całym świecie dzięki Światowej organizacji zdrowia, która uznała, że "zdrowie to nie tylko brak choroby, ale także stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego, a nie tylko nieobecność choroby lub osłabienia".
Zdrowie nie jest wartością przekazywaną raz na całe życie, na którą nie mają wpływu wysiłki i starania własne czy też wpływy zewnętrzne. Zdrowie możemy sami w pewnej wierze kształtować, doskonalić i dbać o nie.
Dlatego też podnoszenie świadomości prozdrowotnej u najmłodszych członków naszego społeczeństwa, u których to kształtują się nawyki i przyzwyczajenia często utrwalone na całe życie uważamy za priorytetowe w swojej działalności.
Realizowany w placówce program Edukacji Zdrowotnej obejmuje swym zasięgiem całe otoczenie, w którym żyje i przebywa dziecko. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty współpracują w naszej placówce zgodnie trzy strony edukacyjne: nauczyciel-środowisko rodzinne-dzieci.
Najlepszym przewodnikiem po stopniach edukacji zdrowotnej jest nauczyciel. On daje możliwość szerzenia, rozpowszechniania promocji zdrowia, rozumianej przez WHO jako proces umożliwiający każdemu człowiekowi zwiększenie oddziaływań na jego zdrowie w sensie jego poprawy i utrzymania. Nauczyciel jest więc najlepszym kreatorem zdrowia, podkreśla we wszystkich działaniach aspekty wychowawcze, ukazuje dzieciom różnorodne korzyści, jakie daje im aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie swoje i innych.
W edukacji zdrowotnej niezwykle ważną rolę odgrywa współpraca nauczyciela z rodzicami. Dziecko uczy się przez naśladownictwo, poszukuje wzorców przede wszystkim wśród najbliższych czyli rodziców. Jeżeli ma prawidłowy wzór w domu, jeżeli rodzice wymagają czegoś, sami też to robią dziecko przekonuje się, że jest to naprawdę ważne, bo nie dotyczy tylko niego ale innych również. W naszych działaniach pragniemy uświadomić rodzicom, że edukacja zdrowotna to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także kształtowanie wartości, postawUpowszechnianie idei promowania zdrowia dokonało się w latach dziewięćdziesiątych na całym świecie dzięki Światowej organizacji zdrowia, która uznała, że "zdrowie to nie tylko brak choroby, ale także stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego, a nie tylko nieobecność choroby lub osłabienia".
Zdrowie nie jest wartością przekazywaną raz na całe życie, na którą nie mają wpływu wysiłki i starania własne czy też wpływy zewnętrzne. Zdrowie możemy sami w pewnej wierze kształtować, doskonalić i dbać o nie.
Dlatego też podnoszenie świadomości prozdrowotnej u najmłodszych członków naszego społeczeństwa, u których to kształtują się nawyki i przyzwyczajenia często utrwalone na całe życie uważamy za priorytetowe w swojej działalności.
Realizowany w placówce program Edukacji Zdrowotnej obejmuje swym zasięgiem całe otoczenie, w którym żyje i przebywa dziecko. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty współpracują w naszej placówce zgodnie trzy strony edukacyjne: nauczyciel-środowisko rodzinne-dzieci.
Najlepszym przewodnikiem po stopniach edukacji zdrowotnej jest nauczyciel. On daje możliwość szerzenia, rozpowszechniania promocji zdrowia, rozumianej przez WHO jako proces umożliwiający każdemu człowiekowi zwiększenie oddziaływań na jego zdrowie w sensie jego poprawy i utrzymania. Nauczyciel jest więc najlepszym kreatorem zdrowia, podkreśla we wszystkich działaniach aspekty wychowawcze, ukazuje dzieciom różnorodne korzyści, jakie daje im aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie swoje i innych.
W edukacji zdrowotnej niezwykle ważną rolę odgrywa współpraca nauczyciela z rodzicami. Dziecko uczy się przez naśladownictwo, poszukuje wzorców przede wszystkim wśród najbliższych czyli rodziców. Jeżeli ma prawidłowy wzór w domu, jeżeli rodzice wymagają czegoś, sami też to robią dziecko przekonuje się, że jest to naprawdę ważne, bo nie dotyczy tylko niego ale innych również. W naszych działaniach pragniemy uświadomić rodzicom, że edukacja zdrowotna to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także kształtowanie wartości, postawUpowszechnianie idei promowania zdrowia dokonało się w latach dziewięćdziesiątych na całym świecie dzięki Światowej organizacji zdrowia, która uznała, że "zdrowie to nie tylko brak choroby, ale także stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego, a nie tylko nieobecność choroby lub osłabienia".
Zdrowie nie jest wartością przekazywaną raz na całe życie, na którą nie mają wpływu wysiłki i starania własne czy też wpływy zewnętrzne. Zdrowie możemy sami w pewnej wierze kształtować, doskonalić i dbać o nie.
Dlatego też podnoszenie świadomości prozdrowotnej u najmłodszych członków naszego społeczeństwa, u których to kształtują się nawyki i przyzwyczajenia często utrwalone na całe życie uważamy za priorytetowe w swojej działalności.
Realizowany w placówce program Edukacji Zdrowotnej obejmuje swym zasięgiem całe otoczenie, w którym żyje i przebywa dziecko. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty współpracują w naszej placówce zgodnie trzy strony edukacyjne: nauczyciel-środowisko rodzinne-dzieci.
Najlepszym przewodnikiem po stopniach edukacji zdrowotnej jest nauczyciel. On daje możliwość szerzenia, rozpowszechniania promocji zdrowia, rozumianej przez WHO jako proces umożliwiający każdemu człowiekowi zwiększenie oddziaływań na jego zdrowie w sensie jego poprawy i utrzymania. Nauczyciel jest więc najlepszym kreatorem zdrowia, podkreśla we wszystkich działaniach aspekty wychowawcze, ukazuje dzieciom różnorodne korzyści, jakie daje im aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie swoje i innych.
W edukacji zdrowotnej niezwykle ważną rolę odgrywa współpraca nauczyciela z rodzicami. Dziecko uczy się przez naśladownictwo, poszukuje wzorców przede wszystkim wśród najbliższych czyli rodziców. Jeżeli ma prawidłowy wzór w domu, jeżeli rodzice wymagają czegoś, sami też to robią dziecko przekonuje się, że jest to naprawdę ważne, bo nie dotyczy tylko niego ale innych również. W naszych działaniach pragniemy uświadomić rodzicom, że edukacja zdrowotna to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także kształtowanie wartości, postawUpowszechnianie idei promowania zdrowia dokonało się w latach dziewięćdziesiątych na całym świecie dzięki Światowej organizacji zdrowia, która uznała, że "zdrowie to nie tylko brak choroby, ale także stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego, a nie tylko nieobecność choroby lub osłabienia".
Zdrowie nie jest wartością przekazywaną raz na całe życie, na którą nie mają wpływu wysiłki i starania własne czy też wpływy zewnętrzne. Zdrowie możemy sami w pewnej wierze kształtować, doskonalić i dbać o nie.
Dlatego też podnoszenie świadomości prozdrowotnej u najmłodszych członków naszego społeczeństwa, u których to kształtują się nawyki i przyzwyczajenia często utrwalone na całe życie uważamy za priorytetowe w swojej działalności.
Realizowany w placówce program Edukacji Zdrowotnej obejmuje swym zasięgiem całe otoczenie, w którym żyje i przebywa dziecko. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty współpracują w naszej placówce zgodnie trzy strony edukacyjne: nauczyciel-środowisko rodzinne-dzieci.
Najlepszym przewodnikiem po stopniach edukacji zdrowotnej jest nauczyciel. On daje możliwość szerzenia, rozpowszechniania promocji zdrowia, rozumianej przez WHO jako proces umożliwiający każdemu człowiekowi zwiększenie oddziaływań na jego zdrowie w sensie jego poprawy i utrzymania. Nauczyciel jest więc najlepszym kreatorem zdrowia, podkreśla we wszystkich działaniach aspekty wychowawcze, ukazuje dzieciom różnorodne korzyści, jakie daje im aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie swoje i innych.
W edukacji zdrowotnej niezwykle ważną rolę odgrywa współpraca nauczyciela z rodzicami. Dziecko uczy się przez naśladownictwo, poszukuje wzorców przede wszystkim wśród najbliższych czyli rodziców. Jeżeli ma prawidłowy wzór w domu, jeżeli rodzice wymagają czegoś, sami też to robią dziecko przekonuje się, że jest to naprawdę ważne, bo nie dotyczy tylko niego ale innych również. W naszych działaniach pragniemy uświadomić rodzicom, że edukacja zdrowotna to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także kształtowanie wartości, postawUpowszechnianie idei promowania zdrowia dokonało się w latach dziewięćdziesiątych na całym świecie dzięki Światowej organizacji zdrowia, która uznała, że "zdrowie to nie tylko brak choroby, ale także stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego, a nie tylko nieobecność choroby lub osłabienia".
Zdrowie nie jest wartością przekazywaną raz na całe życie, na którą nie mają wpływu wysiłki i starania własne czy też wpływy zewnętrzne. Zdrowie możemy sami w pewnej wierze kształtować, doskonalić i dbać o nie.
Dlatego też podnoszenie świadomości prozdrowotnej u najmłodszych członków naszego społeczeństwa, u których to kształtują się nawyki i przyzwyczajenia często utrwalone na całe życie uważamy za priorytetowe w swojej działalności.
Realizowany w placówce program Edukacji Zdrowotnej obejmuje swym zasięgiem całe otoczenie, w którym żyje i przebywa dziecko. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty współpracują w naszej placówce zgodnie trzy strony edukacyjne: nauczyciel-środowisko rodzinne-dzieci.
Najlepszym przewodnikiem po stopniach edukacji zdrowotnej jest nauczyciel. On daje możliwość szerzenia, rozpowszechniania promocji zdrowia, rozumianej przez WHO jako proces umożliwiający każdemu człowiekowi zwiększenie oddziaływań na jego zdrowie w sensie jego poprawy i utrzymania. Nauczyciel jest więc najlepszym kreatorem zdrowia, podkreśla we wszystkich działaniach aspekty wychowawcze, ukazuje dzieciom różnorodne korzyści, jakie daje im aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie swoje i innych.
W edukacji zdrowotnej niezwykle ważną rolę odgrywa współpraca nauczyciela z rodzicami. Dziecko uczy się przez naśladownictwo, poszukuje wzorców przede wszystkim wśród najbliższych czyli rodziców. Jeżeli ma prawidłowy wzór w domu, jeżeli rodzice wymagają czegoś, sami też to robią dziecko przekonuje się, że jest to naprawdę ważne, bo nie dotyczy tylko niego ale innych również. W naszych działaniach pragniemy uświadomić rodzicom, że edukacja zdrowotna to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także kształtowanie wartości, postawUpowszechnianie idei promowania zdrowia dokonało się w latach dziewięćdziesiątych na całym świecie dzięki Światowej organizacji zdrowia, która uznała, że "zdrowie to nie tylko brak choroby, ale także stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego, a nie tylko nieobecność choroby lub osłabienia".
Zdrowie nie jest wartością przekazywaną raz na całe życie, na którą nie mają wpływu wysiłki i starania własne czy też wpływy zewnętrzne. Zdrowie możemy sami w pewnej wierze kształtować, doskonalić i dbać o nie.
Dlatego też podnoszenie świadomości prozdrowotnej u najmłodszych członków naszego społeczeństwa, u których to kształtują się nawyki i przyzwyczajenia często utrwalone na całe życie uważamy za priorytetowe w swojej działalności.
Realizowany w placówce program Edukacji Zdrowotnej obejmuje swym zasięgiem całe otoczenie, w którym żyje i przebywa dziecko. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty współpracują w naszej placówce zgodnie trzy strony edukacyjne: nauczyciel-środowisko rodzinne-dzieci.
Najlepszym przewodnikiem po stopniach edukacji zdrowotnej jest nauczyciel. On daje możliwość szerzenia, rozpowszechniania promocji zdrowia, rozumianej przez WHO jako proces umożliwiający każdemu człowiekowi zwiększenie oddziaływań na jego zdrowie w sensie jego poprawy i utrzymania. Nauczyciel jest więc najlepszym kreatorem zdrowia, podkreśla we wszystkich działaniach aspekty wychowawcze, ukazuje dzieciom różnorodne korzyści, jakie daje im aktywność ruchowa i dbałość o zdrowie swoje i innych.
W edukacji zdrowotnej niezwykle ważną rolę odgrywa współpraca nauczyciela z rodzicami. Dziecko uczy się przez naśladownictwo, poszukuje wzorców przede wszystkim wśród najbliższych czyli rodziców. Jeżeli ma prawidłowy wzór w domu, jeżeli rodzice wymagają czegoś, sami też to robią dziecko przekonuje się, że jest to naprawdę ważne, bo nie dotyczy tylko niego ale innych również. W naszych działaniach pragniemy uświadomić rodzicom, że edukacja zdrowotna to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale także kształtowanie wartości, postaw

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Ada Hałaczkiewicz
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Ada Hałaczkiewicz
Data wytworzenia informacji 2005-02-17
Data udostępnienia informacji 2005-02-17