wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3

Bank Dobrych Praktyk - szczegóły

Tytuł: "Plastyczna twórczość dziecięca jako forma spotkania ze światem" - program pracy z grupa "rodzinną" w rozszerzonym bloku zajęć plastyczno - konstrukcyjnych.
Rok wdrożenia: 2000
Jednostka wdrażająca: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3
Grupa zadań: Pozostałe
Podgrupy zadań: inne nie wymienione
Osoba prowadząca sprawę: mgr Agnieszka Jędrychowska
E-mail::
Telefon / Fax: 044 632 46 41
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:
Propozycja programowa "PLASTYCZNA TWÓRCZOŚ∆ DZIECI CA JAKO FORMA SPOTKANIA ZE ŚWIATEM" dotyczy zajęć plastyczno - konstrukcyjnych. Głównym celem zabiegów w trakcie budowania założeń programowych, było doprowadzenie do tego, aby przedszkole mogło stać się miejscem radosnej twórczości w toku, której dzieci ujawnią swoje naturalne cechy osobnicze i możliwości, a także będą mogły wypowiadać się w sposób spontaniczny i ekspresyjny poprzez wytwory własnych rąk.
Mając na uwadze najpełniejszą realizację założonych celów konieczne jest zwiększenie ilości zajęć o charakterze plastyczno - konstrukcyjnym, najistotniejszym jednak elementem jest zmiana nastawienia nauczyciela i rezygnacja z tradycyjnych, utartych, od dawna powielanych wzorców działania na rzecz nowych sposobów umożliwiających dzieciom swobodną ekspresję ruchową.

Organizując działania twórcze dzieci, należy pamiętać o tym, że są one osobami o specyficznych cechach, upodobaniach i potrzebach (uświadomionych lub tylko okazywanych bez umiejętności werbalizacji). Charakteryzuje je naturalna aktywność i ciekawość, skłonność do naśladownictwa, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych i wiedzy oraz olbrzymia wrażliwość emocjonalna. Świadomość natury dziecka w wieku przedszkolnym i bogactwa jego osobowości determinuje przestrzeganie pewnych ZASAD ORGANIZACJI procesu edukacyjnego podczas zajęć plastyczno - technicznych.
1.ZASADA ZGODNOŚCI - organizuj działania twórcze dzieci w ścisłej korelacji z treściami innych "bloków" programowych.
2.ZASADA JEDNOŚCI - postępuj tak, aby ucząc jednocześnie wychowywać; kształcąc pewne umiejętności wspieraj dziecko w pokonywaniu trudności i budowaniu obrazu siebie i otaczającego świata, wyrabiaj wytrwałość w działaniu, samodzielność i umiejętność współdziałania.
3.ZASADA SAMODZIELNOŚCI DZIAŁANIA - stwarzaj jak najwięcej okazji do samodzielnego, spontanicznego działania, unikając przy tym schematów i sztywnych szablonów; nie wyręczaj dziecka, pozwól mu próbować i poprawiać.
4.ZASADA WOLNOŚCI - nie ograniczaj czasu i miejPropozycja programowa "PLASTYCZNA TWÓRCZOŚ∆ DZIECI CA JAKO FORMA SPOTKANIA ZE ŚWIATEM" dotyczy zajęć plastyczno - konstrukcyjnych. Głównym celem zabiegów w trakcie budowania założeń programowych, było doprowadzenie do tego, aby przedszkole mogło stać się miejscem radosnej twórczości w toku, której dzieci ujawnią swoje naturalne cechy osobnicze i możliwości, a także będą mogły wypowiadać się w sposób spontaniczny i ekspresyjny poprzez wytwory własnych rąk.
Mając na uwadze najpełniejszą realizację założonych celów konieczne jest zwiększenie ilości zajęć o charakterze plastyczno - konstrukcyjnym, najistotniejszym jednak elementem jest zmiana nastawienia nauczyciela i rezygnacja z tradycyjnych, utartych, od dawna powielanych wzorców działania na rzecz nowych sposobów umożliwiających dzieciom swobodną ekspresję ruchową.

Organizując działania twórcze dzieci, należy pamiętać o tym, że są one osobami o specyficznych cechach, upodobaniach i potrzebach (uświadomionych lub tylko okazywanych bez umiejętności werbalizacji). Charakteryzuje je naturalna aktywność i ciekawość, skłonność do naśladownictwa, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych i wiedzy oraz olbrzymia wrażliwość emocjonalna. Świadomość natury dziecka w wieku przedszkolnym i bogactwa jego osobowości determinuje przestrzeganie pewnych ZASAD ORGANIZACJI procesu edukacyjnego podczas zajęć plastyczno - technicznych.
1.ZASADA ZGODNOŚCI - organizuj działania twórcze dzieci w ścisłej korelacji z treściami innych "bloków" programowych.
2.ZASADA JEDNOŚCI - postępuj tak, aby ucząc jednocześnie wychowywać; kształcąc pewne umiejętności wspieraj dziecko w pokonywaniu trudności i budowaniu obrazu siebie i otaczającego świata, wyrabiaj wytrwałość w działaniu, samodzielność i umiejętność współdziałania.
3.ZASADA SAMODZIELNOŚCI DZIAŁANIA - stwarzaj jak najwięcej okazji do samodzielnego, spontanicznego działania, unikając przy tym schematów i sztywnych szablonów; nie wyręczaj dziecka, pozwól mu próbować i poprawiać.
4.ZASADA WOLNOŚCI - nie ograniczaj czasu i miejPropozycja programowa "PLASTYCZNA TWÓRCZOŚ∆ DZIECI CA JAKO FORMA SPOTKANIA ZE ŚWIATEM" dotyczy zajęć plastyczno - konstrukcyjnych. Głównym celem zabiegów w trakcie budowania założeń programowych, było doprowadzenie do tego, aby przedszkole mogło stać się miejscem radosnej twórczości w toku, której dzieci ujawnią swoje naturalne cechy osobnicze i możliwości, a także będą mogły wypowiadać się w sposób spontaniczny i ekspresyjny poprzez wytwory własnych rąk.
Mając na uwadze najpełniejszą realizację założonych celów konieczne jest zwiększenie ilości zajęć o charakterze plastyczno - konstrukcyjnym, najistotniejszym jednak elementem jest zmiana nastawienia nauczyciela i rezygnacja z tradycyjnych, utartych, od dawna powielanych wzorców działania na rzecz nowych sposobów umożliwiających dzieciom swobodną ekspresję ruchową.

Organizując działania twórcze dzieci, należy pamiętać o tym, że są one osobami o specyficznych cechach, upodobaniach i potrzebach (uświadomionych lub tylko okazywanych bez umiejętności werbalizacji). Charakteryzuje je naturalna aktywność i ciekawość, skłonność do naśladownictwa, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych i wiedzy oraz olbrzymia wrażliwość emocjonalna. Świadomość natury dziecka w wieku przedszkolnym i bogactwa jego osobowości determinuje przestrzeganie pewnych ZASAD ORGANIZACJI procesu edukacyjnego podczas zajęć plastyczno - technicznych.
1.ZASADA ZGODNOŚCI - organizuj działania twórcze dzieci w ścisłej korelacji z treściami innych "bloków" programowych.
2.ZASADA JEDNOŚCI - postępuj tak, aby ucząc jednocześnie wychowywać; kształcąc pewne umiejętności wspieraj dziecko w pokonywaniu trudności i budowaniu obrazu siebie i otaczającego świata, wyrabiaj wytrwałość w działaniu, samodzielność i umiejętność współdziałania.
3.ZASADA SAMODZIELNOŚCI DZIAŁANIA - stwarzaj jak najwięcej okazji do samodzielnego, spontanicznego działania, unikając przy tym schematów i sztywnych szablonów; nie wyręczaj dziecka, pozwól mu próbować i poprawiać.
4.ZASADA WOLNOŚCI - nie ograniczaj czasu i miejPropozycja programowa "PLASTYCZNA TWÓRCZOŚ∆ DZIECI CA JAKO FORMA SPOTKANIA ZE ŚWIATEM" dotyczy zajęć plastyczno - konstrukcyjnych. Głównym celem zabiegów w trakcie budowania założeń programowych, było doprowadzenie do tego, aby przedszkole mogło stać się miejscem radosnej twórczości w toku, której dzieci ujawnią swoje naturalne cechy osobnicze i możliwości, a także będą mogły wypowiadać się w sposób spontaniczny i ekspresyjny poprzez wytwory własnych rąk.
Mając na uwadze najpełniejszą realizację założonych celów konieczne jest zwiększenie ilości zajęć o charakterze plastyczno - konstrukcyjnym, najistotniejszym jednak elementem jest zmiana nastawienia nauczyciela i rezygnacja z tradycyjnych, utartych, od dawna powielanych wzorców działania na rzecz nowych sposobów umożliwiających dzieciom swobodną ekspresję ruchową.

Organizując działania twórcze dzieci, należy pamiętać o tym, że są one osobami o specyficznych cechach, upodobaniach i potrzebach (uświadomionych lub tylko okazywanych bez umiejętności werbalizacji). Charakteryzuje je naturalna aktywność i ciekawość, skłonność do naśladownictwa, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych i wiedzy oraz olbrzymia wrażliwość emocjonalna. Świadomość natury dziecka w wieku przedszkolnym i bogactwa jego osobowości determinuje przestrzeganie pewnych ZASAD ORGANIZACJI procesu edukacyjnego podczas zajęć plastyczno - technicznych.
1.ZASADA ZGODNOŚCI - organizuj działania twórcze dzieci w ścisłej korelacji z treściami innych "bloków" programowych.
2.ZASADA JEDNOŚCI - postępuj tak, aby ucząc jednocześnie wychowywać; kształcąc pewne umiejętności wspieraj dziecko w pokonywaniu trudności i budowaniu obrazu siebie i otaczającego świata, wyrabiaj wytrwałość w działaniu, samodzielność i umiejętność współdziałania.
3.ZASADA SAMODZIELNOŚCI DZIAŁANIA - stwarzaj jak najwięcej okazji do samodzielnego, spontanicznego działania, unikając przy tym schematów i sztywnych szablonów; nie wyręczaj dziecka, pozwól mu próbować i poprawiać.
4.ZASADA WOLNOŚCI - nie ograniczaj czasu i miejPropozycja programowa "PLASTYCZNA TWÓRCZOŚ∆ DZIECI CA JAKO FORMA SPOTKANIA ZE ŚWIATEM" dotyczy zajęć plastyczno - konstrukcyjnych. Głównym celem zabiegów w trakcie budowania założeń programowych, było doprowadzenie do tego, aby przedszkole mogło stać się miejscem radosnej twórczości w toku, której dzieci ujawnią swoje naturalne cechy osobnicze i możliwości, a także będą mogły wypowiadać się w sposób spontaniczny i ekspresyjny poprzez wytwory własnych rąk.
Mając na uwadze najpełniejszą realizację założonych celów konieczne jest zwiększenie ilości zajęć o charakterze plastyczno - konstrukcyjnym, najistotniejszym jednak elementem jest zmiana nastawienia nauczyciela i rezygnacja z tradycyjnych, utartych, od dawna powielanych wzorców działania na rzecz nowych sposobów umożliwiających dzieciom swobodną ekspresję ruchową.

Organizując działania twórcze dzieci, należy pamiętać o tym, że są one osobami o specyficznych cechach, upodobaniach i potrzebach (uświadomionych lub tylko okazywanych bez umiejętności werbalizacji). Charakteryzuje je naturalna aktywność i ciekawość, skłonność do naśladownictwa, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych i wiedzy oraz olbrzymia wrażliwość emocjonalna. Świadomość natury dziecka w wieku przedszkolnym i bogactwa jego osobowości determinuje przestrzeganie pewnych ZASAD ORGANIZACJI procesu edukacyjnego podczas zajęć plastyczno - technicznych.
1.ZASADA ZGODNOŚCI - organizuj działania twórcze dzieci w ścisłej korelacji z treściami innych "bloków" programowych.
2.ZASADA JEDNOŚCI - postępuj tak, aby ucząc jednocześnie wychowywać; kształcąc pewne umiejętności wspieraj dziecko w pokonywaniu trudności i budowaniu obrazu siebie i otaczającego świata, wyrabiaj wytrwałość w działaniu, samodzielność i umiejętność współdziałania.
3.ZASADA SAMODZIELNOŚCI DZIAŁANIA - stwarzaj jak najwięcej okazji do samodzielnego, spontanicznego działania, unikając przy tym schematów i sztywnych szablonów; nie wyręczaj dziecka, pozwól mu próbować i poprawiać.
4.ZASADA WOLNOŚCI - nie ograniczaj czasu i miejPropozycja programowa "PLASTYCZNA TWÓRCZOŚ∆ DZIECI CA JAKO FORMA SPOTKANIA ZE ŚWIATEM" dotyczy zajęć plastyczno - konstrukcyjnych. Głównym celem zabiegów w trakcie budowania założeń programowych, było doprowadzenie do tego, aby przedszkole mogło stać się miejscem radosnej twórczości w toku, której dzieci ujawnią swoje naturalne cechy osobnicze i możliwości, a także będą mogły wypowiadać się w sposób spontaniczny i ekspresyjny poprzez wytwory własnych rąk.
Mając na uwadze najpełniejszą realizację założonych celów konieczne jest zwiększenie ilości zajęć o charakterze plastyczno - konstrukcyjnym, najistotniejszym jednak elementem jest zmiana nastawienia nauczyciela i rezygnacja z tradycyjnych, utartych, od dawna powielanych wzorców działania na rzecz nowych sposobów umożliwiających dzieciom swobodną ekspresję ruchową.

Organizując działania twórcze dzieci, należy pamiętać o tym, że są one osobami o specyficznych cechach, upodobaniach i potrzebach (uświadomionych lub tylko okazywanych bez umiejętności werbalizacji). Charakteryzuje je naturalna aktywność i ciekawość, skłonność do naśladownictwa, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych i wiedzy oraz olbrzymia wrażliwość emocjonalna. Świadomość natury dziecka w wieku przedszkolnym i bogactwa jego osobowości determinuje przestrzeganie pewnych ZASAD ORGANIZACJI procesu edukacyjnego podczas zajęć plastyczno - technicznych.
1.ZASADA ZGODNOŚCI - organizuj działania twórcze dzieci w ścisłej korelacji z treściami innych "bloków" programowych.
2.ZASADA JEDNOŚCI - postępuj tak, aby ucząc jednocześnie wychowywać; kształcąc pewne umiejętności wspieraj dziecko w pokonywaniu trudności i budowaniu obrazu siebie i otaczającego świata, wyrabiaj wytrwałość w działaniu, samodzielność i umiejętność współdziałania.
3.ZASADA SAMODZIELNOŚCI DZIAŁANIA - stwarzaj jak najwięcej okazji do samodzielnego, spontanicznego działania, unikając przy tym schematów i sztywnych szablonów; nie wyręczaj dziecka, pozwól mu próbować i poprawiać.
4.ZASADA WOLNOŚCI - nie ograniczaj czasu i miej

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Agnieszka Jędrychowska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Agnieszka Jędrychowska
Data wytworzenia informacji 2004-11-02
Data udostępnienia informacji 2004-11-02