Szkołą kieruje dyrektor, któremu stanowisko powierza i z tego stanowiska odwołuje Zarząd Miejski w Zelowie. Zasady powołania i odwołania dyrektora szkoły określa ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Dyrektor szkoły dokonuje powierzenia stanowisk wymienionych w ust.2. i odwołania z nich po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego i rady pedagogicznej. Do kompetencji dyrektora szkoły należy kierowanie bieżącym procesem dydaktyczno - wychowawczym poprzez: 1) wytyczanie kierunków rozwoju i doskonalenia pracy, 2) sprawowanie nadzoru pedagogicznego, 3) sprawowanie opieki nad uczniami oraz stworzenie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów, 4) realizowanie uchwał rady pedagogicznej w ramach jej kompetencji, 5) przygotowanie i zwoływanie posiedzeń rady pedagogicznej, zawieszanie uchwał rady zgodnie z obowiązującą procedurą, 6) inne działania wynikające z ustaleń organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny oraz przepisów prawnych. Organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi szkoły poprzez podejmowanie decyzji w sprawach: 1) dysponowania środkami określonymi w planie finansowym szkoły, 2) nawiązywania stosunku pracy z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły oraz jego rozwiązywania w sytuacjach wynikających z Karty Nauczyciela i Kodeksu Pracy. 3) przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły, 4) występowanie z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły, 5) innych decyzji wynikających z przepisów prawa, 6) sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego i działalności szkoły.
|