Propozycja programowa "PLASTYCZNA TWÓRCZOŚ∆ DZIECI CA JAKO FORMA SPOTKANIA ZE ŚWIATEM" dotyczy zajęć plastyczno - konstrukcyjnych. Głównym celem zabiegów w trakcie budowania założeń programowych, było doprowadzenie do tego, aby przedszkole mogło stać się miejscem radosnej twórczości w toku, której dzieci ujawnią swoje naturalne cechy osobnicze i możliwości, a także będą mogły wypowiadać się w sposób spontaniczny i ekspresyjny poprzez wytwory własnych rąk. Mając na uwadze najpełniejszą realizację założonych celów konieczne jest zwiększenie ilości zajęć o charakterze plastyczno - konstrukcyjnym, najistotniejszym jednak elementem jest zmiana nastawienia nauczyciela i rezygnacja z tradycyjnych, utartych, od dawna powielanych wzorców działania na rzecz nowych sposobów umożliwiających dzieciom swobodną ekspresję ruchową.
Organizując działania twórcze dzieci, należy pamiętać o tym, że są one osobami o specyficznych cechach, upodobaniach i potrzebach (uświadomionych lub tylko okazywanych bez umiejętności werbalizacji). Charakteryzuje je naturalna aktywność i ciekawość, skłonność do naśladownictwa, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych i wiedzy oraz olbrzymia wrażliwość emocjonalna. Świadomość natury dziecka w wieku przedszkolnym i bogactwa jego osobowości determinuje przestrzeganie pewnych ZASAD ORGANIZACJI procesu edukacyjnego podczas zajęć plastyczno - technicznych. 1.ZASADA ZGODNOŚCI - organizuj działania twórcze dzieci w ścisłej korelacji z treściami innych "bloków" programowych. 2.ZASADA JEDNOŚCI - postępuj tak, aby ucząc jednocześnie wychowywać; kształcąc pewne umiejętności wspieraj dziecko w pokonywaniu trudności i budowaniu obrazu siebie i otaczającego świata, wyrabiaj wytrwałość w działaniu, samodzielność i umiejętność współdziałania. 3.ZASADA SAMODZIELNOŚCI DZIAŁANIA - stwarzaj jak najwięcej okazji do samodzielnego, spontanicznego działania, unikając przy tym schematów i sztywnych szablonów; nie wyręczaj dziecka, pozwól mu próbować i poprawiać. 4.ZASADA WOLNOŚCI - nie ograniczaj czasu i miejPropozycja programowa "PLASTYCZNA TWÓRCZOŚ∆ DZIECI CA JAKO FORMA SPOTKANIA ZE ŚWIATEM" dotyczy zajęć plastyczno - konstrukcyjnych. Głównym celem zabiegów w trakcie budowania założeń programowych, było doprowadzenie do tego, aby przedszkole mogło stać się miejscem radosnej twórczości w toku, której dzieci ujawnią swoje naturalne cechy osobnicze i możliwości, a także będą mogły wypowiadać się w sposób spontaniczny i ekspresyjny poprzez wytwory własnych rąk. Mając na uwadze najpełniejszą realizację założonych celów konieczne jest zwiększenie ilości zajęć o charakterze plastyczno - konstrukcyjnym, najistotniejszym jednak elementem jest zmiana nastawienia nauczyciela i rezygnacja z tradycyjnych, utartych, od dawna powielanych wzorców działania na rzecz nowych sposobów umożliwiających dzieciom swobodną ekspresję ruchową.
Organizując działania twórcze dzieci, należy pamiętać o tym, że są one osobami o specyficznych cechach, upodobaniach i potrzebach (uświadomionych lub tylko okazywanych bez umiejętności werbalizacji). Charakteryzuje je naturalna aktywność i ciekawość, skłonność do naśladownictwa, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych i wiedzy oraz olbrzymia wrażliwość emocjonalna. Świadomość natury dziecka w wieku przedszkolnym i bogactwa jego osobowości determinuje przestrzeganie pewnych ZASAD ORGANIZACJI procesu edukacyjnego podczas zajęć plastyczno - technicznych. 1.ZASADA ZGODNOŚCI - organizuj działania twórcze dzieci w ścisłej korelacji z treściami innych "bloków" programowych. 2.ZASADA JEDNOŚCI - postępuj tak, aby ucząc jednocześnie wychowywać; kształcąc pewne umiejętności wspieraj dziecko w pokonywaniu trudności i budowaniu obrazu siebie i otaczającego świata, wyrabiaj wytrwałość w działaniu, samodzielność i umiejętność współdziałania. 3.ZASADA SAMODZIELNOŚCI DZIAŁANIA - stwarzaj jak najwięcej okazji do samodzielnego, spontanicznego działania, unikając przy tym schematów i sztywnych szablonów; nie wyręczaj dziecka, pozwól mu próbować i poprawiać. 4.ZASADA WOLNOŚCI - nie ograniczaj czasu i miejPropozycja programowa "PLASTYCZNA TWÓRCZOŚ∆ DZIECI CA JAKO FORMA SPOTKANIA ZE ŚWIATEM" dotyczy zajęć plastyczno - konstrukcyjnych. Głównym celem zabiegów w trakcie budowania założeń programowych, było doprowadzenie do tego, aby przedszkole mogło stać się miejscem radosnej twórczości w toku, której dzieci ujawnią swoje naturalne cechy osobnicze i możliwości, a także będą mogły wypowiadać się w sposób spontaniczny i ekspresyjny poprzez wytwory własnych rąk. Mając na uwadze najpełniejszą realizację założonych celów konieczne jest zwiększenie ilości zajęć o charakterze plastyczno - konstrukcyjnym, najistotniejszym jednak elementem jest zmiana nastawienia nauczyciela i rezygnacja z tradycyjnych, utartych, od dawna powielanych wzorców działania na rzecz nowych sposobów umożliwiających dzieciom swobodną ekspresję ruchową.
Organizując działania twórcze dzieci, należy pamiętać o tym, że są one osobami o specyficznych cechach, upodobaniach i potrzebach (uświadomionych lub tylko okazywanych bez umiejętności werbalizacji). Charakteryzuje je naturalna aktywność i ciekawość, skłonność do naśladownictwa, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych i wiedzy oraz olbrzymia wrażliwość emocjonalna. Świadomość natury dziecka w wieku przedszkolnym i bogactwa jego osobowości determinuje przestrzeganie pewnych ZASAD ORGANIZACJI procesu edukacyjnego podczas zajęć plastyczno - technicznych. 1.ZASADA ZGODNOŚCI - organizuj działania twórcze dzieci w ścisłej korelacji z treściami innych "bloków" programowych. 2.ZASADA JEDNOŚCI - postępuj tak, aby ucząc jednocześnie wychowywać; kształcąc pewne umiejętności wspieraj dziecko w pokonywaniu trudności i budowaniu obrazu siebie i otaczającego świata, wyrabiaj wytrwałość w działaniu, samodzielność i umiejętność współdziałania. 3.ZASADA SAMODZIELNOŚCI DZIAŁANIA - stwarzaj jak najwięcej okazji do samodzielnego, spontanicznego działania, unikając przy tym schematów i sztywnych szablonów; nie wyręczaj dziecka, pozwól mu próbować i poprawiać. 4.ZASADA WOLNOŚCI - nie ograniczaj czasu i miejPropozycja programowa "PLASTYCZNA TWÓRCZOŚ∆ DZIECI CA JAKO FORMA SPOTKANIA ZE ŚWIATEM" dotyczy zajęć plastyczno - konstrukcyjnych. Głównym celem zabiegów w trakcie budowania założeń programowych, było doprowadzenie do tego, aby przedszkole mogło stać się miejscem radosnej twórczości w toku, której dzieci ujawnią swoje naturalne cechy osobnicze i możliwości, a także będą mogły wypowiadać się w sposób spontaniczny i ekspresyjny poprzez wytwory własnych rąk. Mając na uwadze najpełniejszą realizację założonych celów konieczne jest zwiększenie ilości zajęć o charakterze plastyczno - konstrukcyjnym, najistotniejszym jednak elementem jest zmiana nastawienia nauczyciela i rezygnacja z tradycyjnych, utartych, od dawna powielanych wzorców działania na rzecz nowych sposobów umożliwiających dzieciom swobodną ekspresję ruchową.
Organizując działania twórcze dzieci, należy pamiętać o tym, że są one osobami o specyficznych cechach, upodobaniach i potrzebach (uświadomionych lub tylko okazywanych bez umiejętności werbalizacji). Charakteryzuje je naturalna aktywność i ciekawość, skłonność do naśladownictwa, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych i wiedzy oraz olbrzymia wrażliwość emocjonalna. Świadomość natury dziecka w wieku przedszkolnym i bogactwa jego osobowości determinuje przestrzeganie pewnych ZASAD ORGANIZACJI procesu edukacyjnego podczas zajęć plastyczno - technicznych. 1.ZASADA ZGODNOŚCI - organizuj działania twórcze dzieci w ścisłej korelacji z treściami innych "bloków" programowych. 2.ZASADA JEDNOŚCI - postępuj tak, aby ucząc jednocześnie wychowywać; kształcąc pewne umiejętności wspieraj dziecko w pokonywaniu trudności i budowaniu obrazu siebie i otaczającego świata, wyrabiaj wytrwałość w działaniu, samodzielność i umiejętność współdziałania. 3.ZASADA SAMODZIELNOŚCI DZIAŁANIA - stwarzaj jak najwięcej okazji do samodzielnego, spontanicznego działania, unikając przy tym schematów i sztywnych szablonów; nie wyręczaj dziecka, pozwól mu próbować i poprawiać. 4.ZASADA WOLNOŚCI - nie ograniczaj czasu i miejPropozycja programowa "PLASTYCZNA TWÓRCZOŚ∆ DZIECI CA JAKO FORMA SPOTKANIA ZE ŚWIATEM" dotyczy zajęć plastyczno - konstrukcyjnych. Głównym celem zabiegów w trakcie budowania założeń programowych, było doprowadzenie do tego, aby przedszkole mogło stać się miejscem radosnej twórczości w toku, której dzieci ujawnią swoje naturalne cechy osobnicze i możliwości, a także będą mogły wypowiadać się w sposób spontaniczny i ekspresyjny poprzez wytwory własnych rąk. Mając na uwadze najpełniejszą realizację założonych celów konieczne jest zwiększenie ilości zajęć o charakterze plastyczno - konstrukcyjnym, najistotniejszym jednak elementem jest zmiana nastawienia nauczyciela i rezygnacja z tradycyjnych, utartych, od dawna powielanych wzorców działania na rzecz nowych sposobów umożliwiających dzieciom swobodną ekspresję ruchową.
Organizując działania twórcze dzieci, należy pamiętać o tym, że są one osobami o specyficznych cechach, upodobaniach i potrzebach (uświadomionych lub tylko okazywanych bez umiejętności werbalizacji). Charakteryzuje je naturalna aktywność i ciekawość, skłonność do naśladownictwa, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych i wiedzy oraz olbrzymia wrażliwość emocjonalna. Świadomość natury dziecka w wieku przedszkolnym i bogactwa jego osobowości determinuje przestrzeganie pewnych ZASAD ORGANIZACJI procesu edukacyjnego podczas zajęć plastyczno - technicznych. 1.ZASADA ZGODNOŚCI - organizuj działania twórcze dzieci w ścisłej korelacji z treściami innych "bloków" programowych. 2.ZASADA JEDNOŚCI - postępuj tak, aby ucząc jednocześnie wychowywać; kształcąc pewne umiejętności wspieraj dziecko w pokonywaniu trudności i budowaniu obrazu siebie i otaczającego świata, wyrabiaj wytrwałość w działaniu, samodzielność i umiejętność współdziałania. 3.ZASADA SAMODZIELNOŚCI DZIAŁANIA - stwarzaj jak najwięcej okazji do samodzielnego, spontanicznego działania, unikając przy tym schematów i sztywnych szablonów; nie wyręczaj dziecka, pozwól mu próbować i poprawiać. 4.ZASADA WOLNOŚCI - nie ograniczaj czasu i miejPropozycja programowa "PLASTYCZNA TWÓRCZOŚ∆ DZIECI CA JAKO FORMA SPOTKANIA ZE ŚWIATEM" dotyczy zajęć plastyczno - konstrukcyjnych. Głównym celem zabiegów w trakcie budowania założeń programowych, było doprowadzenie do tego, aby przedszkole mogło stać się miejscem radosnej twórczości w toku, której dzieci ujawnią swoje naturalne cechy osobnicze i możliwości, a także będą mogły wypowiadać się w sposób spontaniczny i ekspresyjny poprzez wytwory własnych rąk. Mając na uwadze najpełniejszą realizację założonych celów konieczne jest zwiększenie ilości zajęć o charakterze plastyczno - konstrukcyjnym, najistotniejszym jednak elementem jest zmiana nastawienia nauczyciela i rezygnacja z tradycyjnych, utartych, od dawna powielanych wzorców działania na rzecz nowych sposobów umożliwiających dzieciom swobodną ekspresję ruchową.
Organizując działania twórcze dzieci, należy pamiętać o tym, że są one osobami o specyficznych cechach, upodobaniach i potrzebach (uświadomionych lub tylko okazywanych bez umiejętności werbalizacji). Charakteryzuje je naturalna aktywność i ciekawość, skłonność do naśladownictwa, łatwość przyswajania umiejętności praktycznych i wiedzy oraz olbrzymia wrażliwość emocjonalna. Świadomość natury dziecka w wieku przedszkolnym i bogactwa jego osobowości determinuje przestrzeganie pewnych ZASAD ORGANIZACJI procesu edukacyjnego podczas zajęć plastyczno - technicznych. 1.ZASADA ZGODNOŚCI - organizuj działania twórcze dzieci w ścisłej korelacji z treściami innych "bloków" programowych. 2.ZASADA JEDNOŚCI - postępuj tak, aby ucząc jednocześnie wychowywać; kształcąc pewne umiejętności wspieraj dziecko w pokonywaniu trudności i budowaniu obrazu siebie i otaczającego świata, wyrabiaj wytrwałość w działaniu, samodzielność i umiejętność współdziałania. 3.ZASADA SAMODZIELNOŚCI DZIAŁANIA - stwarzaj jak najwięcej okazji do samodzielnego, spontanicznego działania, unikając przy tym schematów i sztywnych szablonów; nie wyręczaj dziecka, pozwól mu próbować i poprawiać. 4.ZASADA WOLNOŚCI - nie ograniczaj czasu i miej |