Aby edukacja o szkodliwości środków odurzających była wystarczająca w profilaktyce uzależnień ważne jest podjęcie działań wielopłaszczyznowych. Dlatego też wyżej wymieniony program jest kierowany do całych rodzin oraz nauczycieli.
GŁÓWNE CELE PROGRAMU: 1.Uświadomienie niebezpieczeństw związanych z uzależnieniami. 2.Zapoznanie z rodzajami uzależnień i ich różnymi odmianami. 3.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją 4.Podniesienie świadomości osób dorosłych na temat zagrożeń w rozwoju dzieci. 5.Integracja działań całego środowiska na rzecz zapobiegania patologiom społecznymi demoralizacji. 6.Troska o rozwój młodego pokolenia. 7.Kształtowanie odpowiedniej postawy u dzieci wobec środków odurzających oraz innych patologii. 8.Wspieranie środowiska rodzinnego w zakresie profilaktyki uzależnień. 9.Nawiązanie współpracy z instytucjami lokalnymi w zakresie profilaktyki uzależnień. 10.Zapoznanie dzieci ze sposobami przeciwdziałania agresji i przemocy na podstawie przepisów prawa polskiego oraz obowiązującego w Unii Europejskiej. 11.Wyrabianie umiejętności mówienia o swoich uczuciach i emocjach. 12.Uświadomienie dzieciom wartości zdrowego stylu życia. 13.Kształcenie umiejętności lepszego rozumienia siebie i własnych uczuć. 14.Umiejętność rozładowywania emocji i napięć. 15.Doświadczanie poczucia bezpieczeństwa zbudowanego przez rodziców i wychowawców. 16.Wyrabianie umiejętności odmawiania nie pozostawiającego poczucia winy i niższości.
Program podzielono na 4 zadania: I.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją i patologią (zapoznanie dzieci z rodzajami uzależnień, prawidłowa postawa wobec środków odurzających, włączenie dzieci w akcje ogólnokrajowe, spotkania ze specjalistami, przeciwdziałanie agresji, usuwanie negatywnych wpływów ze strony rodziców lub środowiska, budowanie wiary, że dobre życie to życie bez uzależnień). II.Nawiązanie kontaktu z rodzicami dzieci (pedagogizacja rodziców, działania na rzecz zapobiegania patologiom społecznym). III.Podniesienie świadomości nauczycieli (rozwój osobisty Aby edukacja o szkodliwości środków odurzających była wystarczająca w profilaktyce uzależnień ważne jest podjęcie działań wielopłaszczyznowych. Dlatego też wyżej wymieniony program jest kierowany do całych rodzin oraz nauczycieli.
GŁÓWNE CELE PROGRAMU: 1.Uświadomienie niebezpieczeństw związanych z uzależnieniami. 2.Zapoznanie z rodzajami uzależnień i ich różnymi odmianami. 3.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją 4.Podniesienie świadomości osób dorosłych na temat zagrożeń w rozwoju dzieci. 5.Integracja działań całego środowiska na rzecz zapobiegania patologiom społecznymi demoralizacji. 6.Troska o rozwój młodego pokolenia. 7.Kształtowanie odpowiedniej postawy u dzieci wobec środków odurzających oraz innych patologii. 8.Wspieranie środowiska rodzinnego w zakresie profilaktyki uzależnień. 9.Nawiązanie współpracy z instytucjami lokalnymi w zakresie profilaktyki uzależnień. 10.Zapoznanie dzieci ze sposobami przeciwdziałania agresji i przemocy na podstawie przepisów prawa polskiego oraz obowiązującego w Unii Europejskiej. 11.Wyrabianie umiejętności mówienia o swoich uczuciach i emocjach. 12.Uświadomienie dzieciom wartości zdrowego stylu życia. 13.Kształcenie umiejętności lepszego rozumienia siebie i własnych uczuć. 14.Umiejętność rozładowywania emocji i napięć. 15.Doświadczanie poczucia bezpieczeństwa zbudowanego przez rodziców i wychowawców. 16.Wyrabianie umiejętności odmawiania nie pozostawiającego poczucia winy i niższości.
Program podzielono na 4 zadania: I.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją i patologią (zapoznanie dzieci z rodzajami uzależnień, prawidłowa postawa wobec środków odurzających, włączenie dzieci w akcje ogólnokrajowe, spotkania ze specjalistami, przeciwdziałanie agresji, usuwanie negatywnych wpływów ze strony rodziców lub środowiska, budowanie wiary, że dobre życie to życie bez uzależnień). II.Nawiązanie kontaktu z rodzicami dzieci (pedagogizacja rodziców, działania na rzecz zapobiegania patologiom społecznym). III.Podniesienie świadomości nauczycieli (rozwój osobisty Aby edukacja o szkodliwości środków odurzających była wystarczająca w profilaktyce uzależnień ważne jest podjęcie działań wielopłaszczyznowych. Dlatego też wyżej wymieniony program jest kierowany do całych rodzin oraz nauczycieli.
GŁÓWNE CELE PROGRAMU: 1.Uświadomienie niebezpieczeństw związanych z uzależnieniami. 2.Zapoznanie z rodzajami uzależnień i ich różnymi odmianami. 3.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją 4.Podniesienie świadomości osób dorosłych na temat zagrożeń w rozwoju dzieci. 5.Integracja działań całego środowiska na rzecz zapobiegania patologiom społecznymi demoralizacji. 6.Troska o rozwój młodego pokolenia. 7.Kształtowanie odpowiedniej postawy u dzieci wobec środków odurzających oraz innych patologii. 8.Wspieranie środowiska rodzinnego w zakresie profilaktyki uzależnień. 9.Nawiązanie współpracy z instytucjami lokalnymi w zakresie profilaktyki uzależnień. 10.Zapoznanie dzieci ze sposobami przeciwdziałania agresji i przemocy na podstawie przepisów prawa polskiego oraz obowiązującego w Unii Europejskiej. 11.Wyrabianie umiejętności mówienia o swoich uczuciach i emocjach. 12.Uświadomienie dzieciom wartości zdrowego stylu życia. 13.Kształcenie umiejętności lepszego rozumienia siebie i własnych uczuć. 14.Umiejętność rozładowywania emocji i napięć. 15.Doświadczanie poczucia bezpieczeństwa zbudowanego przez rodziców i wychowawców. 16.Wyrabianie umiejętności odmawiania nie pozostawiającego poczucia winy i niższości.
Program podzielono na 4 zadania: I.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją i patologią (zapoznanie dzieci z rodzajami uzależnień, prawidłowa postawa wobec środków odurzających, włączenie dzieci w akcje ogólnokrajowe, spotkania ze specjalistami, przeciwdziałanie agresji, usuwanie negatywnych wpływów ze strony rodziców lub środowiska, budowanie wiary, że dobre życie to życie bez uzależnień). II.Nawiązanie kontaktu z rodzicami dzieci (pedagogizacja rodziców, działania na rzecz zapobiegania patologiom społecznym). III.Podniesienie świadomości nauczycieli (rozwój osobisty Aby edukacja o szkodliwości środków odurzających była wystarczająca w profilaktyce uzależnień ważne jest podjęcie działań wielopłaszczyznowych. Dlatego też wyżej wymieniony program jest kierowany do całych rodzin oraz nauczycieli.
GŁÓWNE CELE PROGRAMU: 1.Uświadomienie niebezpieczeństw związanych z uzależnieniami. 2.Zapoznanie z rodzajami uzależnień i ich różnymi odmianami. 3.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją 4.Podniesienie świadomości osób dorosłych na temat zagrożeń w rozwoju dzieci. 5.Integracja działań całego środowiska na rzecz zapobiegania patologiom społecznymi demoralizacji. 6.Troska o rozwój młodego pokolenia. 7.Kształtowanie odpowiedniej postawy u dzieci wobec środków odurzających oraz innych patologii. 8.Wspieranie środowiska rodzinnego w zakresie profilaktyki uzależnień. 9.Nawiązanie współpracy z instytucjami lokalnymi w zakresie profilaktyki uzależnień. 10.Zapoznanie dzieci ze sposobami przeciwdziałania agresji i przemocy na podstawie przepisów prawa polskiego oraz obowiązującego w Unii Europejskiej. 11.Wyrabianie umiejętności mówienia o swoich uczuciach i emocjach. 12.Uświadomienie dzieciom wartości zdrowego stylu życia. 13.Kształcenie umiejętności lepszego rozumienia siebie i własnych uczuć. 14.Umiejętność rozładowywania emocji i napięć. 15.Doświadczanie poczucia bezpieczeństwa zbudowanego przez rodziców i wychowawców. 16.Wyrabianie umiejętności odmawiania nie pozostawiającego poczucia winy i niższości.
Program podzielono na 4 zadania: I.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją i patologią (zapoznanie dzieci z rodzajami uzależnień, prawidłowa postawa wobec środków odurzających, włączenie dzieci w akcje ogólnokrajowe, spotkania ze specjalistami, przeciwdziałanie agresji, usuwanie negatywnych wpływów ze strony rodziców lub środowiska, budowanie wiary, że dobre życie to życie bez uzależnień). II.Nawiązanie kontaktu z rodzicami dzieci (pedagogizacja rodziców, działania na rzecz zapobiegania patologiom społecznym). III.Podniesienie świadomości nauczycieli (rozwój osobisty |