wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3

Bank Dobrych Praktyk - szczegóły

Tytuł: "Z przyrodą za pan brat"
Rok wdrożenia: 2007
Jednostka wdrażająca: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3
Grupa zadań: Pozostałe
Podgrupy zadań: inne nie wymienione
Osoba prowadząca sprawę: mgr Marzena Sęk mgr Marzena Machlowska
E-mail::
Telefon / Fax: 044 632 46 41
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:
Przyrodę tworzą wszystkie rzeczy i zjawiska wszechświata. Dziecko wcześnie zaczyna interesować się przyrodą, a w szczególności jej światem roślin i zwierząt. Poznaje rośliny i zwierzęta z najbliższego otoczenia. Jak wiadomo, uczenie się dziecka w przedszkolu przebiega w dużym stopniu samorzutnie i okolicznościowo. Nauczyciel powinien dziecku stwarzać okazje do obserwacji, manipulacji, stawiania pytań, informowania o swoich odkryciach przyrodniczych.
Jeżeli chcemy przyczynić się do harmonijnego i wszechstronnego rozwoju naszych dzieci, to świadomie zwróćmy uwagę na zbliżenie ich do przyrody, co pomoże w odkrywaniu jej piękna i znaczenia. Dzieci poznają przyrodę wszystkimi zmysłami i reagują na nią w sposób bezpośredni, czynny, radując się życiem. W celu kształtowania pojęć przyrodniczych u dzieci w wieku przedszkolnym wykorzystuje się przede wszystkim zajęcia w kąciku przyrody, spacery i wycieczki. W takich zajęciach dziecko jest w bezpośrednim kontakcie z przyrodą.
Przyroda jest naszym pomocnikiem w rozbudzaniu nowych zaciekawień i zainteresowań dziecka . Zadaniem nauczyciela jest zwrócenie uwagi każdego dziecka na bogactwo i różnorodność obiektów czy zjawisk, z także przygotowanie określonych upraw, hodowli, okazów przyrodniczych, jak też wdrażanie do wnikliwego, aktywnego, emocjonalnego ich spostrzegania i przeżywania.
Dziecku nie powinno się przekazywać wiadomości drogą przekazu jedynie słownego. To, co ma wiedzieć powinno zobaczyć i to w miarę możliwości w naturalnym środowisku.

Charakterystyka programu:

Program jest propozycją sposobu realizacji ścieżki: edukacja przyrodnicza w warunkach funkcjonowania i na potrzeby Integracyjnego Przedszkola Samorządowego Nr 3 w Bełchatowie. Będzie on realizowany z dziećmi w wieku 4 - 6 lat, uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Zgodny jest z podstawą programową Dz.U. nr 61 z dnia 19.06.2001r. nr 625.
Treści programu dotyczą środowiska życia dziecka, czyli domu rodzinnego, przedszkola, osiedla, miasta, regionu oraz ochrony tych dóbr w zakresie prPrzyrodę tworzą wszystkie rzeczy i zjawiska wszechświata. Dziecko wcześnie zaczyna interesować się przyrodą, a w szczególności jej światem roślin i zwierząt. Poznaje rośliny i zwierzęta z najbliższego otoczenia. Jak wiadomo, uczenie się dziecka w przedszkolu przebiega w dużym stopniu samorzutnie i okolicznościowo. Nauczyciel powinien dziecku stwarzać okazje do obserwacji, manipulacji, stawiania pytań, informowania o swoich odkryciach przyrodniczych.
Jeżeli chcemy przyczynić się do harmonijnego i wszechstronnego rozwoju naszych dzieci, to świadomie zwróćmy uwagę na zbliżenie ich do przyrody, co pomoże w odkrywaniu jej piękna i znaczenia. Dzieci poznają przyrodę wszystkimi zmysłami i reagują na nią w sposób bezpośredni, czynny, radując się życiem. W celu kształtowania pojęć przyrodniczych u dzieci w wieku przedszkolnym wykorzystuje się przede wszystkim zajęcia w kąciku przyrody, spacery i wycieczki. W takich zajęciach dziecko jest w bezpośrednim kontakcie z przyrodą.
Przyroda jest naszym pomocnikiem w rozbudzaniu nowych zaciekawień i zainteresowań dziecka . Zadaniem nauczyciela jest zwrócenie uwagi każdego dziecka na bogactwo i różnorodność obiektów czy zjawisk, z także przygotowanie określonych upraw, hodowli, okazów przyrodniczych, jak też wdrażanie do wnikliwego, aktywnego, emocjonalnego ich spostrzegania i przeżywania.
Dziecku nie powinno się przekazywać wiadomości drogą przekazu jedynie słownego. To, co ma wiedzieć powinno zobaczyć i to w miarę możliwości w naturalnym środowisku.

Charakterystyka programu:

Program jest propozycją sposobu realizacji ścieżki: edukacja przyrodnicza w warunkach funkcjonowania i na potrzeby Integracyjnego Przedszkola Samorządowego Nr 3 w Bełchatowie. Będzie on realizowany z dziećmi w wieku 4 - 6 lat, uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Zgodny jest z podstawą programową Dz.U. nr 61 z dnia 19.06.2001r. nr 625.
Treści programu dotyczą środowiska życia dziecka, czyli domu rodzinnego, przedszkola, osiedla, miasta, regionu oraz ochrony tych dóbr w zakresie prPrzyrodę tworzą wszystkie rzeczy i zjawiska wszechświata. Dziecko wcześnie zaczyna interesować się przyrodą, a w szczególności jej światem roślin i zwierząt. Poznaje rośliny i zwierzęta z najbliższego otoczenia. Jak wiadomo, uczenie się dziecka w przedszkolu przebiega w dużym stopniu samorzutnie i okolicznościowo. Nauczyciel powinien dziecku stwarzać okazje do obserwacji, manipulacji, stawiania pytań, informowania o swoich odkryciach przyrodniczych.
Jeżeli chcemy przyczynić się do harmonijnego i wszechstronnego rozwoju naszych dzieci, to świadomie zwróćmy uwagę na zbliżenie ich do przyrody, co pomoże w odkrywaniu jej piękna i znaczenia. Dzieci poznają przyrodę wszystkimi zmysłami i reagują na nią w sposób bezpośredni, czynny, radując się życiem. W celu kształtowania pojęć przyrodniczych u dzieci w wieku przedszkolnym wykorzystuje się przede wszystkim zajęcia w kąciku przyrody, spacery i wycieczki. W takich zajęciach dziecko jest w bezpośrednim kontakcie z przyrodą.
Przyroda jest naszym pomocnikiem w rozbudzaniu nowych zaciekawień i zainteresowań dziecka . Zadaniem nauczyciela jest zwrócenie uwagi każdego dziecka na bogactwo i różnorodność obiektów czy zjawisk, z także przygotowanie określonych upraw, hodowli, okazów przyrodniczych, jak też wdrażanie do wnikliwego, aktywnego, emocjonalnego ich spostrzegania i przeżywania.
Dziecku nie powinno się przekazywać wiadomości drogą przekazu jedynie słownego. To, co ma wiedzieć powinno zobaczyć i to w miarę możliwości w naturalnym środowisku.

Charakterystyka programu:

Program jest propozycją sposobu realizacji ścieżki: edukacja przyrodnicza w warunkach funkcjonowania i na potrzeby Integracyjnego Przedszkola Samorządowego Nr 3 w Bełchatowie. Będzie on realizowany z dziećmi w wieku 4 - 6 lat, uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Zgodny jest z podstawą programową Dz.U. nr 61 z dnia 19.06.2001r. nr 625.
Treści programu dotyczą środowiska życia dziecka, czyli domu rodzinnego, przedszkola, osiedla, miasta, regionu oraz ochrony tych dóbr w zakresie prPrzyrodę tworzą wszystkie rzeczy i zjawiska wszechświata. Dziecko wcześnie zaczyna interesować się przyrodą, a w szczególności jej światem roślin i zwierząt. Poznaje rośliny i zwierzęta z najbliższego otoczenia. Jak wiadomo, uczenie się dziecka w przedszkolu przebiega w dużym stopniu samorzutnie i okolicznościowo. Nauczyciel powinien dziecku stwarzać okazje do obserwacji, manipulacji, stawiania pytań, informowania o swoich odkryciach przyrodniczych.
Jeżeli chcemy przyczynić się do harmonijnego i wszechstronnego rozwoju naszych dzieci, to świadomie zwróćmy uwagę na zbliżenie ich do przyrody, co pomoże w odkrywaniu jej piękna i znaczenia. Dzieci poznają przyrodę wszystkimi zmysłami i reagują na nią w sposób bezpośredni, czynny, radując się życiem. W celu kształtowania pojęć przyrodniczych u dzieci w wieku przedszkolnym wykorzystuje się przede wszystkim zajęcia w kąciku przyrody, spacery i wycieczki. W takich zajęciach dziecko jest w bezpośrednim kontakcie z przyrodą.
Przyroda jest naszym pomocnikiem w rozbudzaniu nowych zaciekawień i zainteresowań dziecka . Zadaniem nauczyciela jest zwrócenie uwagi każdego dziecka na bogactwo i różnorodność obiektów czy zjawisk, z także przygotowanie określonych upraw, hodowli, okazów przyrodniczych, jak też wdrażanie do wnikliwego, aktywnego, emocjonalnego ich spostrzegania i przeżywania.
Dziecku nie powinno się przekazywać wiadomości drogą przekazu jedynie słownego. To, co ma wiedzieć powinno zobaczyć i to w miarę możliwości w naturalnym środowisku.

Charakterystyka programu:

Program jest propozycją sposobu realizacji ścieżki: edukacja przyrodnicza w warunkach funkcjonowania i na potrzeby Integracyjnego Przedszkola Samorządowego Nr 3 w Bełchatowie. Będzie on realizowany z dziećmi w wieku 4 - 6 lat, uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Zgodny jest z podstawą programową Dz.U. nr 61 z dnia 19.06.2001r. nr 625.
Treści programu dotyczą środowiska życia dziecka, czyli domu rodzinnego, przedszkola, osiedla, miasta, regionu oraz ochrony tych dóbr w zakresie pr

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Agnieszka Jędrychowska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Agnieszka Jędrychowska
Data wytworzenia informacji 2009-01-14
Data udostępnienia informacji 2009-01-14