Poradnia świadczy bezpłatne usługi dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli. W zakresie diagnozy: 1. Dokonuje diagnozy potrzeb edukacyjnych , odchyleń i zaburzeń rozwojowych dzieci i młodzieży. 2. Prowadzi badania dzieci zgłaszających się do poradni z przedszkoli, oddziałów przedszkolnych, nie chodzących do przedszkola, szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. 3. Orzeka (na wniosek rodziców)o potrzebie kształcenia specjalnego, indywidualnego nauczania, wczesnego wspomagania rozwoju oraz zajęć rewalidacyjno - wychowawczych. 4. Udziela pomocy dzieciom poniżej 3 roku życia. 5. Kwalifikuje do odpowiednich form pomocy psychologiczno - pedagogicznej, logopedycznej, profilaktyczno - wychowawczej. 6. Udziela pomocy rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów.
W zakresie terapii: 1. Prowadzi terapię pedagogiczną, logopedyczną, psychologiczną. 2. Organizuje grupy socjoterapeutyczne. 3. Prowadzi terapię psychologiczną indywidualną uczniów. 4. Organizuje spotkania z młodzieżą szkół ponadgimnazjalnych - zajęcia integracyjne, komunikacji, socjoterapii, antystresowe. 5. Inspiruje działalność terapeutyczną w szkołach i innych placówkach. 6. Udziela konsultacji i innych form pomocy merytorycznej w zakresie zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych.
W zakresie profilaktyki zaburzeń rozwojowych i trudności wychowawczych: 1. Wspiera rodzinę, szkołę poprzez popularyzację wiedzy psychologiczno - pedagogicznej. 2. Współpracuje z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie udzielania pomocy specjalnej dla uczniów i rodzin potrzebujących pomocy. 3. Prowadzi profilaktykę w zakresie problemów uzależnień. 4. Udziela pomocy psychologiczno - pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka. 5. Zapewnia stały kontakt z instytucjami i organizacjami środowiskowymi w celu ustalenia środków zaradczych w konkretnych sytuacjach. 6. Rozwija umiejętności wychowawcze rodziców i nauczycieli.
W zakresie doradztwa: 1. Kształtuje u mPoradnia świadczy bezpłatne usługi dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli. W zakresie diagnozy: 1. Dokonuje diagnozy potrzeb edukacyjnych , odchyleń i zaburzeń rozwojowych dzieci i młodzieży. 2. Prowadzi badania dzieci zgłaszających się do poradni z przedszkoli, oddziałów przedszkolnych, nie chodzących do przedszkola, szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. 3. Orzeka (na wniosek rodziców)o potrzebie kształcenia specjalnego, indywidualnego nauczania, wczesnego wspomagania rozwoju oraz zajęć rewalidacyjno - wychowawczych. 4. Udziela pomocy dzieciom poniżej 3 roku życia. 5. Kwalifikuje do odpowiednich form pomocy psychologiczno - pedagogicznej, logopedycznej, profilaktyczno - wychowawczej. 6. Udziela pomocy rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów.
W zakresie terapii: 1. Prowadzi terapię pedagogiczną, logopedyczną, psychologiczną. 2. Organizuje grupy socjoterapeutyczne. 3. Prowadzi terapię psychologiczną indywidualną uczniów. 4. Organizuje spotkania z młodzieżą szkół ponadgimnazjalnych - zajęcia integracyjne, komunikacji, socjoterapii, antystresowe. 5. Inspiruje działalność terapeutyczną w szkołach i innych placówkach. 6. Udziela konsultacji i innych form pomocy merytorycznej w zakresie zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych.
W zakresie profilaktyki zaburzeń rozwojowych i trudności wychowawczych: 1. Wspiera rodzinę, szkołę poprzez popularyzację wiedzy psychologiczno - pedagogicznej. 2. Współpracuje z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie udzielania pomocy specjalnej dla uczniów i rodzin potrzebujących pomocy. 3. Prowadzi profilaktykę w zakresie problemów uzależnień. 4. Udziela pomocy psychologiczno - pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka. 5. Zapewnia stały kontakt z instytucjami i organizacjami środowiskowymi w celu ustalenia środków zaradczych w konkretnych sytuacjach. 6. Rozwija umiejętności wychowawcze rodziców i nauczycieli.
W zakresie doradztwa: 1. Kształtuje u mPoradnia świadczy bezpłatne usługi dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli. W zakresie diagnozy: 1. Dokonuje diagnozy potrzeb edukacyjnych , odchyleń i zaburzeń rozwojowych dzieci i młodzieży. 2. Prowadzi badania dzieci zgłaszających się do poradni z przedszkoli, oddziałów przedszkolnych, nie chodzących do przedszkola, szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. 3. Orzeka (na wniosek rodziców)o potrzebie kształcenia specjalnego, indywidualnego nauczania, wczesnego wspomagania rozwoju oraz zajęć rewalidacyjno - wychowawczych. 4. Udziela pomocy dzieciom poniżej 3 roku życia. 5. Kwalifikuje do odpowiednich form pomocy psychologiczno - pedagogicznej, logopedycznej, profilaktyczno - wychowawczej. 6. Udziela pomocy rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów.
W zakresie terapii: 1. Prowadzi terapię pedagogiczną, logopedyczną, psychologiczną. 2. Organizuje grupy socjoterapeutyczne. 3. Prowadzi terapię psychologiczną indywidualną uczniów. 4. Organizuje spotkania z młodzieżą szkół ponadgimnazjalnych - zajęcia integracyjne, komunikacji, socjoterapii, antystresowe. 5. Inspiruje działalność terapeutyczną w szkołach i innych placówkach. 6. Udziela konsultacji i innych form pomocy merytorycznej w zakresie zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych.
W zakresie profilaktyki zaburzeń rozwojowych i trudności wychowawczych: 1. Wspiera rodzinę, szkołę poprzez popularyzację wiedzy psychologiczno - pedagogicznej. 2. Współpracuje z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie udzielania pomocy specjalnej dla uczniów i rodzin potrzebujących pomocy. 3. Prowadzi profilaktykę w zakresie problemów uzależnień. 4. Udziela pomocy psychologiczno - pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka. 5. Zapewnia stały kontakt z instytucjami i organizacjami środowiskowymi w celu ustalenia środków zaradczych w konkretnych sytuacjach. 6. Rozwija umiejętności wychowawcze rodziców i nauczycieli.
W zakresie doradztwa: 1. Kształtuje u m
|