Dokonujące się przekształcenia w sferze życia politycznego, ekonomicznego i społecznego obok pozytywnych aspektów przyniosły niestety również niekorzystne formy działań pozaprawnych wobec dzieci. Nałożyły one na pedagogów więcej obowiązków i odpowiedzialności za stan bezpieczeństwa i spokojnego bytu dzieci.
Mając na uwadze bezpieczeństwo dziecka w środowisku przedszkolnym, domu rodzinnym, na ulicy i podwórku opracowano program "BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA" skierowany do wszystkich grup wiekowych, przy czym dobór treści oraz zakres przedstawionych wiadomości nauczycielki dostosowują do możliwości dzieci. Najważniejszym zadaniem tego programu jest, aby dziecko dowiedziało się jakie grożą mu niebezpieczeństwa i umiało je rozpoznać, aby potrafiło ich unikać i być zdolne do samokontroli. Uczestniczenie w pogadankach i rozmowach z zakresu bezpieczeństwa oraz powtarzanie ich zarówno z nauczycielami jak i z rodzicami pozwala dzieciom na zbudowanie i rozwinięcie własnych systemów samoobronnych oraz na stworzenie systemów wartości osobistych nie poddających się zgubnym siłom napędowym pochodzącym z otoczenia i mediów (przemoc, upodobnianie się do dorosłych: nikotyna, alkohol, narkotyki).
GŁÓWNE CELE PROGRAMU: a).zapoznanie z elementarnymi przepisami ruchu drogowego oraz z zasadami zachowania się na drogach (w dużym ruchu ulicznym, na przejściach dla pieszych, placach zabaw, wycieczkach, w domu, itp.), b).przygotowanie dzieci do samodzielnego uczestnictwa w ruchu drogowym, c).pomoc w opanowaniu umiejętności zachowania się dzieci w sytuacjach zagrożenia, d).wyrobienie umiejętności przewidywania skutków niewłaściwego zachowania się na drodze, placu zabaw, w domu, e).przestrzeganie dzieci przed zawieraniem przypadkowych znajomości, f).uświadomienie i zapobieganie zagrożeniom wynikającym z zabawy zapałkami i urządzeniami elektrycznymi.
REALIZACJ PROGRAMU rozpoczęto we wrześniu 2003 roku, zajęcia bezpiecznych zachowań są prowadzone przez nauczycielki wszystkich grup wiekowych, a wspierane są przez przedstawicieli KoDokonujące się przekształcenia w sferze życia politycznego, ekonomicznego i społecznego obok pozytywnych aspektów przyniosły niestety również niekorzystne formy działań pozaprawnych wobec dzieci. Nałożyły one na pedagogów więcej obowiązków i odpowiedzialności za stan bezpieczeństwa i spokojnego bytu dzieci.
Mając na uwadze bezpieczeństwo dziecka w środowisku przedszkolnym, domu rodzinnym, na ulicy i podwórku opracowano program "BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA" skierowany do wszystkich grup wiekowych, przy czym dobór treści oraz zakres przedstawionych wiadomości nauczycielki dostosowują do możliwości dzieci. Najważniejszym zadaniem tego programu jest, aby dziecko dowiedziało się jakie grożą mu niebezpieczeństwa i umiało je rozpoznać, aby potrafiło ich unikać i być zdolne do samokontroli. Uczestniczenie w pogadankach i rozmowach z zakresu bezpieczeństwa oraz powtarzanie ich zarówno z nauczycielami jak i z rodzicami pozwala dzieciom na zbudowanie i rozwinięcie własnych systemów samoobronnych oraz na stworzenie systemów wartości osobistych nie poddających się zgubnym siłom napędowym pochodzącym z otoczenia i mediów (przemoc, upodobnianie się do dorosłych: nikotyna, alkohol, narkotyki).
GŁÓWNE CELE PROGRAMU: a).zapoznanie z elementarnymi przepisami ruchu drogowego oraz z zasadami zachowania się na drogach (w dużym ruchu ulicznym, na przejściach dla pieszych, placach zabaw, wycieczkach, w domu, itp.), b).przygotowanie dzieci do samodzielnego uczestnictwa w ruchu drogowym, c).pomoc w opanowaniu umiejętności zachowania się dzieci w sytuacjach zagrożenia, d).wyrobienie umiejętności przewidywania skutków niewłaściwego zachowania się na drodze, placu zabaw, w domu, e).przestrzeganie dzieci przed zawieraniem przypadkowych znajomości, f).uświadomienie i zapobieganie zagrożeniom wynikającym z zabawy zapałkami i urządzeniami elektrycznymi.
REALIZACJ PROGRAMU rozpoczęto we wrześniu 2003 roku, zajęcia bezpiecznych zachowań są prowadzone przez nauczycielki wszystkich grup wiekowych, a wspierane są przez przedstawicieli KoDokonujące się przekształcenia w sferze życia politycznego, ekonomicznego i społecznego obok pozytywnych aspektów przyniosły niestety również niekorzystne formy działań pozaprawnych wobec dzieci. Nałożyły one na pedagogów więcej obowiązków i odpowiedzialności za stan bezpieczeństwa i spokojnego bytu dzieci.
Mając na uwadze bezpieczeństwo dziecka w środowisku przedszkolnym, domu rodzinnym, na ulicy i podwórku opracowano program "BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA" skierowany do wszystkich grup wiekowych, przy czym dobór treści oraz zakres przedstawionych wiadomości nauczycielki dostosowują do możliwości dzieci. Najważniejszym zadaniem tego programu jest, aby dziecko dowiedziało się jakie grożą mu niebezpieczeństwa i umiało je rozpoznać, aby potrafiło ich unikać i być zdolne do samokontroli. Uczestniczenie w pogadankach i rozmowach z zakresu bezpieczeństwa oraz powtarzanie ich zarówno z nauczycielami jak i z rodzicami pozwala dzieciom na zbudowanie i rozwinięcie własnych systemów samoobronnych oraz na stworzenie systemów wartości osobistych nie poddających się zgubnym siłom napędowym pochodzącym z otoczenia i mediów (przemoc, upodobnianie się do dorosłych: nikotyna, alkohol, narkotyki).
GŁÓWNE CELE PROGRAMU: a).zapoznanie z elementarnymi przepisami ruchu drogowego oraz z zasadami zachowania się na drogach (w dużym ruchu ulicznym, na przejściach dla pieszych, placach zabaw, wycieczkach, w domu, itp.), b).przygotowanie dzieci do samodzielnego uczestnictwa w ruchu drogowym, c).pomoc w opanowaniu umiejętności zachowania się dzieci w sytuacjach zagrożenia, d).wyrobienie umiejętności przewidywania skutków niewłaściwego zachowania się na drodze, placu zabaw, w domu, e).przestrzeganie dzieci przed zawieraniem przypadkowych znajomości, f).uświadomienie i zapobieganie zagrożeniom wynikającym z zabawy zapałkami i urządzeniami elektrycznymi.
REALIZACJ PROGRAMU rozpoczęto we wrześniu 2003 roku, zajęcia bezpiecznych zachowań są prowadzone przez nauczycielki wszystkich grup wiekowych, a wspierane są przez przedstawicieli KoDokonujące się przekształcenia w sferze życia politycznego, ekonomicznego i społecznego obok pozytywnych aspektów przyniosły niestety również niekorzystne formy działań pozaprawnych wobec dzieci. Nałożyły one na pedagogów więcej obowiązków i odpowiedzialności za stan bezpieczeństwa i spokojnego bytu dzieci.
Mając na uwadze bezpieczeństwo dziecka w środowisku przedszkolnym, domu rodzinnym, na ulicy i podwórku opracowano program "BEZPIECZEŃSTWO DZIECKA" skierowany do wszystkich grup wiekowych, przy czym dobór treści oraz zakres przedstawionych wiadomości nauczycielki dostosowują do możliwości dzieci. Najważniejszym zadaniem tego programu jest, aby dziecko dowiedziało się jakie grożą mu niebezpieczeństwa i umiało je rozpoznać, aby potrafiło ich unikać i być zdolne do samokontroli. Uczestniczenie w pogadankach i rozmowach z zakresu bezpieczeństwa oraz powtarzanie ich zarówno z nauczycielami jak i z rodzicami pozwala dzieciom na zbudowanie i rozwinięcie własnych systemów samoobronnych oraz na stworzenie systemów wartości osobistych nie poddających się zgubnym siłom napędowym pochodzącym z otoczenia i mediów (przemoc, upodobnianie się do dorosłych: nikotyna, alkohol, narkotyki).
GŁÓWNE CELE PROGRAMU: a).zapoznanie z elementarnymi przepisami ruchu drogowego oraz z zasadami zachowania się na drogach (w dużym ruchu ulicznym, na przejściach dla pieszych, placach zabaw, wycieczkach, w domu, itp.), b).przygotowanie dzieci do samodzielnego uczestnictwa w ruchu drogowym, c).pomoc w opanowaniu umiejętności zachowania się dzieci w sytuacjach zagrożenia, d).wyrobienie umiejętności przewidywania skutków niewłaściwego zachowania się na drodze, placu zabaw, w domu, e).przestrzeganie dzieci przed zawieraniem przypadkowych znajomości, f).uświadomienie i zapobieganie zagrożeniom wynikającym z zabawy zapałkami i urządzeniami elektrycznymi.
REALIZACJ PROGRAMU rozpoczęto we wrześniu 2003 roku, zajęcia bezpiecznych zachowań są prowadzone przez nauczycielki wszystkich grup wiekowych, a wspierane są przez przedstawicieli Ko |