Program Terapii Pedagogicznej przeznaczony jest dla dzieci przedszkolnych z deficytami i zaburzeniami rozwojowymi wyszczególnionymi w programie. Jest dostosowany do możliwości psychofizycznych dziecka i uwzględnia jego potrzeby. Koncepcja programu zakłada podejście nakierowane na usprawnianie funkcji najbardziej zaburzonych i koncentruje się na potencjalnych możliwościach i zdolnościach dziecka. Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania, zarówno dziecka jak i środowiska, zgromadzone zostały materiały, które są pomocne dla nauczycieli podczas prowadzenia zajęć z dzieckiem. Istotnym elementem programu jest zaangażowanie w jego realizację, zarówno rodziny dziecka, jak i pracujących bezpośrednio z nim nauczycieli i specjalistów.
Cele ogólne: Głównym celem terapeutycznym jest rozwijanie autonomii dziecka niepełnosprawnego: -Umożliwienie dzieciom zdobycie wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości; -Stwarzanie im warunków do rozwijania ich zainteresowań potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania w najbliższym środowisku oraz osiągnięcia niezależności ułatwiających uczestnictwo w życiu społecznym (istota integracji). Cele szczegółowe -Poznanie i zdiagnozowanie predyspozycji psychofizycznych dziecka; -Nabywanie umiejętności komunikowania się z otoczeniem; -Zwiększanie zaradności życiowej w zakresie samoobsługi; -Poznanie słabych i mocnych stron dziecka, eksponowanie i wzmacnianie jego atutów; -Kreowanie pozytywnego myślenia i wiary we własne siły i możliwości; -Wyrównywanie dysharmonii rozwojowych, korygowanie zaburzonych funkcji; -Kształtowanie zachowań prospołecznych akceptowanych przez innych;
Wybór metod, technik i form pracy z dzieckiem należy do nauczyciela, który kieruje się ich przydatnością do osiągnięcia założonych celów. Do pracy z dzieckiem nauczyciel ma możliwość korzystania z elementów najczęściej stosowanych metod (z grup metod wspierających, stymulujących, aktywizujących, korygujących i usprawniających).
Wynikiem ewaluacji naszego programu jest sporządzenie sprawozdaniProgram Terapii Pedagogicznej przeznaczony jest dla dzieci przedszkolnych z deficytami i zaburzeniami rozwojowymi wyszczególnionymi w programie. Jest dostosowany do możliwości psychofizycznych dziecka i uwzględnia jego potrzeby. Koncepcja programu zakłada podejście nakierowane na usprawnianie funkcji najbardziej zaburzonych i koncentruje się na potencjalnych możliwościach i zdolnościach dziecka. Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania, zarówno dziecka jak i środowiska, zgromadzone zostały materiały, które są pomocne dla nauczycieli podczas prowadzenia zajęć z dzieckiem. Istotnym elementem programu jest zaangażowanie w jego realizację, zarówno rodziny dziecka, jak i pracujących bezpośrednio z nim nauczycieli i specjalistów.
Cele ogólne: Głównym celem terapeutycznym jest rozwijanie autonomii dziecka niepełnosprawnego: -Umożliwienie dzieciom zdobycie wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości; -Stwarzanie im warunków do rozwijania ich zainteresowań potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania w najbliższym środowisku oraz osiągnięcia niezależności ułatwiających uczestnictwo w życiu społecznym (istota integracji). Cele szczegółowe -Poznanie i zdiagnozowanie predyspozycji psychofizycznych dziecka; -Nabywanie umiejętności komunikowania się z otoczeniem; -Zwiększanie zaradności życiowej w zakresie samoobsługi; -Poznanie słabych i mocnych stron dziecka, eksponowanie i wzmacnianie jego atutów; -Kreowanie pozytywnego myślenia i wiary we własne siły i możliwości; -Wyrównywanie dysharmonii rozwojowych, korygowanie zaburzonych funkcji; -Kształtowanie zachowań prospołecznych akceptowanych przez innych;
Wybór metod, technik i form pracy z dzieckiem należy do nauczyciela, który kieruje się ich przydatnością do osiągnięcia założonych celów. Do pracy z dzieckiem nauczyciel ma możliwość korzystania z elementów najczęściej stosowanych metod (z grup metod wspierających, stymulujących, aktywizujących, korygujących i usprawniających).
Wynikiem ewaluacji naszego programu jest sporządzenie sprawozdaniProgram Terapii Pedagogicznej przeznaczony jest dla dzieci przedszkolnych z deficytami i zaburzeniami rozwojowymi wyszczególnionymi w programie. Jest dostosowany do możliwości psychofizycznych dziecka i uwzględnia jego potrzeby. Koncepcja programu zakłada podejście nakierowane na usprawnianie funkcji najbardziej zaburzonych i koncentruje się na potencjalnych możliwościach i zdolnościach dziecka. Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania, zarówno dziecka jak i środowiska, zgromadzone zostały materiały, które są pomocne dla nauczycieli podczas prowadzenia zajęć z dzieckiem. Istotnym elementem programu jest zaangażowanie w jego realizację, zarówno rodziny dziecka, jak i pracujących bezpośrednio z nim nauczycieli i specjalistów.
Cele ogólne: Głównym celem terapeutycznym jest rozwijanie autonomii dziecka niepełnosprawnego: -Umożliwienie dzieciom zdobycie wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości; -Stwarzanie im warunków do rozwijania ich zainteresowań potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania w najbliższym środowisku oraz osiągnięcia niezależności ułatwiających uczestnictwo w życiu społecznym (istota integracji). Cele szczegółowe -Poznanie i zdiagnozowanie predyspozycji psychofizycznych dziecka; -Nabywanie umiejętności komunikowania się z otoczeniem; -Zwiększanie zaradności życiowej w zakresie samoobsługi; -Poznanie słabych i mocnych stron dziecka, eksponowanie i wzmacnianie jego atutów; -Kreowanie pozytywnego myślenia i wiary we własne siły i możliwości; -Wyrównywanie dysharmonii rozwojowych, korygowanie zaburzonych funkcji; -Kształtowanie zachowań prospołecznych akceptowanych przez innych;
Wybór metod, technik i form pracy z dzieckiem należy do nauczyciela, który kieruje się ich przydatnością do osiągnięcia założonych celów. Do pracy z dzieckiem nauczyciel ma możliwość korzystania z elementów najczęściej stosowanych metod (z grup metod wspierających, stymulujących, aktywizujących, korygujących i usprawniających).
Wynikiem ewaluacji naszego programu jest sporządzenie sprawozdani |