Do zadań zespołu ds. statystyk, analiz i projektów należy w szczególności:
1)koordynowanie realizacji strategii rozwiązywania problemów społecznych, 2)koordynowanie realizacji gminnego programu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną, 3)dokonywanie analiz w zakresie m.in. dysfunkcji i potrzeb klientów pomocy społecznej, 4)sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej, 5)opracowywanie programów osłonowych, 6)aplikowanie o środki zewnętrzne na realizację zadań pomocy społecznej, 7)realizacja projektów w oparciu o pozyskane środki, 8)aktualizowanie strony internetowej MOPS, oraz prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej, 9)opracowywanie i aktualizowanie informacji zamieszczanych na tablicach ogłoszeń w MOPS, 10)udzielanie pomocy studentom piszącym prace licencjackie i magisterskie z zakresu polityki społecznej i pomocy społecznej, 11)prowadzenie ewidencji zakupionych publikacji, rejestru wypożyczeń, książek, aktów normatywnych i innych, 12)prowadzenie kroniki MOPS.
|