wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3

Bank Dobrych Praktyk - szczegóły

Tytuł: Pomóż zrobić mi to samemu
Rok wdrożenia: 2006
Jednostka wdrażająca: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3
Grupa zadań: Pozostałe
Podgrupy zadań: inne nie wymienione
Osoba prowadząca sprawę: mgr Marzena Sęk
E-mail::
Telefon / Fax: 044 632 46 41
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:
Program "Pomóż zrobić mi to samemu" jest zgodny z obowiązującą "Podstawą programową wychowania przedszkolnego" wydaną rozporządzeniem MEN z dnia 1 grudnia 1999 poz. 18, Dz. U. Nr 2 z 2000r. Program opiera się na fundamentalnej prawdzie, że etap edukacyjny dzieci w wieku przedszkolnym charakteryzuje się indywidualnym, nierównym rytmem rozwojowym. Zgodnie z humanistyczną koncepcją rozwoju człowieka, dziecko jest indywidualnością, która ma prawo do własnego tempa rozwoju zgodnie z wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi. Zakładam, że w wyniku realizacji programu dziecko przebywając w środowisku dostosowanym do jego potrzeb, bazując na własnej aktywności i samodzielności, zyska możliwość pełnego rozwoju intelektualnego, motywacyjnego i społecznego. Poprzez działanie zorganizowane w odpowiednim środowisku edukacyjnym dziecko będzie kształcić umiejętności: komunikowania się z innymi, samokontroli, samodyscypliny, samooceny, wnioskowania i poszukiwania najlepszych rozwiązań, nabierze pewności siebie, wiary we własne siły, będzie się chętnie uczyć. Podstawą i czynnikiem rozwoju dziecka jest jego aktywność. Stanowi ona naturalną potrzebę dziecka i jest jednocześnie warunkiem jego rozwoju. Dlatego w pracy z dzieckiem program zakłada stosowanie pedagogiki opartej na tym, co interesuje dziecko, pobudza jego ciekawość a więc sprzyja jego aktywności. Założeniem programu jest preferowanie stosowania w maksymalnym stopniu dobrowolnego wyboru aktywności przez dzieci.
Koncepcja sprzyja podmiotowemu traktowaniu dziecka. Każde dziecko pracuje własnym programem, rozwija się i uczy zgodnie z indywidualnymi możliwościami, uzdolnieniami, potrzebami i tempem.

CEL GŁÓWNY:
Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, jego samodzielności i aktywności zgodnie z jego wrodzonym potencjałem.

Treści programowe będą realizowane w korelacji z planem wieloletnim, planem rocznym, planami miesięcznymi. Realizowane będą w formie lekcji podstawowej, lekcji słownej, ćwiczeń ciszy i pracy indywidualnej, w parach lub zespołowej w rankuProgram "Pomóż zrobić mi to samemu" jest zgodny z obowiązującą "Podstawą programową wychowania przedszkolnego" wydaną rozporządzeniem MEN z dnia 1 grudnia 1999 poz. 18, Dz. U. Nr 2 z 2000r. Program opiera się na fundamentalnej prawdzie, że etap edukacyjny dzieci w wieku przedszkolnym charakteryzuje się indywidualnym, nierównym rytmem rozwojowym. Zgodnie z humanistyczną koncepcją rozwoju człowieka, dziecko jest indywidualnością, która ma prawo do własnego tempa rozwoju zgodnie z wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi. Zakładam, że w wyniku realizacji programu dziecko przebywając w środowisku dostosowanym do jego potrzeb, bazując na własnej aktywności i samodzielności, zyska możliwość pełnego rozwoju intelektualnego, motywacyjnego i społecznego. Poprzez działanie zorganizowane w odpowiednim środowisku edukacyjnym dziecko będzie kształcić umiejętności: komunikowania się z innymi, samokontroli, samodyscypliny, samooceny, wnioskowania i poszukiwania najlepszych rozwiązań, nabierze pewności siebie, wiary we własne siły, będzie się chętnie uczyć. Podstawą i czynnikiem rozwoju dziecka jest jego aktywność. Stanowi ona naturalną potrzebę dziecka i jest jednocześnie warunkiem jego rozwoju. Dlatego w pracy z dzieckiem program zakłada stosowanie pedagogiki opartej na tym, co interesuje dziecko, pobudza jego ciekawość a więc sprzyja jego aktywności. Założeniem programu jest preferowanie stosowania w maksymalnym stopniu dobrowolnego wyboru aktywności przez dzieci.
Koncepcja sprzyja podmiotowemu traktowaniu dziecka. Każde dziecko pracuje własnym programem, rozwija się i uczy zgodnie z indywidualnymi możliwościami, uzdolnieniami, potrzebami i tempem.

CEL GŁÓWNY:
Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, jego samodzielności i aktywności zgodnie z jego wrodzonym potencjałem.

Treści programowe będą realizowane w korelacji z planem wieloletnim, planem rocznym, planami miesięcznymi. Realizowane będą w formie lekcji podstawowej, lekcji słownej, ćwiczeń ciszy i pracy indywidualnej, w parach lub zespołowej w rankuProgram "Pomóż zrobić mi to samemu" jest zgodny z obowiązującą "Podstawą programową wychowania przedszkolnego" wydaną rozporządzeniem MEN z dnia 1 grudnia 1999 poz. 18, Dz. U. Nr 2 z 2000r. Program opiera się na fundamentalnej prawdzie, że etap edukacyjny dzieci w wieku przedszkolnym charakteryzuje się indywidualnym, nierównym rytmem rozwojowym. Zgodnie z humanistyczną koncepcją rozwoju człowieka, dziecko jest indywidualnością, która ma prawo do własnego tempa rozwoju zgodnie z wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi. Zakładam, że w wyniku realizacji programu dziecko przebywając w środowisku dostosowanym do jego potrzeb, bazując na własnej aktywności i samodzielności, zyska możliwość pełnego rozwoju intelektualnego, motywacyjnego i społecznego. Poprzez działanie zorganizowane w odpowiednim środowisku edukacyjnym dziecko będzie kształcić umiejętności: komunikowania się z innymi, samokontroli, samodyscypliny, samooceny, wnioskowania i poszukiwania najlepszych rozwiązań, nabierze pewności siebie, wiary we własne siły, będzie się chętnie uczyć. Podstawą i czynnikiem rozwoju dziecka jest jego aktywność. Stanowi ona naturalną potrzebę dziecka i jest jednocześnie warunkiem jego rozwoju. Dlatego w pracy z dzieckiem program zakłada stosowanie pedagogiki opartej na tym, co interesuje dziecko, pobudza jego ciekawość a więc sprzyja jego aktywności. Założeniem programu jest preferowanie stosowania w maksymalnym stopniu dobrowolnego wyboru aktywności przez dzieci.
Koncepcja sprzyja podmiotowemu traktowaniu dziecka. Każde dziecko pracuje własnym programem, rozwija się i uczy zgodnie z indywidualnymi możliwościami, uzdolnieniami, potrzebami i tempem.

CEL GŁÓWNY:
Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, jego samodzielności i aktywności zgodnie z jego wrodzonym potencjałem.

Treści programowe będą realizowane w korelacji z planem wieloletnim, planem rocznym, planami miesięcznymi. Realizowane będą w formie lekcji podstawowej, lekcji słownej, ćwiczeń ciszy i pracy indywidualnej, w parach lub zespołowej w ranku

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Agnieszka Jędrychowska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Agnieszka Jędrychowska
Data wytworzenia informacji 2007-09-01
Data udostępnienia informacji 2007-09-01