wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3

Bank Dobrych Praktyk - szczegóły

Tytuł: "Mowa dziecka upośledzonego w stopniu lekkim" - program terapii logopedycznej w zakresie obniżonej sprawności językowej w dziedzinie budowania wypowiedzi.
Rok wdrożenia: 2002
Jednostka wdrażająca: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3
Grupa zadań: Pozostałe
Podgrupy zadań: inne nie wymienione
Osoba prowadząca sprawę: mgr Krystyna Cywińska
E-mail::
Telefon / Fax: 044 632 46 41
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:
Program jest przeznaczony dla dziecka upośledzonego w stopniu lekkim z obniżoną sprawnością językową w dziedzinie budowania wypowiedzi. Ma charakter terapeutyczny, wykorzystywany jest do indywidualnej terapii logopedycznej po postawieniu diagnozy indywidualnej, po przeprowadzonym badaniu logopedycznym, analizie ankiety wywiadu z rodzicem, ankiety wywiadu z nauczycielką, opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Program składa się z dwóch rozdziałów:
I. Pokazuje ogólne zasady prawidłowego kształtowania się mowy w rozwoju dziecka zdrowego. Dotyczy także problematyki upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim, pokazuje kształtowanie się i rozwój mowy dzieci upośledzonych w stopniu lekkim
II. To proponowana terapia w zakresie obniżonej sprawności językowej w dziedzinie budowania wypowiedzi
Realizacja programu ma na celu pełny i harmonijny rozwój dzieci z deficytami rozwojowymi.

CELEM programu jest:
-usprawnianie rozumienia mowy, szczególnie kodowania wzorów słuchowych oraz analizy semantycznej czyli umiejętności kojarzenia słowa z obrazkiem i zdania z określoną sytuacją,
-doskonalenie mowy ekspresywnej - kształtowanie i utrwalanie prawidłowych wzorców ruchowych wypowiedzi, linii strukturalnej wyrazu i zdania, struktury gramatycznej wypowiedzi, umiejętności i wiązania wypowiedzi z intencją komunikacyjną i kontekstem sytuacyjnym.

NARZ DZIA: wykorzystano własne narzędzia badawcze - kwestionariusz wywiadu z matką, kwestionariusz wywiadu z nauczycielką, kwestionariusz badania mowy.

EFEKTY:
Program przynosi pozytywne efekty obserwowane w rozwoju dziecka dzięki przestrzeganiu i stosowaniu zasady: systematyczności, stopniowania trudności, utrwalania czyli powtarzania zdobytych wiadomości tak długo, aż doprowadzi się do nawyku oraz aktywnego udziału dziecka w terapii.
Wykorzystanie Programu terapii logopedycznej pozwoliło na osiągnięcie celów operacyjnych - dziewczynka nabyła sprawność językową w dziedzinie budowania wypowiedzi.
Postępy w terapii dokumentowane są w karcie pracy logopedycznej, w karcie Program jest przeznaczony dla dziecka upośledzonego w stopniu lekkim z obniżoną sprawnością językową w dziedzinie budowania wypowiedzi. Ma charakter terapeutyczny, wykorzystywany jest do indywidualnej terapii logopedycznej po postawieniu diagnozy indywidualnej, po przeprowadzonym badaniu logopedycznym, analizie ankiety wywiadu z rodzicem, ankiety wywiadu z nauczycielką, opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Program składa się z dwóch rozdziałów:
I. Pokazuje ogólne zasady prawidłowego kształtowania się mowy w rozwoju dziecka zdrowego. Dotyczy także problematyki upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim, pokazuje kształtowanie się i rozwój mowy dzieci upośledzonych w stopniu lekkim
II. To proponowana terapia w zakresie obniżonej sprawności językowej w dziedzinie budowania wypowiedzi
Realizacja programu ma na celu pełny i harmonijny rozwój dzieci z deficytami rozwojowymi.

CELEM programu jest:
-usprawnianie rozumienia mowy, szczególnie kodowania wzorów słuchowych oraz analizy semantycznej czyli umiejętności kojarzenia słowa z obrazkiem i zdania z określoną sytuacją,
-doskonalenie mowy ekspresywnej - kształtowanie i utrwalanie prawidłowych wzorców ruchowych wypowiedzi, linii strukturalnej wyrazu i zdania, struktury gramatycznej wypowiedzi, umiejętności i wiązania wypowiedzi z intencją komunikacyjną i kontekstem sytuacyjnym.

NARZ DZIA: wykorzystano własne narzędzia badawcze - kwestionariusz wywiadu z matką, kwestionariusz wywiadu z nauczycielką, kwestionariusz badania mowy.

EFEKTY:
Program przynosi pozytywne efekty obserwowane w rozwoju dziecka dzięki przestrzeganiu i stosowaniu zasady: systematyczności, stopniowania trudności, utrwalania czyli powtarzania zdobytych wiadomości tak długo, aż doprowadzi się do nawyku oraz aktywnego udziału dziecka w terapii.
Wykorzystanie Programu terapii logopedycznej pozwoliło na osiągnięcie celów operacyjnych - dziewczynka nabyła sprawność językową w dziedzinie budowania wypowiedzi.
Postępy w terapii dokumentowane są w karcie pracy logopedycznej, w karcie Program jest przeznaczony dla dziecka upośledzonego w stopniu lekkim z obniżoną sprawnością językową w dziedzinie budowania wypowiedzi. Ma charakter terapeutyczny, wykorzystywany jest do indywidualnej terapii logopedycznej po postawieniu diagnozy indywidualnej, po przeprowadzonym badaniu logopedycznym, analizie ankiety wywiadu z rodzicem, ankiety wywiadu z nauczycielką, opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Program składa się z dwóch rozdziałów:
I. Pokazuje ogólne zasady prawidłowego kształtowania się mowy w rozwoju dziecka zdrowego. Dotyczy także problematyki upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim, pokazuje kształtowanie się i rozwój mowy dzieci upośledzonych w stopniu lekkim
II. To proponowana terapia w zakresie obniżonej sprawności językowej w dziedzinie budowania wypowiedzi
Realizacja programu ma na celu pełny i harmonijny rozwój dzieci z deficytami rozwojowymi.

CELEM programu jest:
-usprawnianie rozumienia mowy, szczególnie kodowania wzorów słuchowych oraz analizy semantycznej czyli umiejętności kojarzenia słowa z obrazkiem i zdania z określoną sytuacją,
-doskonalenie mowy ekspresywnej - kształtowanie i utrwalanie prawidłowych wzorców ruchowych wypowiedzi, linii strukturalnej wyrazu i zdania, struktury gramatycznej wypowiedzi, umiejętności i wiązania wypowiedzi z intencją komunikacyjną i kontekstem sytuacyjnym.

NARZ DZIA: wykorzystano własne narzędzia badawcze - kwestionariusz wywiadu z matką, kwestionariusz wywiadu z nauczycielką, kwestionariusz badania mowy.

EFEKTY:
Program przynosi pozytywne efekty obserwowane w rozwoju dziecka dzięki przestrzeganiu i stosowaniu zasady: systematyczności, stopniowania trudności, utrwalania czyli powtarzania zdobytych wiadomości tak długo, aż doprowadzi się do nawyku oraz aktywnego udziału dziecka w terapii.
Wykorzystanie Programu terapii logopedycznej pozwoliło na osiągnięcie celów operacyjnych - dziewczynka nabyła sprawność językową w dziedzinie budowania wypowiedzi.
Postępy w terapii dokumentowane są w karcie pracy logopedycznej, w karcie

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Agnieszka Jędrychowska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Agnieszka Jędrychowska
Data wytworzenia informacji 2004-11-02
Data udostępnienia informacji 2004-11-02