wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Przedszkole nr 10 im. Misia Uszatka w Wołominie

Informacje szczegółowe o wybranej komórce:

Nazwa: Psycholog
Nazwa skrócona:
Symbol: P
Adres Organu/Komórki
organizacyjnej:
Przedszkole nr 10 im. Misia Uszatka w Wołominie
Armii Krajowej 59
Wołomin 05-200
Komórka nadrzędna merytorycznie: Dyrektor
Komórka nadrzędna organizacyjnie: Dyrektor
Dni i godziny pracy: poniedziałek 8.00 - 11.30 wtorek 13.30 - 16.30 środa 8.00 - 11.30
Dni i godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek 8.00 - 11.30 wtorek 13.30 - 16.30 środa 8.00 - 11.30

 Przedmiot działania i kompetencje:

 zgodne ze Statutem Przedszkola

 

ROZDZIAŁ VII

Zakres zadań nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w przedszkolu

§ 12

5. Do zadań psychologa należy:

a) Prowadzić badania i działania diagnostyczne dotyczące poszczególnych uczniów, w tym diagnozuje indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjnych oraz możliwości psychofizyczne, a także wspiera mocne strony dziecka.

b) Minimalizować skutki zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz realizuje różne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej w środowisku poza przedszkolnym dziecka.

c) Rozpoznawać wśród dzieci problemy między innymi poprzez obserwację ich w trakcie codziennej , spontanicznej oraz ukierunkowanej aktywności w przedszkolu.

d) Prowadzić wstępne rozmowy z dziećmi.

e) Rozpoznawać wśród dzieci zaburzenie lateralizacji i deficytów rozwojowych, określa zalecenia, prowadzi indywidualne zajęcia.

f) Przeprowadzać , w razie uzasadnionej potrzeby badania psychologiczne.

g) Prowadzić zajęcia ogólnorozwojowe , kompensacyjne i wspierające / praca indywidualna lub w grupach 2,3 osobowych – różnymi metodami.

h) Systematycznie prowadzić dokumentację pracy dydaktycznej.

i) Zgodnie z zasadą indywidualizacji pracy i podmiotowego podejścia do dziecka otaczać indywidualną opieką wychowanków i dostosowywać metody i formy pracy do jego możliwości.

j) Tworzyć warunki wspomagające rozwój dzieci, dążyć do pobudzenia ich procesów rozwojowych, do optymalnej aktywizacji dzieci poprzez wykorzystanie ich własnej inicjatywy.

k) Przygotowywać się do pracy.

l) W procesie dydaktycznym wykorzystywać różnorodne metody i pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć technicznych / komputer/.

m) Dbać o własne stanowisko pracy.

n) Wprowadzać i realizować innowacje pedagogiczne.

o) Współpracować z nauczycielem w celu zminimalizowania skutków zaburzeń rozwojowych.

p) Odpowiadać za bezpieczeństwo i zdrowie powierzonych mu wychowanków.

q) Nie pozostawiać dzieci bez opieki.

r) Gromadzić informacje dotyczące wychowanków / obserwacja, rozmowa z rodzicami, nauczycielem/.

s) Utrzymywać stały kontakt z rodzicami udzielając rzetelnych informacji na temat dziecka , jego zachowania i rozwoju.

t) Współpracować z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczo-edukacyjnych, prowadzi doradztwo dla rodziców.

u) W pracy dydaktyczno-wychowawczej współpracować ze specjalistami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

Psycholog jako pracownik przedszkola:

a) Współtworzy dokumentacje przedszkola (statut, program rozwoju, plany roczne i inne) i stosuje ja w codziennej pracy.

b) Uczestniczy w posiedzeniach rady pedagogicznej, WDN, spotkaniach integracyjnych, zebraniach z rodzicami, imprezach przedszkolnych, bierze udział w pracach zespołów samokształceniowych.

c) Wypełnia zadania przydzielone przez dyrektora na dany rok szkolny.

d) Zna i stosuje przepisy prawa oświatowego.

e) Zna i stosuje zasady BHP.

f) Dąży do podnoszenia kwalifikacji i stopnia awansu zawodowego.

g) Godnie reprezentuje i promuje placówkę w środowisku lokalnym.

h) Przestrzega zasad etyki zawodu nauczyciela.

i) Dokonuje okresowej samooceny pracy własnej.

j) Przestrzega zasad wewnętrznego regulaminu pracy.

 Informacje dodatkowe:

 

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Małgorzata Tyska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Maria Wypych
Data wytworzenia informacji 2015-09-27
Data udostępnienia informacji 2015-09-27