1. Dyrektor zarządza CKiS, reprezentuje je na zewnątrz oraz organizuje jego pracę.
2. Dyrektor wykonuje w stosunku do pracowników zatrudnionych w CKiS wszystkie czynności pracodawcy.
3. Dyrektor samodzielnie podejmuje decyzje i odpowiada za całość CKiS poprzez:
1) zapewnienie sprawnej organizacji i właściwego funkcjonowania działów,
2) dobór i odpowiednie wykorzystanie kadr oraz podnoszenie ich kwalifikacji,
3) zapewnienie zatrudnionym w CKiS właściwych warunków pracy oraz płacy,
4) właściwą gospodarkę mieniem.
4. Do uprawnień i obowiązków Dyrektora należy między innymi:
1) ustalenie regulaminu organizacyjnego i wydawanie innych aktów normatywnych regulujących:
a) warunki pracy i płacy,
b) zasady bezpiecznej organizacji pracy,
c) porządek i dyscyplinę wewnętrzną,
d)uprawnienia, obowiązki i odpowiedzialność pracowników,
e) zasady wykonywania w CKiS nadzoru i kontroli,
2) reprezentowanie CKiS na zewnątrz i składanie w jego imieniu oświadczeń woli,
3) zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę, awansowanie, nagradzanie i karanie pracowników,
4) zawieranie umów z osobami świadczącymi usługi na rzecz CKiS oraz innych umów,
5) wykonywanie przyjętych kierunków rozwoju CKiS w ramach jego zadań statutowych,
6) przydzielanie zadań osobom zajmującym stanowiska kierownicze i działom CKiS,
7) zatwierdzanie rocznych planów rzeczowo-finansowych,
8) nadzór nad przestrzeganiem obowiązujących przepisów dotyczących ochrony mienia, tajemnicy służbowej, warunków pracy i zasad prawidłowego gospodarowania, rozliczanie z powierzonych zadań pracowników bezpośrednio podległych,
9) podpisywanie dokumentów, sprawozdań, korespondencji wychodzącej z CKiS.