1. Nauczyciel prowadzi pracę wychowawczo – dydaktyczną
i opiekuńczą, jest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy oraz bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci.
2. Obowiązkiem każdego nauczyciela jest w szczególności:
a) Tworzenie warunków do optymalnego rozwoju każdego dziecka we wszystkich sferach jego rozwoju.
b) Rozpoznawanie potrzeb, możliwości, zdolności i zainteresowań wychowanków.
c) Dokumentowanie wyników obserwacji pedagogicznych
( monitoring rozwoju dziecka). Informowanie rodziców
o postępach dzieci.
d) Systematyczne planowanie i realizacja zajęć dydaktyczno – opiekuńczych bezpośrednio z dziećmi.
e) Realizowanie zasad i czynności wynikających ze statutu przedszkola.
f) Udział w posiedzeniach i pracach Rady Pedagogicznej.
g) Aktywne uczestnictwo w WDN na terenie placówki oraz
w różnych formach doskonalenia poza jej terenem.
h) Systematyczne pogłębianie wiedzy pedagogicznej.
i) Współdziałanie z nauczycielem prowadzącym grupę.
j) Dokonywanie ewaluacji pracy dydaktyczno – wychowawczo - opiekuńczej.
k) Dokonywanie ewaluacji osiągnięć rozwojowych dziecka pod kątem rozwoju postaw, umiejętności i poziomu wiedzy.
l) Podejmowanie działań w zakresie integracji środowiska rodzinnego dziecka i najbliższego środowiska.
ł) Współdziałanie ze specjalistami w celu udzielania fachowej pomocy psychologiczno – pedagogicznej i zdrowotnej.
m) Prowadzenie dokumentacji pedagogicznej (dziennik zajęć,
w którym dokumentuje przebieg pracy wychowawczo – dydaktycznej w danym roku szkolnym oraz odnotowuje obecność wychowanków na zajęciach ).
n) Przestrzeganie przepisów bhp i p.poż.
o) Terminowe wykonywanie badań okresowych i profilaktycznych zgodnie z przepisami.
p) Informowanie o nieobecności z powodu choroby natychmiastowo w celu przygotowania zastępstw w prowadzonym przez niego oddziale.
r) Dbanie o estetykę i kulturę w miejscu pracy, przestrzeganie zasad współżycia społecznego.
s) Przestrzeganie tajemnicy służbowej.
t) Wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora placówki.
u) eliminowanie przyczyn niepowodzeń dzieci
v) realizacja zaleceń dyrektora i osób kontrolujących
w) prowadzenie obserwacji i analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna) z początkiem roku poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej (nauczyciele dzieci sześciu – lub pięcioletnich, których rodzice zdecydują o posłaniu ich do szkoły w wieku 6 lat)
x) inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno - sportowym
|