wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Szczytnie

Sposoby załatwiania spraw

Postępowanie administracyjne w sprawie świadczeń

Podstawowymi podmiotami zajmującymi się świadczeniem pomocy społecznej są organy samorządu terytorialnego tj. samorządowe jednostki organizacyjne. Czynności organów opierają się na dwóch podstawowych źródłach prawa : ustawie o pomocy społecznej i kodeksie postępowania administracyjnego.
Generalną zasadą przyjętą przez ustawodawcę w art. 106 ust.1 jest przyznawanie świadczeń w formie decyzji administracyjnej, a zatem w postępowaniu administracyjnym. Zastosowania tej formy rozstrzygnięcia nie wymaga przyznawanie pomocy w postaci pracy socjalnej, poradnictwa, interwencji kryzysowej, biletu kredytowanego oraz skierowania do placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Najważniejszymi elementami postępowania administracyjnego są organ i strona
Rozpoczęcie postępowania wymaga ustalenia zdolności organu do rozpoznania i rozstrzygnięcia określonej sprawy, a więc przede wszystkim właściwości rzeczowej i miejscowej. Pierwsza określa , który organ jest zdolny do rozpoznania danej kategorii spraw, druga wskazuje organ kompetentny do przeprowadzenia postępowania na obszarze określonej jednostki podziału terytorialnego państwa (gminy, powiatu, województwa). Zasady ustalania właściwości określa kodeks postępowania administracyjnego, natomiast ustawa o pomocy społecznej doprecyzowuje jego postanowienia. Ułatwia ona ustalenie właściwości poprzez przypisanie określonych zadań jednostkom samorządu terytorialnego lub organom administracji rządowej.

Strona
Postępowanie administracyjne nie może się toczyć bez udziału strony. Zgodnie z art.28 k.p.a. stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie, albo każdy, kto żąda od organu czynności ze względu na swój interes prawny lub obowiązek. Stroną w postępowaniu z zakresu pomocy społecznej będzie osoba lub rodzina, która jest bezpośrednio zainteresowana przyznaniem świadczenia.

Wszczęcie postępowania
Zasadniczo postępowanie administracyjne rozpoczyna swój Postępowanie administracyjne w sprawie świadczeń

Podstawowymi podmiotami zajmującymi się świadczeniem pomocy społecznej są organy samorządu terytorialnego tj. samorządowe jednostki organizacyjne. Czynności organów opierają się na dwóch podstawowych źródłach prawa : ustawie o pomocy społecznej i kodeksie postępowania administracyjnego.
Generalną zasadą przyjętą przez ustawodawcę w art. 106 ust.1 jest przyznawanie świadczeń w formie decyzji administracyjnej, a zatem w postępowaniu administracyjnym. Zastosowania tej formy rozstrzygnięcia nie wymaga przyznawanie pomocy w postaci pracy socjalnej, poradnictwa, interwencji kryzysowej, biletu kredytowanego oraz skierowania do placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Najważniejszymi elementami postępowania administracyjnego są organ i strona
Rozpoczęcie postępowania wymaga ustalenia zdolności organu do rozpoznania i rozstrzygnięcia określonej sprawy, a więc przede wszystkim właściwości rzeczowej i miejscowej. Pierwsza określa , który organ jest zdolny do rozpoznania danej kategorii spraw, druga wskazuje organ kompetentny do przeprowadzenia postępowania na obszarze określonej jednostki podziału terytorialnego państwa (gminy, powiatu, województwa). Zasady ustalania właściwości określa kodeks postępowania administracyjnego, natomiast ustawa o pomocy społecznej doprecyzowuje jego postanowienia. Ułatwia ona ustalenie właściwości poprzez przypisanie określonych zadań jednostkom samorządu terytorialnego lub organom administracji rządowej.

Strona
Postępowanie administracyjne nie może się toczyć bez udziału strony. Zgodnie z art.28 k.p.a. stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie, albo każdy, kto żąda od organu czynności ze względu na swój interes prawny lub obowiązek. Stroną w postępowaniu z zakresu pomocy społecznej będzie osoba lub rodzina, która jest bezpośrednio zainteresowana przyznaniem świadczenia.

Wszczęcie postępowania
Zasadniczo postępowanie administracyjne rozpoczyna swój Postępowanie administracyjne w sprawie świadczeń

Podstawowymi podmiotami zajmującymi się świadczeniem pomocy społecznej są organy samorządu terytorialnego tj. samorządowe jednostki organizacyjne. Czynności organów opierają się na dwóch podstawowych źródłach prawa : ustawie o pomocy społecznej i kodeksie postępowania administracyjnego.
Generalną zasadą przyjętą przez ustawodawcę w art. 106 ust.1 jest przyznawanie świadczeń w formie decyzji administracyjnej, a zatem w postępowaniu administracyjnym. Zastosowania tej formy rozstrzygnięcia nie wymaga przyznawanie pomocy w postaci pracy socjalnej, poradnictwa, interwencji kryzysowej, biletu kredytowanego oraz skierowania do placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Najważniejszymi elementami postępowania administracyjnego są organ i strona
Rozpoczęcie postępowania wymaga ustalenia zdolności organu do rozpoznania i rozstrzygnięcia określonej sprawy, a więc przede wszystkim właściwości rzeczowej i miejscowej. Pierwsza określa , który organ jest zdolny do rozpoznania danej kategorii spraw, druga wskazuje organ kompetentny do przeprowadzenia postępowania na obszarze określonej jednostki podziału terytorialnego państwa (gminy, powiatu, województwa). Zasady ustalania właściwości określa kodeks postępowania administracyjnego, natomiast ustawa o pomocy społecznej doprecyzowuje jego postanowienia. Ułatwia ona ustalenie właściwości poprzez przypisanie określonych zadań jednostkom samorządu terytorialnego lub organom administracji rządowej.

Strona
Postępowanie administracyjne nie może się toczyć bez udziału strony. Zgodnie z art.28 k.p.a. stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie, albo każdy, kto żąda od organu czynności ze względu na swój interes prawny lub obowiązek. Stroną w postępowaniu z zakresu pomocy społecznej będzie osoba lub rodzina, która jest bezpośrednio zainteresowana przyznaniem świadczenia.

Wszczęcie postępowania
Zasadniczo postępowanie administracyjne rozpoczyna swój Postępowanie administracyjne w sprawie świadczeń

Podstawowymi podmiotami zajmującymi się świadczeniem pomocy społecznej są organy samorządu terytorialnego tj. samorządowe jednostki organizacyjne. Czynności organów opierają się na dwóch podstawowych źródłach prawa : ustawie o pomocy społecznej i kodeksie postępowania administracyjnego.
Generalną zasadą przyjętą przez ustawodawcę w art. 106 ust.1 jest przyznawanie świadczeń w formie decyzji administracyjnej, a zatem w postępowaniu administracyjnym. Zastosowania tej formy rozstrzygnięcia nie wymaga przyznawanie pomocy w postaci pracy socjalnej, poradnictwa, interwencji kryzysowej, biletu kredytowanego oraz skierowania do placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Najważniejszymi elementami postępowania administracyjnego są organ i strona
Rozpoczęcie postępowania wymaga ustalenia zdolności organu do rozpoznania i rozstrzygnięcia określonej sprawy, a więc przede wszystkim właściwości rzeczowej i miejscowej. Pierwsza określa , który organ jest zdolny do rozpoznania danej kategorii spraw, druga wskazuje organ kompetentny do przeprowadzenia postępowania na obszarze określonej jednostki podziału terytorialnego państwa (gminy, powiatu, województwa). Zasady ustalania właściwości określa kodeks postępowania administracyjnego, natomiast ustawa o pomocy społecznej doprecyzowuje jego postanowienia. Ułatwia ona ustalenie właściwości poprzez przypisanie określonych zadań jednostkom samorządu terytorialnego lub organom administracji rządowej.

Strona
Postępowanie administracyjne nie może się toczyć bez udziału strony. Zgodnie z art.28 k.p.a. stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie, albo każdy, kto żąda od organu czynności ze względu na swój interes prawny lub obowiązek. Stroną w postępowaniu z zakresu pomocy społecznej będzie osoba lub rodzina, która jest bezpośrednio zainteresowana przyznaniem świadczenia.

Wszczęcie postępowania
Zasadniczo postępowanie administracyjne rozpoczyna swój