wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3

Bank Dobrych Praktyk - szczegóły

Tytuł: "Kleine Kinder und Deutsch" - język niemiecki w przedszkolu
Rok wdrożenia: 2006
Jednostka wdrażająca: Integracyjne Przedszkole Samorządowe Nr 3
Grupa zadań: Pozostałe
Podgrupy zadań: inne nie wymienione
Osoba prowadząca sprawę: mgr Aneta Dąbrowska
E-mail::
Telefon / Fax: 044 632 46 41
Opis "Dobrej Praktyki"/Osiągnięcia:
Program autorski z języka niemieckiego "Kleine Kinder und Deutsch" stworzony został dla dzieci w wieku przedszkolnym i wdrożony został do realizacji w roku szkolnym 2006/07. Program wychodzić ma naprzeciw potrzebom pokolenia najmłodszego, które powinno dysponować znajomością języków obcych w dobie Unii Europejskiej. Konieczne zatem staje się przygotowanie młodego pokolenia Polaków do życia w globalnym świecie. Znacznie obniża się wiek, w którym dzieci rozpoczynają naukę języka obcego. Dziecko w wieku przedszkolnym ma bardzo chłonny umysł .Często nawet nie zauważamy jak szybko zdobywa nowe umiejętności i wiadomości. Nauka języka też nie sprawia mu wielu trudności. Podczas zabawowych ćwiczeń w naturalny sposób przyswaja nowe słowa oraz nieświadomie zapamiętuje struktury gramatyczne. Dziecko ma wrodzoną zdolność do dokładnego odwzorowywania i powtarzania usłyszanych dźwięków. Ta umiejętność zmniejsza się wraz z wiekiem. Nigdy później umysł nie będzie aż tak chłonny.
Dziecko w trakcie przyswajania języka przyswaja kolejno: brzmienie wyrazu, później jego znaczenie, następnie wymowę, a na końcu obraz graficzny wyrazu. Przyswajanie jest zakończone gdy dziecko rozumie znaczenie słowa, umie je wymówić, umie je poprawnie przeczytać i napisać. Z racji tego, że program stworzony został dla dzieci w wieku przedszkolnym, brak w nim miejsca na rozwijanie u dziecka kompetencji pisania i czytania.
Treści ułożone zostały w logiczny ciąg, aby możliwe było poznawanie nowych słów i zwrotów z wykorzystaniem słów i zwrotów z zajęć wcześniejszych. Zachowanie kolejności we wprowadzaniu tematów jest więc bardzo ważne. Program zawiera takie treści, które mają umożliwić skuteczne porozumiewanie się w sytuacjach dnia codziennego bliskich dziecku.
Oto treści programowe zestawione w formie szesnastu zagadnień tematycznych:
Kto ty jesteś? - autoprezentacja.
Liczebniki główne od 1 do 10.
Ulubione zabawki.
Kolory.
Ulubione czynności dziecka.
Ja jestem chłopcem, a ty jesteś dziewczynką
Co przynosi nam św. Mikołaj ? Program autorski z języka niemieckiego "Kleine Kinder und Deutsch" stworzony został dla dzieci w wieku przedszkolnym i wdrożony został do realizacji w roku szkolnym 2006/07. Program wychodzić ma naprzeciw potrzebom pokolenia najmłodszego, które powinno dysponować znajomością języków obcych w dobie Unii Europejskiej. Konieczne zatem staje się przygotowanie młodego pokolenia Polaków do życia w globalnym świecie. Znacznie obniża się wiek, w którym dzieci rozpoczynają naukę języka obcego. Dziecko w wieku przedszkolnym ma bardzo chłonny umysł .Często nawet nie zauważamy jak szybko zdobywa nowe umiejętności i wiadomości. Nauka języka też nie sprawia mu wielu trudności. Podczas zabawowych ćwiczeń w naturalny sposób przyswaja nowe słowa oraz nieświadomie zapamiętuje struktury gramatyczne. Dziecko ma wrodzoną zdolność do dokładnego odwzorowywania i powtarzania usłyszanych dźwięków. Ta umiejętność zmniejsza się wraz z wiekiem. Nigdy później umysł nie będzie aż tak chłonny.
Dziecko w trakcie przyswajania języka przyswaja kolejno: brzmienie wyrazu, później jego znaczenie, następnie wymowę, a na końcu obraz graficzny wyrazu. Przyswajanie jest zakończone gdy dziecko rozumie znaczenie słowa, umie je wymówić, umie je poprawnie przeczytać i napisać. Z racji tego, że program stworzony został dla dzieci w wieku przedszkolnym, brak w nim miejsca na rozwijanie u dziecka kompetencji pisania i czytania.
Treści ułożone zostały w logiczny ciąg, aby możliwe było poznawanie nowych słów i zwrotów z wykorzystaniem słów i zwrotów z zajęć wcześniejszych. Zachowanie kolejności we wprowadzaniu tematów jest więc bardzo ważne. Program zawiera takie treści, które mają umożliwić skuteczne porozumiewanie się w sytuacjach dnia codziennego bliskich dziecku.
Oto treści programowe zestawione w formie szesnastu zagadnień tematycznych:
Kto ty jesteś? - autoprezentacja.
Liczebniki główne od 1 do 10.
Ulubione zabawki.
Kolory.
Ulubione czynności dziecka.
Ja jestem chłopcem, a ty jesteś dziewczynką
Co przynosi nam św. Mikołaj ? Program autorski z języka niemieckiego "Kleine Kinder und Deutsch" stworzony został dla dzieci w wieku przedszkolnym i wdrożony został do realizacji w roku szkolnym 2006/07. Program wychodzić ma naprzeciw potrzebom pokolenia najmłodszego, które powinno dysponować znajomością języków obcych w dobie Unii Europejskiej. Konieczne zatem staje się przygotowanie młodego pokolenia Polaków do życia w globalnym świecie. Znacznie obniża się wiek, w którym dzieci rozpoczynają naukę języka obcego. Dziecko w wieku przedszkolnym ma bardzo chłonny umysł .Często nawet nie zauważamy jak szybko zdobywa nowe umiejętności i wiadomości. Nauka języka też nie sprawia mu wielu trudności. Podczas zabawowych ćwiczeń w naturalny sposób przyswaja nowe słowa oraz nieświadomie zapamiętuje struktury gramatyczne. Dziecko ma wrodzoną zdolność do dokładnego odwzorowywania i powtarzania usłyszanych dźwięków. Ta umiejętność zmniejsza się wraz z wiekiem. Nigdy później umysł nie będzie aż tak chłonny.
Dziecko w trakcie przyswajania języka przyswaja kolejno: brzmienie wyrazu, później jego znaczenie, następnie wymowę, a na końcu obraz graficzny wyrazu. Przyswajanie jest zakończone gdy dziecko rozumie znaczenie słowa, umie je wymówić, umie je poprawnie przeczytać i napisać. Z racji tego, że program stworzony został dla dzieci w wieku przedszkolnym, brak w nim miejsca na rozwijanie u dziecka kompetencji pisania i czytania.
Treści ułożone zostały w logiczny ciąg, aby możliwe było poznawanie nowych słów i zwrotów z wykorzystaniem słów i zwrotów z zajęć wcześniejszych. Zachowanie kolejności we wprowadzaniu tematów jest więc bardzo ważne. Program zawiera takie treści, które mają umożliwić skuteczne porozumiewanie się w sytuacjach dnia codziennego bliskich dziecku.
Oto treści programowe zestawione w formie szesnastu zagadnień tematycznych:
Kto ty jesteś? - autoprezentacja.
Liczebniki główne od 1 do 10.
Ulubione zabawki.
Kolory.
Ulubione czynności dziecka.
Ja jestem chłopcem, a ty jesteś dziewczynką
Co przynosi nam św. Mikołaj ? Program autorski z języka niemieckiego "Kleine Kinder und Deutsch" stworzony został dla dzieci w wieku przedszkolnym i wdrożony został do realizacji w roku szkolnym 2006/07. Program wychodzić ma naprzeciw potrzebom pokolenia najmłodszego, które powinno dysponować znajomością języków obcych w dobie Unii Europejskiej. Konieczne zatem staje się przygotowanie młodego pokolenia Polaków do życia w globalnym świecie. Znacznie obniża się wiek, w którym dzieci rozpoczynają naukę języka obcego. Dziecko w wieku przedszkolnym ma bardzo chłonny umysł .Często nawet nie zauważamy jak szybko zdobywa nowe umiejętności i wiadomości. Nauka języka też nie sprawia mu wielu trudności. Podczas zabawowych ćwiczeń w naturalny sposób przyswaja nowe słowa oraz nieświadomie zapamiętuje struktury gramatyczne. Dziecko ma wrodzoną zdolność do dokładnego odwzorowywania i powtarzania usłyszanych dźwięków. Ta umiejętność zmniejsza się wraz z wiekiem. Nigdy później umysł nie będzie aż tak chłonny.
Dziecko w trakcie przyswajania języka przyswaja kolejno: brzmienie wyrazu, później jego znaczenie, następnie wymowę, a na końcu obraz graficzny wyrazu. Przyswajanie jest zakończone gdy dziecko rozumie znaczenie słowa, umie je wymówić, umie je poprawnie przeczytać i napisać. Z racji tego, że program stworzony został dla dzieci w wieku przedszkolnym, brak w nim miejsca na rozwijanie u dziecka kompetencji pisania i czytania.
Treści ułożone zostały w logiczny ciąg, aby możliwe było poznawanie nowych słów i zwrotów z wykorzystaniem słów i zwrotów z zajęć wcześniejszych. Zachowanie kolejności we wprowadzaniu tematów jest więc bardzo ważne. Program zawiera takie treści, które mają umożliwić skuteczne porozumiewanie się w sytuacjach dnia codziennego bliskich dziecku.
Oto treści programowe zestawione w formie szesnastu zagadnień tematycznych:
Kto ty jesteś? - autoprezentacja.
Liczebniki główne od 1 do 10.
Ulubione zabawki.
Kolory.
Ulubione czynności dziecka.
Ja jestem chłopcem, a ty jesteś dziewczynką
Co przynosi nam św. Mikołaj ? Program autorski z języka niemieckiego "Kleine Kinder und Deutsch" stworzony został dla dzieci w wieku przedszkolnym i wdrożony został do realizacji w roku szkolnym 2006/07. Program wychodzić ma naprzeciw potrzebom pokolenia najmłodszego, które powinno dysponować znajomością języków obcych w dobie Unii Europejskiej. Konieczne zatem staje się przygotowanie młodego pokolenia Polaków do życia w globalnym świecie. Znacznie obniża się wiek, w którym dzieci rozpoczynają naukę języka obcego. Dziecko w wieku przedszkolnym ma bardzo chłonny umysł .Często nawet nie zauważamy jak szybko zdobywa nowe umiejętności i wiadomości. Nauka języka też nie sprawia mu wielu trudności. Podczas zabawowych ćwiczeń w naturalny sposób przyswaja nowe słowa oraz nieświadomie zapamiętuje struktury gramatyczne. Dziecko ma wrodzoną zdolność do dokładnego odwzorowywania i powtarzania usłyszanych dźwięków. Ta umiejętność zmniejsza się wraz z wiekiem. Nigdy później umysł nie będzie aż tak chłonny.
Dziecko w trakcie przyswajania języka przyswaja kolejno: brzmienie wyrazu, później jego znaczenie, następnie wymowę, a na końcu obraz graficzny wyrazu. Przyswajanie jest zakończone gdy dziecko rozumie znaczenie słowa, umie je wymówić, umie je poprawnie przeczytać i napisać. Z racji tego, że program stworzony został dla dzieci w wieku przedszkolnym, brak w nim miejsca na rozwijanie u dziecka kompetencji pisania i czytania.
Treści ułożone zostały w logiczny ciąg, aby możliwe było poznawanie nowych słów i zwrotów z wykorzystaniem słów i zwrotów z zajęć wcześniejszych. Zachowanie kolejności we wprowadzaniu tematów jest więc bardzo ważne. Program zawiera takie treści, które mają umożliwić skuteczne porozumiewanie się w sytuacjach dnia codziennego bliskich dziecku.
Oto treści programowe zestawione w formie szesnastu zagadnień tematycznych:
Kto ty jesteś? - autoprezentacja.
Liczebniki główne od 1 do 10.
Ulubione zabawki.
Kolory.
Ulubione czynności dziecka.
Ja jestem chłopcem, a ty jesteś dziewczynką
Co przynosi nam św. Mikołaj ? Program autorski z języka niemieckiego "Kleine Kinder und Deutsch" stworzony został dla dzieci w wieku przedszkolnym i wdrożony został do realizacji w roku szkolnym 2006/07. Program wychodzić ma naprzeciw potrzebom pokolenia najmłodszego, które powinno dysponować znajomością języków obcych w dobie Unii Europejskiej. Konieczne zatem staje się przygotowanie młodego pokolenia Polaków do życia w globalnym świecie. Znacznie obniża się wiek, w którym dzieci rozpoczynają naukę języka obcego. Dziecko w wieku przedszkolnym ma bardzo chłonny umysł .Często nawet nie zauważamy jak szybko zdobywa nowe umiejętności i wiadomości. Nauka języka też nie sprawia mu wielu trudności. Podczas zabawowych ćwiczeń w naturalny sposób przyswaja nowe słowa oraz nieświadomie zapamiętuje struktury gramatyczne. Dziecko ma wrodzoną zdolność do dokładnego odwzorowywania i powtarzania usłyszanych dźwięków. Ta umiejętność zmniejsza się wraz z wiekiem. Nigdy później umysł nie będzie aż tak chłonny.
Dziecko w trakcie przyswajania języka przyswaja kolejno: brzmienie wyrazu, później jego znaczenie, następnie wymowę, a na końcu obraz graficzny wyrazu. Przyswajanie jest zakończone gdy dziecko rozumie znaczenie słowa, umie je wymówić, umie je poprawnie przeczytać i napisać. Z racji tego, że program stworzony został dla dzieci w wieku przedszkolnym, brak w nim miejsca na rozwijanie u dziecka kompetencji pisania i czytania.
Treści ułożone zostały w logiczny ciąg, aby możliwe było poznawanie nowych słów i zwrotów z wykorzystaniem słów i zwrotów z zajęć wcześniejszych. Zachowanie kolejności we wprowadzaniu tematów jest więc bardzo ważne. Program zawiera takie treści, które mają umożliwić skuteczne porozumiewanie się w sytuacjach dnia codziennego bliskich dziecku.
Oto treści programowe zestawione w formie szesnastu zagadnień tematycznych:
Kto ty jesteś? - autoprezentacja.
Liczebniki główne od 1 do 10.
Ulubione zabawki.
Kolory.
Ulubione czynności dziecka.
Ja jestem chłopcem, a ty jesteś dziewczynką
Co przynosi nam św. Mikołaj ?

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Agnieszka Jędrychowska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Agnieszka Jędrychowska
Data wytworzenia informacji 2009-01-14
Data udostępnienia informacji 2009-01-14