wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: ARCHIWALNA WERSJA BIP - Miejski Oćrodek Pomocy Społecznej

Informacje szczegółowe o wybranej komórce:

Nazwa: Dział Świadczeń Rodzinnych
Nazwa skrócona:
Symbol: SR
Adres Organu/Komórki
organizacyjnej:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Dąbrowskiego 2
Bełchatów 97-400
Komórka nadrzędna merytorycznie: Zastępca Dyrektora ds. Organizacyjno - Prawnych
Komórka nadrzędna organizacyjnie: Zastępca Dyrektora ds. Organizacyjno - Prawnych
Dni i godziny pracy: Poniedziałek 7.30 - 15.30
Wtorek 7.30 - 17.00
Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 15.30
Dni i godziny przyjmowania interesantów: Poniedziałek 7.30 - 15.30
Wtorek 7.30 - 17.00
Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 15.30

 Przedmiot działania i kompetencje:

Do zadań działu świadczeń rodzinnych należy w szczególności:

1)przygotowywanie harmonogramu wydatków na poszczególne miesiące i czuwanie nad jego prawidłową realizacją,
2)przygotowywanie kalendarzy wypłat świadczeń,
3)realizacja świadczeń:
a)informowanie klientów o przysługujących im świadczeniach i wymaganych dokumentach,
b)prowadzenie rejestru złożonych dokumentów,
c)sprawdzanie przedłożonych dokumentów pod względem ich kompletności, prawidłowości wypełnienia oraz zgodności proponowanych form pomocy z przepisami prawa,
d)przygotowywanie pism, postanowień i decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
e)przygotowanie decyzji w sprawach zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności z tytułu otrzymanych przez osobę uprawnioną świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz decyzji o uznaniu dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych,
f)sprawdzanie postanowień i decyzji administracyjnych pod względem zgodności z przepisami prawa i zatwierdzoną we wniosku formą pomocy,
g)wydawanie decyzji administracyjnych oraz raportów ubezpieczeniowych,
h)prowadzenie spraw związanych z zażaleniami od postanowień i odwołaniami od decyzji administracyjnych,
4)ustalanie terminów wypłat świadczeń,
5)sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń, przelewów oraz przekazów pocztowych,
6)przygotowywanie i wydawanie klientom zaświadczeń o wysokości i czasookresie wypłaconych świadczeń rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
7)prowadzenie spraw ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych świadczeniobiorców:
a)rejestrowanie osób ubezpieczonych,
b)sporządzanie zestawień składek za osoby podlegające ubezpieczeniu,
c)sporządzanie raportów imiennych i ubezpieczeniowych oraz deklaracji rozliczeniowych,
d)dokonywanie korekt dokumentów rozliczeniowych,
e)tworzenie zestawów dokumentów ubezpieczeniowych i przesyłanie ich drogąDo zadań działu świadczeń rodzinnych należy w szczególności:

1)przygotowywanie harmonogramu wydatków na poszczególne miesiące i czuwanie nad jego prawidłową realizacją,
2)przygotowywanie kalendarzy wypłat świadczeń,
3)realizacja świadczeń:
a)informowanie klientów o przysługujących im świadczeniach i wymaganych dokumentach,
b)prowadzenie rejestru złożonych dokumentów,
c)sprawdzanie przedłożonych dokumentów pod względem ich kompletności, prawidłowości wypełnienia oraz zgodności proponowanych form pomocy z przepisami prawa,
d)przygotowywanie pism, postanowień i decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
e)przygotowanie decyzji w sprawach zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności z tytułu otrzymanych przez osobę uprawnioną świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz decyzji o uznaniu dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych,
f)sprawdzanie postanowień i decyzji administracyjnych pod względem zgodności z przepisami prawa i zatwierdzoną we wniosku formą pomocy,
g)wydawanie decyzji administracyjnych oraz raportów ubezpieczeniowych,
h)prowadzenie spraw związanych z zażaleniami od postanowień i odwołaniami od decyzji administracyjnych,
4)ustalanie terminów wypłat świadczeń,
5)sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń, przelewów oraz przekazów pocztowych,
6)przygotowywanie i wydawanie klientom zaświadczeń o wysokości i czasookresie wypłaconych świadczeń rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
7)prowadzenie spraw ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych świadczeniobiorców:
a)rejestrowanie osób ubezpieczonych,
b)sporządzanie zestawień składek za osoby podlegające ubezpieczeniu,
c)sporządzanie raportów imiennych i ubezpieczeniowych oraz deklaracji rozliczeniowych,
d)dokonywanie korekt dokumentów rozliczeniowych,
e)tworzenie zestawów dokumentów ubezpieczeniowych i przesyłanie ich drogąDo zadań działu świadczeń rodzinnych należy w szczególności:

1)przygotowywanie harmonogramu wydatków na poszczególne miesiące i czuwanie nad jego prawidłową realizacją,
2)przygotowywanie kalendarzy wypłat świadczeń,
3)realizacja świadczeń:
a)informowanie klientów o przysługujących im świadczeniach i wymaganych dokumentach,
b)prowadzenie rejestru złożonych dokumentów,
c)sprawdzanie przedłożonych dokumentów pod względem ich kompletności, prawidłowości wypełnienia oraz zgodności proponowanych form pomocy z przepisami prawa,
d)przygotowywanie pism, postanowień i decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
e)przygotowanie decyzji w sprawach zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności z tytułu otrzymanych przez osobę uprawnioną świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz decyzji o uznaniu dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych,
f)sprawdzanie postanowień i decyzji administracyjnych pod względem zgodności z przepisami prawa i zatwierdzoną we wniosku formą pomocy,
g)wydawanie decyzji administracyjnych oraz raportów ubezpieczeniowych,
h)prowadzenie spraw związanych z zażaleniami od postanowień i odwołaniami od decyzji administracyjnych,
4)ustalanie terminów wypłat świadczeń,
5)sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń, przelewów oraz przekazów pocztowych,
6)przygotowywanie i wydawanie klientom zaświadczeń o wysokości i czasookresie wypłaconych świadczeń rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
7)prowadzenie spraw ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych świadczeniobiorców:
a)rejestrowanie osób ubezpieczonych,
b)sporządzanie zestawień składek za osoby podlegające ubezpieczeniu,
c)sporządzanie raportów imiennych i ubezpieczeniowych oraz deklaracji rozliczeniowych,
d)dokonywanie korekt dokumentów rozliczeniowych,
e)tworzenie zestawów dokumentów ubezpieczeniowych i przesyłanie ich drogą

 Kadra kierownicza:

Zastępca Kierownika Działu Świadczeń Rodzinnych

Kierownik Działu Świadczeń Rodzinnych

  Prowadzone tablice informacyjne:

  • Świadczenia rodzinne
  • Świadczenia rodzinne
  • INFORMACJA
  • Informacja
  • Świadczenia rodzinne

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Kamila Chlebowska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Katarzyna Cieślik
Data wytworzenia informacji 2012-09-28
Data udostępnienia informacji 2012-10-04