1. Do zadań pedagoga należy w szczególności: 1.1 rozpoznanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn, niepowodzeń szkolnych; 1.2 określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb; 1.3 organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli; 1.4 podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli; 1.5 wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach; 1.6 planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy; 1.7 działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. 2. Pedagog szkolny współdziała z: 2.1 władzami Szkoły; 2.2 wychowawcami klas; 2.3 nauczycielami; 2.4 lekarzem szkolnym lub pielęgniarką szkolną; 2.5 rodzicami uczniów; 2.6 instytucjami pozaszkolnymi w celu rozwiązywania problemów opiekuńczo wychowawczych; 2.7 z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i innymi poradniami specjalistycznymi w zakresie konsultacji metod i form pomocy udzielanej uczniom oraz w zakresie specjalistycznej diagnozy w indywidualnych przypadkach. 3. Pedagog szkolny prowadzi dziennik pracy, w którym rejestruje wykonane czynności, ewidencję uczniów wymagających szczególnej opieki wychowawczej, pomocy korekcyjno-wyrównawczej. Bierze udział w szkoleniach, zebraniach oraz spotkaniach dla pedagogów szkolnych.
|