wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3

Bank Dobrych Praktyk - szczegóły

Tytuł: Program profilaktyki uzależnień.
Rok wdrożenia: 2005
Jednostka wdrażająca: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3
Grupa zadań: Pozostałe
Podgrupy zadań: inne nie wymienione
Osoba prowadząca sprawę: mgr Marzena Machlowska
E-mail::
Telefon / Fax: 044 632 46 41
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:
Aby edukacja o szkodliwości środków odurzających była wystarczająca w profilaktyce uzależnień ważne jest podjęcie działań wielopłaszczyznowych. Dlatego też wyżej wymieniony program jest kierowany do całych rodzin oraz nauczycieli.

GŁÓWNE CELE PROGRAMU:
1.Uświadomienie niebezpieczeństw związanych z uzależnieniami.
2.Zapoznanie z rodzajami uzależnień i ich różnymi odmianami.
3.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją
4.Podniesienie świadomości osób dorosłych na temat zagrożeń w rozwoju dzieci.
5.Integracja działań całego środowiska na rzecz zapobiegania patologiom społecznymi demoralizacji.
6.Troska o rozwój młodego pokolenia.
7.Kształtowanie odpowiedniej postawy u dzieci wobec środków odurzających oraz innych patologii.
8.Wspieranie środowiska rodzinnego w zakresie profilaktyki uzależnień.
9.Nawiązanie współpracy z instytucjami lokalnymi w zakresie profilaktyki uzależnień.
10.Zapoznanie dzieci ze sposobami przeciwdziałania agresji i przemocy na podstawie przepisów prawa polskiego oraz obowiązującego w Unii Europejskiej.
11.Wyrabianie umiejętności mówienia o swoich uczuciach i emocjach.
12.Uświadomienie dzieciom wartości zdrowego stylu życia.
13.Kształcenie umiejętności lepszego rozumienia siebie i własnych uczuć.
14.Umiejętność rozładowywania emocji i napięć.
15.Doświadczanie poczucia bezpieczeństwa zbudowanego przez rodziców i wychowawców.
16.Wyrabianie umiejętności odmawiania nie pozostawiającego poczucia winy i niższości.

Program podzielono na 4 zadania:
I.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją i patologią (zapoznanie dzieci z rodzajami uzależnień, prawidłowa postawa wobec środków odurzających, włączenie dzieci w akcje ogólnokrajowe, spotkania ze specjalistami, przeciwdziałanie agresji, usuwanie negatywnych wpływów ze strony rodziców lub środowiska, budowanie wiary, że dobre życie to życie bez uzależnień).
II.Nawiązanie kontaktu z rodzicami dzieci (pedagogizacja rodziców, działania na rzecz zapobiegania patologiom społecznym).
III.Podniesienie świadomości nauczycieli (rozwój osobisty Aby edukacja o szkodliwości środków odurzających była wystarczająca w profilaktyce uzależnień ważne jest podjęcie działań wielopłaszczyznowych. Dlatego też wyżej wymieniony program jest kierowany do całych rodzin oraz nauczycieli.

GŁÓWNE CELE PROGRAMU:
1.Uświadomienie niebezpieczeństw związanych z uzależnieniami.
2.Zapoznanie z rodzajami uzależnień i ich różnymi odmianami.
3.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją
4.Podniesienie świadomości osób dorosłych na temat zagrożeń w rozwoju dzieci.
5.Integracja działań całego środowiska na rzecz zapobiegania patologiom społecznymi demoralizacji.
6.Troska o rozwój młodego pokolenia.
7.Kształtowanie odpowiedniej postawy u dzieci wobec środków odurzających oraz innych patologii.
8.Wspieranie środowiska rodzinnego w zakresie profilaktyki uzależnień.
9.Nawiązanie współpracy z instytucjami lokalnymi w zakresie profilaktyki uzależnień.
10.Zapoznanie dzieci ze sposobami przeciwdziałania agresji i przemocy na podstawie przepisów prawa polskiego oraz obowiązującego w Unii Europejskiej.
11.Wyrabianie umiejętności mówienia o swoich uczuciach i emocjach.
12.Uświadomienie dzieciom wartości zdrowego stylu życia.
13.Kształcenie umiejętności lepszego rozumienia siebie i własnych uczuć.
14.Umiejętność rozładowywania emocji i napięć.
15.Doświadczanie poczucia bezpieczeństwa zbudowanego przez rodziców i wychowawców.
16.Wyrabianie umiejętności odmawiania nie pozostawiającego poczucia winy i niższości.

Program podzielono na 4 zadania:
I.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją i patologią (zapoznanie dzieci z rodzajami uzależnień, prawidłowa postawa wobec środków odurzających, włączenie dzieci w akcje ogólnokrajowe, spotkania ze specjalistami, przeciwdziałanie agresji, usuwanie negatywnych wpływów ze strony rodziców lub środowiska, budowanie wiary, że dobre życie to życie bez uzależnień).
II.Nawiązanie kontaktu z rodzicami dzieci (pedagogizacja rodziców, działania na rzecz zapobiegania patologiom społecznym).
III.Podniesienie świadomości nauczycieli (rozwój osobisty Aby edukacja o szkodliwości środków odurzających była wystarczająca w profilaktyce uzależnień ważne jest podjęcie działań wielopłaszczyznowych. Dlatego też wyżej wymieniony program jest kierowany do całych rodzin oraz nauczycieli.

GŁÓWNE CELE PROGRAMU:
1.Uświadomienie niebezpieczeństw związanych z uzależnieniami.
2.Zapoznanie z rodzajami uzależnień i ich różnymi odmianami.
3.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją
4.Podniesienie świadomości osób dorosłych na temat zagrożeń w rozwoju dzieci.
5.Integracja działań całego środowiska na rzecz zapobiegania patologiom społecznymi demoralizacji.
6.Troska o rozwój młodego pokolenia.
7.Kształtowanie odpowiedniej postawy u dzieci wobec środków odurzających oraz innych patologii.
8.Wspieranie środowiska rodzinnego w zakresie profilaktyki uzależnień.
9.Nawiązanie współpracy z instytucjami lokalnymi w zakresie profilaktyki uzależnień.
10.Zapoznanie dzieci ze sposobami przeciwdziałania agresji i przemocy na podstawie przepisów prawa polskiego oraz obowiązującego w Unii Europejskiej.
11.Wyrabianie umiejętności mówienia o swoich uczuciach i emocjach.
12.Uświadomienie dzieciom wartości zdrowego stylu życia.
13.Kształcenie umiejętności lepszego rozumienia siebie i własnych uczuć.
14.Umiejętność rozładowywania emocji i napięć.
15.Doświadczanie poczucia bezpieczeństwa zbudowanego przez rodziców i wychowawców.
16.Wyrabianie umiejętności odmawiania nie pozostawiającego poczucia winy i niższości.

Program podzielono na 4 zadania:
I.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją i patologią (zapoznanie dzieci z rodzajami uzależnień, prawidłowa postawa wobec środków odurzających, włączenie dzieci w akcje ogólnokrajowe, spotkania ze specjalistami, przeciwdziałanie agresji, usuwanie negatywnych wpływów ze strony rodziców lub środowiska, budowanie wiary, że dobre życie to życie bez uzależnień).
II.Nawiązanie kontaktu z rodzicami dzieci (pedagogizacja rodziców, działania na rzecz zapobiegania patologiom społecznym).
III.Podniesienie świadomości nauczycieli (rozwój osobisty Aby edukacja o szkodliwości środków odurzających była wystarczająca w profilaktyce uzależnień ważne jest podjęcie działań wielopłaszczyznowych. Dlatego też wyżej wymieniony program jest kierowany do całych rodzin oraz nauczycieli.

GŁÓWNE CELE PROGRAMU:
1.Uświadomienie niebezpieczeństw związanych z uzależnieniami.
2.Zapoznanie z rodzajami uzależnień i ich różnymi odmianami.
3.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją
4.Podniesienie świadomości osób dorosłych na temat zagrożeń w rozwoju dzieci.
5.Integracja działań całego środowiska na rzecz zapobiegania patologiom społecznymi demoralizacji.
6.Troska o rozwój młodego pokolenia.
7.Kształtowanie odpowiedniej postawy u dzieci wobec środków odurzających oraz innych patologii.
8.Wspieranie środowiska rodzinnego w zakresie profilaktyki uzależnień.
9.Nawiązanie współpracy z instytucjami lokalnymi w zakresie profilaktyki uzależnień.
10.Zapoznanie dzieci ze sposobami przeciwdziałania agresji i przemocy na podstawie przepisów prawa polskiego oraz obowiązującego w Unii Europejskiej.
11.Wyrabianie umiejętności mówienia o swoich uczuciach i emocjach.
12.Uświadomienie dzieciom wartości zdrowego stylu życia.
13.Kształcenie umiejętności lepszego rozumienia siebie i własnych uczuć.
14.Umiejętność rozładowywania emocji i napięć.
15.Doświadczanie poczucia bezpieczeństwa zbudowanego przez rodziców i wychowawców.
16.Wyrabianie umiejętności odmawiania nie pozostawiającego poczucia winy i niższości.

Program podzielono na 4 zadania:
I.Profilaktyka dzieci przed demoralizacją i patologią (zapoznanie dzieci z rodzajami uzależnień, prawidłowa postawa wobec środków odurzających, włączenie dzieci w akcje ogólnokrajowe, spotkania ze specjalistami, przeciwdziałanie agresji, usuwanie negatywnych wpływów ze strony rodziców lub środowiska, budowanie wiary, że dobre życie to życie bez uzależnień).
II.Nawiązanie kontaktu z rodzicami dzieci (pedagogizacja rodziców, działania na rzecz zapobiegania patologiom społecznym).
III.Podniesienie świadomości nauczycieli (rozwój osobisty

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Agnieszka Jędrychowska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Agnieszka Jędrychowska
Data wytworzenia informacji 2004-11-15
Data udostępnienia informacji 2004-11-15