Program jest przeznaczony dla dziecka upośledzonego w stopniu lekkim z obniżoną sprawnością językową w dziedzinie budowania wypowiedzi. Ma charakter terapeutyczny, wykorzystywany jest do indywidualnej terapii logopedycznej po postawieniu diagnozy indywidualnej, po przeprowadzonym badaniu logopedycznym, analizie ankiety wywiadu z rodzicem, ankiety wywiadu z nauczycielką, opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Program składa się z dwóch rozdziałów: I. Pokazuje ogólne zasady prawidłowego kształtowania się mowy w rozwoju dziecka zdrowego. Dotyczy także problematyki upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim, pokazuje kształtowanie się i rozwój mowy dzieci upośledzonych w stopniu lekkim II. To proponowana terapia w zakresie obniżonej sprawności językowej w dziedzinie budowania wypowiedzi Realizacja programu ma na celu pełny i harmonijny rozwój dzieci z deficytami rozwojowymi.
CELEM programu jest: -usprawnianie rozumienia mowy, szczególnie kodowania wzorów słuchowych oraz analizy semantycznej czyli umiejętności kojarzenia słowa z obrazkiem i zdania z określoną sytuacją, -doskonalenie mowy ekspresywnej - kształtowanie i utrwalanie prawidłowych wzorców ruchowych wypowiedzi, linii strukturalnej wyrazu i zdania, struktury gramatycznej wypowiedzi, umiejętności i wiązania wypowiedzi z intencją komunikacyjną i kontekstem sytuacyjnym.
NARZ DZIA: wykorzystano własne narzędzia badawcze - kwestionariusz wywiadu z matką, kwestionariusz wywiadu z nauczycielką, kwestionariusz badania mowy.
EFEKTY: Program przynosi pozytywne efekty obserwowane w rozwoju dziecka dzięki przestrzeganiu i stosowaniu zasady: systematyczności, stopniowania trudności, utrwalania czyli powtarzania zdobytych wiadomości tak długo, aż doprowadzi się do nawyku oraz aktywnego udziału dziecka w terapii. Wykorzystanie Programu terapii logopedycznej pozwoliło na osiągnięcie celów operacyjnych - dziewczynka nabyła sprawność językową w dziedzinie budowania wypowiedzi. Postępy w terapii dokumentowane są w karcie pracy logopedycznej, w karcie Program jest przeznaczony dla dziecka upośledzonego w stopniu lekkim z obniżoną sprawnością językową w dziedzinie budowania wypowiedzi. Ma charakter terapeutyczny, wykorzystywany jest do indywidualnej terapii logopedycznej po postawieniu diagnozy indywidualnej, po przeprowadzonym badaniu logopedycznym, analizie ankiety wywiadu z rodzicem, ankiety wywiadu z nauczycielką, opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Program składa się z dwóch rozdziałów: I. Pokazuje ogólne zasady prawidłowego kształtowania się mowy w rozwoju dziecka zdrowego. Dotyczy także problematyki upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim, pokazuje kształtowanie się i rozwój mowy dzieci upośledzonych w stopniu lekkim II. To proponowana terapia w zakresie obniżonej sprawności językowej w dziedzinie budowania wypowiedzi Realizacja programu ma na celu pełny i harmonijny rozwój dzieci z deficytami rozwojowymi.
CELEM programu jest: -usprawnianie rozumienia mowy, szczególnie kodowania wzorów słuchowych oraz analizy semantycznej czyli umiejętności kojarzenia słowa z obrazkiem i zdania z określoną sytuacją, -doskonalenie mowy ekspresywnej - kształtowanie i utrwalanie prawidłowych wzorców ruchowych wypowiedzi, linii strukturalnej wyrazu i zdania, struktury gramatycznej wypowiedzi, umiejętności i wiązania wypowiedzi z intencją komunikacyjną i kontekstem sytuacyjnym.
NARZ DZIA: wykorzystano własne narzędzia badawcze - kwestionariusz wywiadu z matką, kwestionariusz wywiadu z nauczycielką, kwestionariusz badania mowy.
EFEKTY: Program przynosi pozytywne efekty obserwowane w rozwoju dziecka dzięki przestrzeganiu i stosowaniu zasady: systematyczności, stopniowania trudności, utrwalania czyli powtarzania zdobytych wiadomości tak długo, aż doprowadzi się do nawyku oraz aktywnego udziału dziecka w terapii. Wykorzystanie Programu terapii logopedycznej pozwoliło na osiągnięcie celów operacyjnych - dziewczynka nabyła sprawność językową w dziedzinie budowania wypowiedzi. Postępy w terapii dokumentowane są w karcie pracy logopedycznej, w karcie Program jest przeznaczony dla dziecka upośledzonego w stopniu lekkim z obniżoną sprawnością językową w dziedzinie budowania wypowiedzi. Ma charakter terapeutyczny, wykorzystywany jest do indywidualnej terapii logopedycznej po postawieniu diagnozy indywidualnej, po przeprowadzonym badaniu logopedycznym, analizie ankiety wywiadu z rodzicem, ankiety wywiadu z nauczycielką, opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Program składa się z dwóch rozdziałów: I. Pokazuje ogólne zasady prawidłowego kształtowania się mowy w rozwoju dziecka zdrowego. Dotyczy także problematyki upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim, pokazuje kształtowanie się i rozwój mowy dzieci upośledzonych w stopniu lekkim II. To proponowana terapia w zakresie obniżonej sprawności językowej w dziedzinie budowania wypowiedzi Realizacja programu ma na celu pełny i harmonijny rozwój dzieci z deficytami rozwojowymi.
CELEM programu jest: -usprawnianie rozumienia mowy, szczególnie kodowania wzorów słuchowych oraz analizy semantycznej czyli umiejętności kojarzenia słowa z obrazkiem i zdania z określoną sytuacją, -doskonalenie mowy ekspresywnej - kształtowanie i utrwalanie prawidłowych wzorców ruchowych wypowiedzi, linii strukturalnej wyrazu i zdania, struktury gramatycznej wypowiedzi, umiejętności i wiązania wypowiedzi z intencją komunikacyjną i kontekstem sytuacyjnym.
NARZ DZIA: wykorzystano własne narzędzia badawcze - kwestionariusz wywiadu z matką, kwestionariusz wywiadu z nauczycielką, kwestionariusz badania mowy.
EFEKTY: Program przynosi pozytywne efekty obserwowane w rozwoju dziecka dzięki przestrzeganiu i stosowaniu zasady: systematyczności, stopniowania trudności, utrwalania czyli powtarzania zdobytych wiadomości tak długo, aż doprowadzi się do nawyku oraz aktywnego udziału dziecka w terapii. Wykorzystanie Programu terapii logopedycznej pozwoliło na osiągnięcie celów operacyjnych - dziewczynka nabyła sprawność językową w dziedzinie budowania wypowiedzi. Postępy w terapii dokumentowane są w karcie pracy logopedycznej, w karcie |