1. Dokonywanie analizy i oceny zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej, 2. Przyjmowanie wniosków, podań od osób i rodzin zgłaszających się o pomoc i udzielanie im pełnej informacji o przysługujących świadczeniach i dostępnych formach pomocy 3. Zapewnienie właściwego planowania i organizacji pracy; a) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w terenie, b) sprawdzanie prawidłowego, zgodnie z przeznaczeniem wykorzystania przyznanej pomocy, c) terminowe przedstawienie kierownikowi propozycji do udzielania pomocy, 4. Zapewnienie prawidłowej obsługi obywateli, 5. Prowadzenie komputerowej ewidencji klientów Ośrodka, 6. Przygotowywanie korespondencji oraz dokumentów związanych z przyznanymi świadczeniami, 7. Prowadzenie całości dokumentacji związanej z realizacją świadczeń pomocy społecznej, w tym akt osób objętych pomocą (ewidencja), 8. Organizowanie działalności środowiskowej w celu zapobiegania stanom powodującym konieczność udzielania pomocy, 9. Organizowanie i prowadzenie działalności socjalnej zmierzającej do poprawy sytuacji życiowej osób ich rodzin., 10. Wspomaganie osób i rodzin wymagających pomocy w osiągnięciu możliwie pełnej aktywności społecznej 11. Udzielenia porad rodzinom, w których występuje problem z zakresu pomocy społecznej, a same nie są w stanie go rozwiązać.
|