Główny Księgowy realizuje obowiązki powierzone przez Dyrektora MOPS i ponosi w związku z tym odpowiedzialność w zakresie:
1)prowadzenia rachunkowości MOPS polegającej zwłaszcza na: a)sporządzaniu, przyjmowaniu, organizacji obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający prawidłowy przebieg operacji gospodarczych oraz ochronę mienia MOPS, b)prawidłowym prowadzeniu księgowości w MOPS, c)nadzorze nad prawidłowym przeprowadzeniem inwentaryzacji oraz jej rozliczeniem, d)prawidłowym prowadzeniu sprawozdawczości finansowej, e)prawidłowym dokonywaniu rozliczeń finansowych zgodnie z obowiązującymi w MOPS procedurami kontroli finansowej, f)przekazywaniu rzetelnych informacji ekonomicznych w sposób umożliwiający ochronę mienia MOPS oraz prawidłowym rozliczaniu osób odpowiedzialnych za mienie MOPS, g)opracowywaniu planów finansowych MOPS i czuwaniu nad ich realizacją, h)analizie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu i innych będących w dyspozycji MOPS, i)kierowaniu i nadzorowaniu całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególnych pracowników działu finansowego, 2)wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi, a w szczególności realizacji zatwierdzonych przez Dyrektora MOPS wypłat, 3)dokonywania zgodnie z obowiązującymi w MOPS procedurami kontroli finansowej wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym; a w tym: a)zapewnienia pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez MOPS, b)przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, c)dokonywania zgodnie z obowiązującymi w MOPS procedurami kontroli finansowej wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, 4)terminowego dokonywania rozliczeń finansowych z budżetami i kontrahentami, 5)podejmowania przedsięwzięć i inicjatyw w celu pozyskania środków do budżetu, 6)nadzorowania terminowości dochodzenia i pobierania należności oraz naliczania odseteGłówny Księgowy realizuje obowiązki powierzone przez Dyrektora MOPS i ponosi w związku z tym odpowiedzialność w zakresie:
1)prowadzenia rachunkowości MOPS polegającej zwłaszcza na: a)sporządzaniu, przyjmowaniu, organizacji obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający prawidłowy przebieg operacji gospodarczych oraz ochronę mienia MOPS, b)prawidłowym prowadzeniu księgowości w MOPS, c)nadzorze nad prawidłowym przeprowadzeniem inwentaryzacji oraz jej rozliczeniem, d)prawidłowym prowadzeniu sprawozdawczości finansowej, e)prawidłowym dokonywaniu rozliczeń finansowych zgodnie z obowiązującymi w MOPS procedurami kontroli finansowej, f)przekazywaniu rzetelnych informacji ekonomicznych w sposób umożliwiający ochronę mienia MOPS oraz prawidłowym rozliczaniu osób odpowiedzialnych za mienie MOPS, g)opracowywaniu planów finansowych MOPS i czuwaniu nad ich realizacją, h)analizie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu i innych będących w dyspozycji MOPS, i)kierowaniu i nadzorowaniu całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególnych pracowników działu finansowego, 2)wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi, a w szczególności realizacji zatwierdzonych przez Dyrektora MOPS wypłat, 3)dokonywania zgodnie z obowiązującymi w MOPS procedurami kontroli finansowej wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym; a w tym: a)zapewnienia pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez MOPS, b)przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, c)dokonywania zgodnie z obowiązującymi w MOPS procedurami kontroli finansowej wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, 4)terminowego dokonywania rozliczeń finansowych z budżetami i kontrahentami, 5)podejmowania przedsięwzięć i inicjatyw w celu pozyskania środków do budżetu, 6)nadzorowania terminowości dochodzenia i pobierania należności oraz naliczania odseteGłówny Księgowy realizuje obowiązki powierzone przez Dyrektora MOPS i ponosi w związku z tym odpowiedzialność w zakresie:
1)prowadzenia rachunkowości MOPS polegającej zwłaszcza na: a)sporządzaniu, przyjmowaniu, organizacji obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający prawidłowy przebieg operacji gospodarczych oraz ochronę mienia MOPS, b)prawidłowym prowadzeniu księgowości w MOPS, c)nadzorze nad prawidłowym przeprowadzeniem inwentaryzacji oraz jej rozliczeniem, d)prawidłowym prowadzeniu sprawozdawczości finansowej, e)prawidłowym dokonywaniu rozliczeń finansowych zgodnie z obowiązującymi w MOPS procedurami kontroli finansowej, f)przekazywaniu rzetelnych informacji ekonomicznych w sposób umożliwiający ochronę mienia MOPS oraz prawidłowym rozliczaniu osób odpowiedzialnych za mienie MOPS, g)opracowywaniu planów finansowych MOPS i czuwaniu nad ich realizacją, h)analizie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu i innych będących w dyspozycji MOPS, i)kierowaniu i nadzorowaniu całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególnych pracowników działu finansowego, 2)wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi, a w szczególności realizacji zatwierdzonych przez Dyrektora MOPS wypłat, 3)dokonywania zgodnie z obowiązującymi w MOPS procedurami kontroli finansowej wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym; a w tym: a)zapewnienia pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez MOPS, b)przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych, c)dokonywania zgodnie z obowiązującymi w MOPS procedurami kontroli finansowej wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, 4)terminowego dokonywania rozliczeń finansowych z budżetami i kontrahentami, 5)podejmowania przedsięwzięć i inicjatyw w celu pozyskania środków do budżetu, 6)nadzorowania terminowości dochodzenia i pobierania należności oraz naliczania odsete
|