wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3

Bank Dobrych Praktyk - szczegóły

Tytuł: "Mowa dziecka z mózgowym porażeniem" - program terapii logopedycznej.
Rok wdrożenia: 2003
Jednostka wdrażająca: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3
Grupa zadań: Pozostałe
Podgrupy zadań: inne nie wymienione
Osoba prowadząca sprawę: mgr Krystyna Cywińska
E-mail::
Telefon / Fax: 044 632 46 41
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:
Program jest przeznaczony do indywidualnej terapii logopedycznej i przystosowany dla dzieci z dziecięcym porażeniem mózgowym uczęszczających do przedszkola integracyjnego.
Program ten został opracowany, ponieważ problemy związane z usprawnianiem mowy dzieci z mózgowym porażeniem uważa się powszechnie za trudne i skomplikowane. W programie podano praktyczne wskazówki pozwalające rozwiązać typowe trudności, jakie napotyka się w trakcie usprawniania mowy dzieci z mózgowym porażeniem.

Program składa się z dwóch rozdziałów:
Rozdział I dotyczy problematyki porażenia mózgowego dziecięcego w świetle literatury. W rozdziale tym scharakteryzowałam treść ważniejszych pozycji traktujących o mowie dziecka z porażeniem mózgowym dziecięcym.
Rozdział II to terapia logopedyczna dziecka z porażeniem mózgowym dziecięcym. Przytoczone tu zostały przykładowe ćwiczenia, mające na celu usprawnienie aparatu artykulacyjnego.

CELE OGÓLNE programu:
- pokazanie tego, jak rozwija się mowa dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym;
- pokazanie oddziaływań psychopedagogicznych wspomagających wczesny rozwój dzieci z mózgowych porażeniem dziecięcym;
- ukazanie roli rodziny w procesie stymulacji mowy dziecka z porażeniem mózgowym.

Program terapii logopedycznej obejmuje dwa duże obszary oddziaływań:
- usprawnianie aparatu artykulacyjnego w celu zapewnienia możliwości posługiwania się mową;
- stymulację rozwoju mowy poprzez uczenie dziecka systemu porozumiewania się językowo słownego.

NARZ DZIA BADAWCZE. Z właściwych technik w celu zgromadzenia danych zastosowano wywiad. W celu uzyskania potrzebnych informacji zastosowano technikę wywiadu z rodzicami dziecka z porażeniem mózgowym dziecięcym, obserwację oraz analizę dokumentów.
Narzędziem badawczym jest kwestionariusz wywiadu, karta badania mowy, dokumentacja rozwoju dziecka, karta badania motoryki artykulacyjnej.

EFEKTY:
Stosowanie programu przynosi pozytywne efekty. Znacznie usprawniono aparat artykulacyjny dziecka (narzędzie badawcze - karta badania motoryki artykulacyProgram jest przeznaczony do indywidualnej terapii logopedycznej i przystosowany dla dzieci z dziecięcym porażeniem mózgowym uczęszczających do przedszkola integracyjnego.
Program ten został opracowany, ponieważ problemy związane z usprawnianiem mowy dzieci z mózgowym porażeniem uważa się powszechnie za trudne i skomplikowane. W programie podano praktyczne wskazówki pozwalające rozwiązać typowe trudności, jakie napotyka się w trakcie usprawniania mowy dzieci z mózgowym porażeniem.

Program składa się z dwóch rozdziałów:
Rozdział I dotyczy problematyki porażenia mózgowego dziecięcego w świetle literatury. W rozdziale tym scharakteryzowałam treść ważniejszych pozycji traktujących o mowie dziecka z porażeniem mózgowym dziecięcym.
Rozdział II to terapia logopedyczna dziecka z porażeniem mózgowym dziecięcym. Przytoczone tu zostały przykładowe ćwiczenia, mające na celu usprawnienie aparatu artykulacyjnego.

CELE OGÓLNE programu:
- pokazanie tego, jak rozwija się mowa dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym;
- pokazanie oddziaływań psychopedagogicznych wspomagających wczesny rozwój dzieci z mózgowych porażeniem dziecięcym;
- ukazanie roli rodziny w procesie stymulacji mowy dziecka z porażeniem mózgowym.

Program terapii logopedycznej obejmuje dwa duże obszary oddziaływań:
- usprawnianie aparatu artykulacyjnego w celu zapewnienia możliwości posługiwania się mową;
- stymulację rozwoju mowy poprzez uczenie dziecka systemu porozumiewania się językowo słownego.

NARZ DZIA BADAWCZE. Z właściwych technik w celu zgromadzenia danych zastosowano wywiad. W celu uzyskania potrzebnych informacji zastosowano technikę wywiadu z rodzicami dziecka z porażeniem mózgowym dziecięcym, obserwację oraz analizę dokumentów.
Narzędziem badawczym jest kwestionariusz wywiadu, karta badania mowy, dokumentacja rozwoju dziecka, karta badania motoryki artykulacyjnej.

EFEKTY:
Stosowanie programu przynosi pozytywne efekty. Znacznie usprawniono aparat artykulacyjny dziecka (narzędzie badawcze - karta badania motoryki artykulacyProgram jest przeznaczony do indywidualnej terapii logopedycznej i przystosowany dla dzieci z dziecięcym porażeniem mózgowym uczęszczających do przedszkola integracyjnego.
Program ten został opracowany, ponieważ problemy związane z usprawnianiem mowy dzieci z mózgowym porażeniem uważa się powszechnie za trudne i skomplikowane. W programie podano praktyczne wskazówki pozwalające rozwiązać typowe trudności, jakie napotyka się w trakcie usprawniania mowy dzieci z mózgowym porażeniem.

Program składa się z dwóch rozdziałów:
Rozdział I dotyczy problematyki porażenia mózgowego dziecięcego w świetle literatury. W rozdziale tym scharakteryzowałam treść ważniejszych pozycji traktujących o mowie dziecka z porażeniem mózgowym dziecięcym.
Rozdział II to terapia logopedyczna dziecka z porażeniem mózgowym dziecięcym. Przytoczone tu zostały przykładowe ćwiczenia, mające na celu usprawnienie aparatu artykulacyjnego.

CELE OGÓLNE programu:
- pokazanie tego, jak rozwija się mowa dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym;
- pokazanie oddziaływań psychopedagogicznych wspomagających wczesny rozwój dzieci z mózgowych porażeniem dziecięcym;
- ukazanie roli rodziny w procesie stymulacji mowy dziecka z porażeniem mózgowym.

Program terapii logopedycznej obejmuje dwa duże obszary oddziaływań:
- usprawnianie aparatu artykulacyjnego w celu zapewnienia możliwości posługiwania się mową;
- stymulację rozwoju mowy poprzez uczenie dziecka systemu porozumiewania się językowo słownego.

NARZ DZIA BADAWCZE. Z właściwych technik w celu zgromadzenia danych zastosowano wywiad. W celu uzyskania potrzebnych informacji zastosowano technikę wywiadu z rodzicami dziecka z porażeniem mózgowym dziecięcym, obserwację oraz analizę dokumentów.
Narzędziem badawczym jest kwestionariusz wywiadu, karta badania mowy, dokumentacja rozwoju dziecka, karta badania motoryki artykulacyjnej.

EFEKTY:
Stosowanie programu przynosi pozytywne efekty. Znacznie usprawniono aparat artykulacyjny dziecka (narzędzie badawcze - karta badania motoryki artykulacy

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Agnieszka Jędrychowska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Agnieszka Jędrychowska
Data wytworzenia informacji 2004-11-02
Data udostępnienia informacji 2004-11-02