Przyrodę tworzą wszystkie rzeczy i zjawiska wszechświata. Dziecko wcześnie zaczyna interesować się przyrodą, a w szczególności jej światem roślin i zwierząt. Poznaje rośliny i zwierzęta z najbliższego otoczenia. Jak wiadomo, uczenie się dziecka w przedszkolu przebiega w dużym stopniu samorzutnie i okolicznościowo. Nauczyciel powinien dziecku stwarzać okazje do obserwacji, manipulacji, stawiania pytań, informowania o swoich odkryciach przyrodniczych. Jeżeli chcemy przyczynić się do harmonijnego i wszechstronnego rozwoju naszych dzieci, to świadomie zwróćmy uwagę na zbliżenie ich do przyrody, co pomoże w odkrywaniu jej piękna i znaczenia. Dzieci poznają przyrodę wszystkimi zmysłami i reagują na nią w sposób bezpośredni, czynny, radując się życiem. W celu kształtowania pojęć przyrodniczych u dzieci w wieku przedszkolnym wykorzystuje się przede wszystkim zajęcia w kąciku przyrody, spacery i wycieczki. W takich zajęciach dziecko jest w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Przyroda jest naszym pomocnikiem w rozbudzaniu nowych zaciekawień i zainteresowań dziecka . Zadaniem nauczyciela jest zwrócenie uwagi każdego dziecka na bogactwo i różnorodność obiektów czy zjawisk, z także przygotowanie określonych upraw, hodowli, okazów przyrodniczych, jak też wdrażanie do wnikliwego, aktywnego, emocjonalnego ich spostrzegania i przeżywania. Dziecku nie powinno się przekazywać wiadomości drogą przekazu jedynie słownego. To, co ma wiedzieć powinno zobaczyć i to w miarę możliwości w naturalnym środowisku.
Charakterystyka programu:
Program jest propozycją sposobu realizacji ścieżki: edukacja przyrodnicza w warunkach funkcjonowania i na potrzeby Integracyjnego Przedszkola Samorządowego Nr 3 w Bełchatowie. Będzie on realizowany z dziećmi w wieku 4 - 6 lat, uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Zgodny jest z podstawą programową Dz.U. nr 61 z dnia 19.06.2001r. nr 625. Treści programu dotyczą środowiska życia dziecka, czyli domu rodzinnego, przedszkola, osiedla, miasta, regionu oraz ochrony tych dóbr w zakresie prPrzyrodę tworzą wszystkie rzeczy i zjawiska wszechświata. Dziecko wcześnie zaczyna interesować się przyrodą, a w szczególności jej światem roślin i zwierząt. Poznaje rośliny i zwierzęta z najbliższego otoczenia. Jak wiadomo, uczenie się dziecka w przedszkolu przebiega w dużym stopniu samorzutnie i okolicznościowo. Nauczyciel powinien dziecku stwarzać okazje do obserwacji, manipulacji, stawiania pytań, informowania o swoich odkryciach przyrodniczych. Jeżeli chcemy przyczynić się do harmonijnego i wszechstronnego rozwoju naszych dzieci, to świadomie zwróćmy uwagę na zbliżenie ich do przyrody, co pomoże w odkrywaniu jej piękna i znaczenia. Dzieci poznają przyrodę wszystkimi zmysłami i reagują na nią w sposób bezpośredni, czynny, radując się życiem. W celu kształtowania pojęć przyrodniczych u dzieci w wieku przedszkolnym wykorzystuje się przede wszystkim zajęcia w kąciku przyrody, spacery i wycieczki. W takich zajęciach dziecko jest w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Przyroda jest naszym pomocnikiem w rozbudzaniu nowych zaciekawień i zainteresowań dziecka . Zadaniem nauczyciela jest zwrócenie uwagi każdego dziecka na bogactwo i różnorodność obiektów czy zjawisk, z także przygotowanie określonych upraw, hodowli, okazów przyrodniczych, jak też wdrażanie do wnikliwego, aktywnego, emocjonalnego ich spostrzegania i przeżywania. Dziecku nie powinno się przekazywać wiadomości drogą przekazu jedynie słownego. To, co ma wiedzieć powinno zobaczyć i to w miarę możliwości w naturalnym środowisku.
Charakterystyka programu:
Program jest propozycją sposobu realizacji ścieżki: edukacja przyrodnicza w warunkach funkcjonowania i na potrzeby Integracyjnego Przedszkola Samorządowego Nr 3 w Bełchatowie. Będzie on realizowany z dziećmi w wieku 4 - 6 lat, uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Zgodny jest z podstawą programową Dz.U. nr 61 z dnia 19.06.2001r. nr 625. Treści programu dotyczą środowiska życia dziecka, czyli domu rodzinnego, przedszkola, osiedla, miasta, regionu oraz ochrony tych dóbr w zakresie prPrzyrodę tworzą wszystkie rzeczy i zjawiska wszechświata. Dziecko wcześnie zaczyna interesować się przyrodą, a w szczególności jej światem roślin i zwierząt. Poznaje rośliny i zwierzęta z najbliższego otoczenia. Jak wiadomo, uczenie się dziecka w przedszkolu przebiega w dużym stopniu samorzutnie i okolicznościowo. Nauczyciel powinien dziecku stwarzać okazje do obserwacji, manipulacji, stawiania pytań, informowania o swoich odkryciach przyrodniczych. Jeżeli chcemy przyczynić się do harmonijnego i wszechstronnego rozwoju naszych dzieci, to świadomie zwróćmy uwagę na zbliżenie ich do przyrody, co pomoże w odkrywaniu jej piękna i znaczenia. Dzieci poznają przyrodę wszystkimi zmysłami i reagują na nią w sposób bezpośredni, czynny, radując się życiem. W celu kształtowania pojęć przyrodniczych u dzieci w wieku przedszkolnym wykorzystuje się przede wszystkim zajęcia w kąciku przyrody, spacery i wycieczki. W takich zajęciach dziecko jest w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Przyroda jest naszym pomocnikiem w rozbudzaniu nowych zaciekawień i zainteresowań dziecka . Zadaniem nauczyciela jest zwrócenie uwagi każdego dziecka na bogactwo i różnorodność obiektów czy zjawisk, z także przygotowanie określonych upraw, hodowli, okazów przyrodniczych, jak też wdrażanie do wnikliwego, aktywnego, emocjonalnego ich spostrzegania i przeżywania. Dziecku nie powinno się przekazywać wiadomości drogą przekazu jedynie słownego. To, co ma wiedzieć powinno zobaczyć i to w miarę możliwości w naturalnym środowisku.
Charakterystyka programu:
Program jest propozycją sposobu realizacji ścieżki: edukacja przyrodnicza w warunkach funkcjonowania i na potrzeby Integracyjnego Przedszkola Samorządowego Nr 3 w Bełchatowie. Będzie on realizowany z dziećmi w wieku 4 - 6 lat, uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Zgodny jest z podstawą programową Dz.U. nr 61 z dnia 19.06.2001r. nr 625. Treści programu dotyczą środowiska życia dziecka, czyli domu rodzinnego, przedszkola, osiedla, miasta, regionu oraz ochrony tych dóbr w zakresie prPrzyrodę tworzą wszystkie rzeczy i zjawiska wszechświata. Dziecko wcześnie zaczyna interesować się przyrodą, a w szczególności jej światem roślin i zwierząt. Poznaje rośliny i zwierzęta z najbliższego otoczenia. Jak wiadomo, uczenie się dziecka w przedszkolu przebiega w dużym stopniu samorzutnie i okolicznościowo. Nauczyciel powinien dziecku stwarzać okazje do obserwacji, manipulacji, stawiania pytań, informowania o swoich odkryciach przyrodniczych. Jeżeli chcemy przyczynić się do harmonijnego i wszechstronnego rozwoju naszych dzieci, to świadomie zwróćmy uwagę na zbliżenie ich do przyrody, co pomoże w odkrywaniu jej piękna i znaczenia. Dzieci poznają przyrodę wszystkimi zmysłami i reagują na nią w sposób bezpośredni, czynny, radując się życiem. W celu kształtowania pojęć przyrodniczych u dzieci w wieku przedszkolnym wykorzystuje się przede wszystkim zajęcia w kąciku przyrody, spacery i wycieczki. W takich zajęciach dziecko jest w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Przyroda jest naszym pomocnikiem w rozbudzaniu nowych zaciekawień i zainteresowań dziecka . Zadaniem nauczyciela jest zwrócenie uwagi każdego dziecka na bogactwo i różnorodność obiektów czy zjawisk, z także przygotowanie określonych upraw, hodowli, okazów przyrodniczych, jak też wdrażanie do wnikliwego, aktywnego, emocjonalnego ich spostrzegania i przeżywania. Dziecku nie powinno się przekazywać wiadomości drogą przekazu jedynie słownego. To, co ma wiedzieć powinno zobaczyć i to w miarę możliwości w naturalnym środowisku.
Charakterystyka programu:
Program jest propozycją sposobu realizacji ścieżki: edukacja przyrodnicza w warunkach funkcjonowania i na potrzeby Integracyjnego Przedszkola Samorządowego Nr 3 w Bełchatowie. Będzie on realizowany z dziećmi w wieku 4 - 6 lat, uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Zgodny jest z podstawą programową Dz.U. nr 61 z dnia 19.06.2001r. nr 625. Treści programu dotyczą środowiska życia dziecka, czyli domu rodzinnego, przedszkola, osiedla, miasta, regionu oraz ochrony tych dóbr w zakresie pr |