Do zadań i obowiązków głównego księgowego należy: 1. Prawidłowa, rytmiczna i zgodna z obowiązującymi przepisami realizacja budżetu. 2. Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegającymi zwłaszcza na: - bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowosci na kontach syntetycznych oraz odpowiednich analityk do kont odrębnie do zadań własnych i zleconych, - sporządzaniu kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej. 3. Prowadzenie gospodarki finansowej polegającej na: - wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, - gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki. 4. Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu gminy i budżetu Wojewody Łódzkiego. 5. Dokonywanie kontroli wewnętrznej. 6. Opracowywanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiza. 7. Sporządzanie list płac pracowników zatrudnionych w Ośrodku i rozliczanie ich. 8. Prowadzenie kart wynagrodzeń. 9. Prowadzenie księgi inwentarzowej. |