Cele i zadania Zespołu Szkół
1. Zespół Szkół realizuje cele i zadania określone w Ustawie oraz przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie uwzględniając podstawy programowe przedmiotów obowiązkowych zatwierdzone przez MEN, szkolny plan nauczania ustalony przez Dyrektora Szkoły, Szkolne Zasady Oceniania – uchwalone przez Radę Pedagogiczną, Program Wychowawczy Szkoły i Program Profilaktyki dostosowany do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, o których mowa w odrębnych przepisach.
2. Szkoła zapewnia uczniom pełen rozwój umysłowy, moralny, emocjonalny i fizyczny w zgodzie z ich potrzebami i możliwościami psychofizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej. W realizacji tego zadania szkoła respektuje zasady nauk pedagogicznych, przepisy prawa, a także zobowiązania, wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, Deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka.
- Zespół Szkół zapewnia:
a) realizację obowiązku szkolnego dla uczniów mieszkających w jej obwodzie oraz
kontroluje jego spełnianie;
b) zdobywanie rzetelnej wiedzy i umiejętności na poziomie umożliwiającym
kontynuację nauki w następnym etapie kształcenia;
c) dokonanie świadomego wyboru przez absolwentów dalszego kierunku kształcenia;
d) traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiącą wartość poznawczą samą w sobie,
w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie;
e) rozwijanie sprawności umysłowych oraz osobistych , stwarzanie w szkole środowiska
wychowawczego sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi (w wymiarze intelektualnym,
psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym );
f) sprawowanie opieki nad uczniami z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz promocji i
ochrony zdrowia;
g) udzielanie pomocy psychologicznej i pedagogicznej.
1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest rodzicom uczniów i nauczycielom. Polega ona na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększenia efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, z uwzględnieniem wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka oraz wspomagania rodziny w wychowaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole. Udzielana jest ona w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.
2. pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi w szkole udzielają nauczyciele, wychowawcy oraz specjaliści wykonujący w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z rodzicami, PPP, placówka doskonalenia nauczycieli, innymi szkołami, organizacjami pozarządowymi.
Szczegółowe zadania zespołu reguluje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 30 kwietnia 2013 r w sprawie zasad udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej
w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
h) naukę religii lub etyki zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej, uznając prawo do religijnego wychowania dzieci;
i) uczniom możliwość pozostawienia części podręczników i przyborów szkolnych w pomieszczeniach szkoły.
j) uczniom możliwość podtrzymywania tożsamości narodowej, językowej, religijnej i etnicznej.