wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3

Bank Dobrych Praktyk - szczegóły

Tytuł: Program Terapii Pedagogicznej
Rok wdrożenia: 2007
Jednostka wdrażająca: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3
Grupa zadań: Pozostałe
Podgrupy zadań: inne nie wymienione
Osoba prowadząca sprawę: mgr Marzena Sęk mgr Anna Czajczyńska
E-mail::
Telefon / Fax: 044 632 46 41
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:
Program Terapii Pedagogicznej przeznaczony jest dla dzieci przedszkolnych z deficytami i zaburzeniami rozwojowymi wyszczególnionymi w programie. Jest dostosowany do możliwości psychofizycznych dziecka i uwzględnia jego potrzeby. Koncepcja programu zakłada podejście nakierowane na usprawnianie funkcji najbardziej zaburzonych i koncentruje się na potencjalnych możliwościach i zdolnościach dziecka.
Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania, zarówno dziecka jak i środowiska, zgromadzone zostały materiały, które są pomocne dla nauczycieli podczas prowadzenia zajęć z dzieckiem.
Istotnym elementem programu jest zaangażowanie w jego realizację, zarówno rodziny dziecka, jak i pracujących bezpośrednio z nim nauczycieli i specjalistów.

Cele ogólne:
Głównym celem terapeutycznym jest rozwijanie autonomii dziecka niepełnosprawnego:
-Umożliwienie dzieciom zdobycie wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości;
-Stwarzanie im warunków do rozwijania ich zainteresowań potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania w najbliższym środowisku oraz osiągnięcia niezależności ułatwiających uczestnictwo w życiu społecznym (istota integracji).
Cele szczegółowe
-Poznanie i zdiagnozowanie predyspozycji psychofizycznych dziecka;
-Nabywanie umiejętności komunikowania się z otoczeniem;
-Zwiększanie zaradności życiowej w zakresie samoobsługi;
-Poznanie słabych i mocnych stron dziecka, eksponowanie i wzmacnianie jego atutów;
-Kreowanie pozytywnego myślenia i wiary we własne siły i możliwości;
-Wyrównywanie dysharmonii rozwojowych, korygowanie zaburzonych funkcji;
-Kształtowanie zachowań prospołecznych akceptowanych przez innych;

Wybór metod, technik i form pracy z dzieckiem należy do nauczyciela, który kieruje się ich przydatnością do osiągnięcia założonych celów. Do pracy z dzieckiem nauczyciel ma możliwość korzystania z elementów najczęściej stosowanych metod (z grup metod wspierających, stymulujących, aktywizujących, korygujących i usprawniających).

Wynikiem ewaluacji naszego programu jest sporządzenie sprawozdaniProgram Terapii Pedagogicznej przeznaczony jest dla dzieci przedszkolnych z deficytami i zaburzeniami rozwojowymi wyszczególnionymi w programie. Jest dostosowany do możliwości psychofizycznych dziecka i uwzględnia jego potrzeby. Koncepcja programu zakłada podejście nakierowane na usprawnianie funkcji najbardziej zaburzonych i koncentruje się na potencjalnych możliwościach i zdolnościach dziecka.
Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania, zarówno dziecka jak i środowiska, zgromadzone zostały materiały, które są pomocne dla nauczycieli podczas prowadzenia zajęć z dzieckiem.
Istotnym elementem programu jest zaangażowanie w jego realizację, zarówno rodziny dziecka, jak i pracujących bezpośrednio z nim nauczycieli i specjalistów.

Cele ogólne:
Głównym celem terapeutycznym jest rozwijanie autonomii dziecka niepełnosprawnego:
-Umożliwienie dzieciom zdobycie wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości;
-Stwarzanie im warunków do rozwijania ich zainteresowań potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania w najbliższym środowisku oraz osiągnięcia niezależności ułatwiających uczestnictwo w życiu społecznym (istota integracji).
Cele szczegółowe
-Poznanie i zdiagnozowanie predyspozycji psychofizycznych dziecka;
-Nabywanie umiejętności komunikowania się z otoczeniem;
-Zwiększanie zaradności życiowej w zakresie samoobsługi;
-Poznanie słabych i mocnych stron dziecka, eksponowanie i wzmacnianie jego atutów;
-Kreowanie pozytywnego myślenia i wiary we własne siły i możliwości;
-Wyrównywanie dysharmonii rozwojowych, korygowanie zaburzonych funkcji;
-Kształtowanie zachowań prospołecznych akceptowanych przez innych;

Wybór metod, technik i form pracy z dzieckiem należy do nauczyciela, który kieruje się ich przydatnością do osiągnięcia założonych celów. Do pracy z dzieckiem nauczyciel ma możliwość korzystania z elementów najczęściej stosowanych metod (z grup metod wspierających, stymulujących, aktywizujących, korygujących i usprawniających).

Wynikiem ewaluacji naszego programu jest sporządzenie sprawozdaniProgram Terapii Pedagogicznej przeznaczony jest dla dzieci przedszkolnych z deficytami i zaburzeniami rozwojowymi wyszczególnionymi w programie. Jest dostosowany do możliwości psychofizycznych dziecka i uwzględnia jego potrzeby. Koncepcja programu zakłada podejście nakierowane na usprawnianie funkcji najbardziej zaburzonych i koncentruje się na potencjalnych możliwościach i zdolnościach dziecka.
Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania, zarówno dziecka jak i środowiska, zgromadzone zostały materiały, które są pomocne dla nauczycieli podczas prowadzenia zajęć z dzieckiem.
Istotnym elementem programu jest zaangażowanie w jego realizację, zarówno rodziny dziecka, jak i pracujących bezpośrednio z nim nauczycieli i specjalistów.

Cele ogólne:
Głównym celem terapeutycznym jest rozwijanie autonomii dziecka niepełnosprawnego:
-Umożliwienie dzieciom zdobycie wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości;
-Stwarzanie im warunków do rozwijania ich zainteresowań potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania w najbliższym środowisku oraz osiągnięcia niezależności ułatwiających uczestnictwo w życiu społecznym (istota integracji).
Cele szczegółowe
-Poznanie i zdiagnozowanie predyspozycji psychofizycznych dziecka;
-Nabywanie umiejętności komunikowania się z otoczeniem;
-Zwiększanie zaradności życiowej w zakresie samoobsługi;
-Poznanie słabych i mocnych stron dziecka, eksponowanie i wzmacnianie jego atutów;
-Kreowanie pozytywnego myślenia i wiary we własne siły i możliwości;
-Wyrównywanie dysharmonii rozwojowych, korygowanie zaburzonych funkcji;
-Kształtowanie zachowań prospołecznych akceptowanych przez innych;

Wybór metod, technik i form pracy z dzieckiem należy do nauczyciela, który kieruje się ich przydatnością do osiągnięcia założonych celów. Do pracy z dzieckiem nauczyciel ma możliwość korzystania z elementów najczęściej stosowanych metod (z grup metod wspierających, stymulujących, aktywizujących, korygujących i usprawniających).

Wynikiem ewaluacji naszego programu jest sporządzenie sprawozdani

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Agnieszka Jędrychowska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Agnieszka Jędrychowska
Data wytworzenia informacji 2009-01-12
Data udostępnienia informacji 2009-01-12