wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3

Bank Dobrych Praktyk - szczegóły

Tytuł: "Moja mała i duża Ojczyzna" - program edukacji regionalnej poszerzony o wymiar narodowy i europejski dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Rok wdrożenia: 2004
Jednostka wdrażająca: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3
Grupa zadań: Pozostałe
Podgrupy zadań: inne nie wymienione
Osoba prowadząca sprawę: mgr Agnieszka Jędrychowska
E-mail::
Telefon / Fax: 044 632 46 41
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:
EDUKACJA REGIONALNA jest jednym z głównych zadań naszego przedszkola. W planie rozwoju placówki i planach miesięcznych pojawia się wiele elementów świadczących o obecności tego nurtu edukacyjnego w codziennej pracy. Program "Moja mała i duża Ojczyzna" powstał z potrzeby uporządkowania przemyśleń i działań związanych z przybliżaniem najmłodszym dziedzictwa regionalnego, a tym samym "zakorzenienie" ich w nim.

Nauczanie regionalizmu powinno polegać przede wszystkim na osobistych doświadczeniach dziecka. Szczególna wrażliwość sprawia, że chłonie ono obrazy, dźwięki, barwy, kształty, zapachy i smaki w sposób wyjątkowo intensywny. Wiedza zdobywana przez dziecko nie może opierać się na suchych informacjach podawanych okazjonalnie. Prawidłowa organizacja pracy podczas realizacji zagadnień programowych opiera się na włączaniu edukacji regionalnej do systematycznej pracy, poruszaniu problemów związanych z tematyką przy każdej okazji.
Program jest zgodny z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego i jej celem naczelnym, jakim jest "wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przyrodniczym".

GŁÓWNE CELE programu to:
1.Identyfikacja dziecka z najbliższym środowiskiem - rodzinnym i przedszkolnym, miejscem zamieszkania, regionem i narodem.
2.Wzmacnianie więzi emocjonalnej z najbliższym otoczeniem i związków kulturowych, obyczajowych i historycznych ze "swoją małą i dużą ojczyzną".
3.Umożliwianie dzieciom aktywnego udziału w życiu rodziny, grupy przedszkolnej, przedszkola i miasta.
4.Stwarzanie sytuacji do kształtowania szacunku i odpowiedzialności wobec dorobku kulturowego i tradycji lokalnych i narodowych.
5.Organizowanie sytuacji przyczyniających do kształtowania postawy otwarcia na dziedzictwo kulturowe innych narodów i świat.
6.Rozwój wszechstronnych kompetencji twórczych dziecka (językowych, plastycznych, muzycznych itp.), jego wyobraźni i fantazji.
7.Stwarzanie warunkówEDUKACJA REGIONALNA jest jednym z głównych zadań naszego przedszkola. W planie rozwoju placówki i planach miesięcznych pojawia się wiele elementów świadczących o obecności tego nurtu edukacyjnego w codziennej pracy. Program "Moja mała i duża Ojczyzna" powstał z potrzeby uporządkowania przemyśleń i działań związanych z przybliżaniem najmłodszym dziedzictwa regionalnego, a tym samym "zakorzenienie" ich w nim.

Nauczanie regionalizmu powinno polegać przede wszystkim na osobistych doświadczeniach dziecka. Szczególna wrażliwość sprawia, że chłonie ono obrazy, dźwięki, barwy, kształty, zapachy i smaki w sposób wyjątkowo intensywny. Wiedza zdobywana przez dziecko nie może opierać się na suchych informacjach podawanych okazjonalnie. Prawidłowa organizacja pracy podczas realizacji zagadnień programowych opiera się na włączaniu edukacji regionalnej do systematycznej pracy, poruszaniu problemów związanych z tematyką przy każdej okazji.
Program jest zgodny z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego i jej celem naczelnym, jakim jest "wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przyrodniczym".

GŁÓWNE CELE programu to:
1.Identyfikacja dziecka z najbliższym środowiskiem - rodzinnym i przedszkolnym, miejscem zamieszkania, regionem i narodem.
2.Wzmacnianie więzi emocjonalnej z najbliższym otoczeniem i związków kulturowych, obyczajowych i historycznych ze "swoją małą i dużą ojczyzną".
3.Umożliwianie dzieciom aktywnego udziału w życiu rodziny, grupy przedszkolnej, przedszkola i miasta.
4.Stwarzanie sytuacji do kształtowania szacunku i odpowiedzialności wobec dorobku kulturowego i tradycji lokalnych i narodowych.
5.Organizowanie sytuacji przyczyniających do kształtowania postawy otwarcia na dziedzictwo kulturowe innych narodów i świat.
6.Rozwój wszechstronnych kompetencji twórczych dziecka (językowych, plastycznych, muzycznych itp.), jego wyobraźni i fantazji.
7.Stwarzanie warunkówEDUKACJA REGIONALNA jest jednym z głównych zadań naszego przedszkola. W planie rozwoju placówki i planach miesięcznych pojawia się wiele elementów świadczących o obecności tego nurtu edukacyjnego w codziennej pracy. Program "Moja mała i duża Ojczyzna" powstał z potrzeby uporządkowania przemyśleń i działań związanych z przybliżaniem najmłodszym dziedzictwa regionalnego, a tym samym "zakorzenienie" ich w nim.

Nauczanie regionalizmu powinno polegać przede wszystkim na osobistych doświadczeniach dziecka. Szczególna wrażliwość sprawia, że chłonie ono obrazy, dźwięki, barwy, kształty, zapachy i smaki w sposób wyjątkowo intensywny. Wiedza zdobywana przez dziecko nie może opierać się na suchych informacjach podawanych okazjonalnie. Prawidłowa organizacja pracy podczas realizacji zagadnień programowych opiera się na włączaniu edukacji regionalnej do systematycznej pracy, poruszaniu problemów związanych z tematyką przy każdej okazji.
Program jest zgodny z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego i jej celem naczelnym, jakim jest "wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przyrodniczym".

GŁÓWNE CELE programu to:
1.Identyfikacja dziecka z najbliższym środowiskiem - rodzinnym i przedszkolnym, miejscem zamieszkania, regionem i narodem.
2.Wzmacnianie więzi emocjonalnej z najbliższym otoczeniem i związków kulturowych, obyczajowych i historycznych ze "swoją małą i dużą ojczyzną".
3.Umożliwianie dzieciom aktywnego udziału w życiu rodziny, grupy przedszkolnej, przedszkola i miasta.
4.Stwarzanie sytuacji do kształtowania szacunku i odpowiedzialności wobec dorobku kulturowego i tradycji lokalnych i narodowych.
5.Organizowanie sytuacji przyczyniających do kształtowania postawy otwarcia na dziedzictwo kulturowe innych narodów i świat.
6.Rozwój wszechstronnych kompetencji twórczych dziecka (językowych, plastycznych, muzycznych itp.), jego wyobraźni i fantazji.
7.Stwarzanie warunkówEDUKACJA REGIONALNA jest jednym z głównych zadań naszego przedszkola. W planie rozwoju placówki i planach miesięcznych pojawia się wiele elementów świadczących o obecności tego nurtu edukacyjnego w codziennej pracy. Program "Moja mała i duża Ojczyzna" powstał z potrzeby uporządkowania przemyśleń i działań związanych z przybliżaniem najmłodszym dziedzictwa regionalnego, a tym samym "zakorzenienie" ich w nim.

Nauczanie regionalizmu powinno polegać przede wszystkim na osobistych doświadczeniach dziecka. Szczególna wrażliwość sprawia, że chłonie ono obrazy, dźwięki, barwy, kształty, zapachy i smaki w sposób wyjątkowo intensywny. Wiedza zdobywana przez dziecko nie może opierać się na suchych informacjach podawanych okazjonalnie. Prawidłowa organizacja pracy podczas realizacji zagadnień programowych opiera się na włączaniu edukacji regionalnej do systematycznej pracy, poruszaniu problemów związanych z tematyką przy każdej okazji.
Program jest zgodny z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego i jej celem naczelnym, jakim jest "wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przyrodniczym".

GŁÓWNE CELE programu to:
1.Identyfikacja dziecka z najbliższym środowiskiem - rodzinnym i przedszkolnym, miejscem zamieszkania, regionem i narodem.
2.Wzmacnianie więzi emocjonalnej z najbliższym otoczeniem i związków kulturowych, obyczajowych i historycznych ze "swoją małą i dużą ojczyzną".
3.Umożliwianie dzieciom aktywnego udziału w życiu rodziny, grupy przedszkolnej, przedszkola i miasta.
4.Stwarzanie sytuacji do kształtowania szacunku i odpowiedzialności wobec dorobku kulturowego i tradycji lokalnych i narodowych.
5.Organizowanie sytuacji przyczyniających do kształtowania postawy otwarcia na dziedzictwo kulturowe innych narodów i świat.
6.Rozwój wszechstronnych kompetencji twórczych dziecka (językowych, plastycznych, muzycznych itp.), jego wyobraźni i fantazji.
7.Stwarzanie warunków

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Agnieszka Jędrychowska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Agnieszka Jędrychowska
Data wytworzenia informacji 2004-11-15
Data udostępnienia informacji 2004-11-15