wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Przedszkole nr 10 im. Misia Uszatka w Wołominie

Informacje szczegółowe o wybranej komórce:

Nazwa: Pracownik obsługi
Nazwa skrócona:
Symbol: PO
Adres Organu/Komórki
organizacyjnej:
Przedszkole nr 10 im. Misia Uszatka w Wołominie
Armii Krajowej 59
Wołomin 05-200
Komórka nadrzędna merytorycznie: Dyrektor
Komórka nadrzędna organizacyjnie: Dyrektor
Dni i godziny pracy: poniedziałek - piątek 8.00 - 16.00
Dni i godziny przyjmowania interesantów:

 Przedmiot działania i kompetencje:

 zgodne ze Statutem Przedszkola

 

ROZDZIAŁ VI

Obowiązki  nauczycieli  i   pracowników  obsługi  przedszkola

§ 10

5. Kucharka podlega bezpośrednio dyrektorowi oraz intendentowi przedszkola. Jest bezpośrednim zwierzchnikiem pomocy kuchennej. Do obowiązków kucharki należy:

a) Uczestniczenie w planowaniu jadłospisów i przygotowywaniu według niego posiłków.

b) Pobieranie produktów spożywczych z magazynu w ilościach przewidzianych recepturą za pokwitowaniem i odpowiednie zabezpieczanie ich przed użyciem.

c) Przestrzeganie właściwego podziału pracy w kuchni i nadzór nad jej wykonaniem.

d) Przestrzeganie zasad technologii i estetyki oraz przepisów higieniczno-sanitarnych, dyscypliny pracy, BHP , ppoż. I HCCP.

e) Wykonywanie badań profilaktycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

f) Natychmiastowe zgłaszanie intendentowi powstałych usterek oraz wszelkich nieprawidłowości stanowiących zagrożenie zdrowia lub życia.

g) Dbanie o najwyższą jakość i smak posiłków (śniadanie, obiad, podwieczorek) i wydawanie ich o wyznaczonych godzinach i zgodne z normami.

h) Uczestniczenie w planowaniu zakupów dotyczących wyposażenia kuchni.

A. Odpowiada za:

a) ścisłe przestrzeganie receptury przygotowywanych posiłków,

b) racjonalne wykorzystywanie w posiłkach dla dzieci i personelu produktów spożywczych pobranych z magazynu,

c) właściwe porcjowanie posiłków zgodnie z normami żywienia,

d) oszczędne gospodarowanie produktami spożywczymi i sprzętem,

e) zgodność kaloryczną przygotowywanych posiłków z ich zaplanowaną wartością,

f) przygotowywanie i przechowywanie próbek pokarmowych zgodnie z zaleceniami Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej,

g) wzorową czystość w kuchni i pomieszczeniach przyległych, sprzętów i naczyń oraz odzieży ochronnej,

h) korzystanie ze zmechanizowanego sprzętu kuchennego zgodnie z instrukcją obsługi.

i) Dba o estetykę własną i pomieszczeń kuchni.

j) Dokonuje okresowej samooceny pracy.

k) Wykonuje inne polecenia dyrektora i intendenta, związane z organizacją pracy w przedszkolu

6. Stanowisko pracy pomocy kucharki podlega bezpośrednio intendentce i kucharce. Do obowiązków pomocy kucharki należy:

a) Obróbka wstępna warzyw, owoców oraz wszelkich surowców do produkcji posiłków (mycie, obieranie, czyszczenie).

b) Rozdrabnianie warzyw, owoców i innych surowców z uwzględnieniem wymogów technologii i instrukcji obsługi maszyn gastronomicznych.

c) Przygotowywanie potraw zgodnie z wytycznymi kucharki i oszczędne gospodarowanie artykułami spożywczymi.

d) Pomoc w porcjowaniu i wydawaniu posiłków.

e) Utrzymanie czystości i porządku na stanowisku pracy, przestrzeganie zasad higieniczno-sanitarnych, BHP i ppoż. HCCP oraz dyscypliny pracy.

f) Mycie naczyń (wyparzanie).

g) Sprzątanie magazynów żywnościowych, kuchni, obieralni, zmywalni, szafy ze sprzętem kuchennym, pranie fartuchów i ścierek.

h) Doraźne zastępowanie kucharki w przypadku jej nieobecności.

i) Pomoc w zaopatrywaniu przedszkola w artykuły spożywcze i sprzęty stanowiące wyposażenie kuchni.

j) Obsługiwanie zmechanizowanego sprzętu kuchennego zgodnie z instrukcją.

k) Wykonywanie badań profilaktycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

l) Odpowiedzialność materialna za naczynia i sprzęt znajdujący się w kuchni.

m) Dbanie o estetyczny wygląd własny i powierzonych pomieszczeń.

n) Wykonywanie innych poleceń dyrektora i kucharki związanych z organizacją pracy przedszkola

o) dokonuje okresowej samooceny pracy własnej

7. Pomoc nauczycielki podlega bezpośrednio dyrektorowi placówki. Pomoc nauczycielki współpracuje z nauczycielką przydzielonej grupy. Do obowiązków pomocy nauczyciela należy:

A. Opieka nad dziećmi:

a) pomoc dzieciom w rozbieraniu i ubieraniu się przed leżakowaniem,

b) ćwiczeniami gimnastycznymi i wyjściem na dwór,

c) pomoc w odprowadzaniu i przyprowadzaniu dzieci do sali zajęć dodatkowych

d) opieka w czasie spacerów i wycieczek,

e) pomoc przy myciu rąk, korzystaniu z toalety,

f) udział w przygotowywaniu pomocy do zajęć,

g) uczestnictwo w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczycielkę,

h) nadzór nad zabawami dowolnymi dzieci,

i) udział w dekorowaniu sali,

j) sprzątanie po „małych przygodach",

k) pomoc przy dzieciach w sytuacjach tego wymagających.

l) pomoc nauczycielce w dekorowaniu sali, przygotowaniu wystaw prac plastyczno-konstrukcyjnych

 

m) w miarę możliwości pomoc nauczycielkom pozostałych oddziałów na terenie placówki a także podczas wycieczek;

n) pomoc w prowadzeniu rekrutacji, wydawanie i przyjmowanie kart zgłoszeń do przedszkola;

B. Przestrzeganie BHP:

a) odpowiednie zabezpieczanie przed dziećmi produktów chemicznych pobranych do utrzymania czystości, oszczędne gospodarowanie nimi,

b) zgłaszanie zwierzchnikowi wszelkich zagrożeń , uszkodzeń sprzętu i zabawek oraz ich usuwanie z zasięgu dziecka

C. Organizacja posiłków:

a) pomoc w porcjowaniu i wydawaniu posiłków,

b) podawanie dzieciom napojów w ciągu dnia,

c) pomoc w karmieniu dzieci.

D. Gospodarka materiałowa:

a) kwitowanie pobranych przedmiotów i środków do utrzymania czystości, sprzętów, pomocy, znajomość stanu posiadania,

b) zabezpieczanie przed kradzieżą rzeczy i przedmiotów znajdujących się w przedszkolu,

c) dbałość o powierzony sprzęt, rośliny, zwierzęta,

d) odpowiedzialność materialna za przydzielone naczynia stołowe, sprzęt do sprzątania, odzież ochronną oraz sprzęty i rzeczy znajdujące się w pomieszczeniach przydzielonych do sprzątania.

E. Sprawy ogólne:

a) nieudzielanie rodzicom informacji na temat dzieci - jest to zadaniem nauczycielek,

b) dbałość o estetyczny wygląd własny i przydzielonych pomieszczeń,

c) wykonywanie badań profilaktycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,

d) dyżury w szatni, pomoc w ubieraniu się wszystkim dzieciom przedszkolnym przebywającym w tym pomieszczeniu.

e) dokonywanie okresowej samooceny pracy własnej.

f) Wykonywanie innych poleceń dyrektora wynikających z potrzeb prawidłowego funkcjonowania przedszkola

8. Woźna współpracuje z nauczycielką z przydzielonej grupy. Stanowisko pracy podlega dyrektorowi przedszkola oraz intendentowi.  Do obowiązków woźnej należy:

A. Sprzątanie codziennie:

a) Zamiatanie, odkurzanie sali, ścieranie kurzu (na mokro) ze sprzętów, zabawek, pomocy dydaktycznych, parapetów, półek na prace indywidualne,

b) Mycie umywalek, sedesów (wanny, brodzika) obudowy grzejników, z użyciem środków dezynfekujących,

c) Sprzątanie pomocy oraz sali po zajęciach programowych,

d) Zmywanie parkietu w miarę potrzeby

e) Do codziennych obowiązków należy utrzymanie we wzorowej czystości sal i pomieszczeń przydzielonych do sprzątania.

B. l raz w tygodniu:

a) zmiana ręczników

b) pranie fartuchów ochronnych co tydzień

C. generalne porządki:

a) mycie okien, drzwi, lamperii, parapetów, obudowy grzejników,

b) pranie firanek, mycie podłóg, listew, lamp oświetleniowych

 

c) mycie zabawek, sprzętów, mebli,

d) trzepanie dywanów.

 D. Organizacja posiłków:

a) przynoszenie naczyń do sali nie wcześniej niż pół godziny przed

b) posiłkiem,

c) rozdawanie 3 razy dziennie właściwych porcji dzieciom wg ilości podanej w kuchni,

d) estetyczne podawanie posiłków (uwzględnienie noży, widelców oraz serwetek)

e) przestrzeganie obowiązku wydawania ciepłych posiłków,

f) podawanie dzieciom napojów w ciągu dnia (zmywanie kubeczków po użyciu),

g) pomoc przy karmieniu dzieci słabo jedzących,

h) mycie i wycieranie sztućców po posiłkach,

i) zmiana fartucha i używanie opaski na włosy lub nakrycia głowy podczas podawania posiłków.

 E. Opieka nad dziećmi:

a) pomoc dzieciom w rozbieraniu i ubieraniu się przed ćwiczeniami gimnastycznymi i wyjściem. na dwór,

b) odprowadzanie i przyprowadzanie do sali zajęć dodatkowych

c) opieka w czasie spacerów i wycieczek,

d) pomoc przy myciu rąk, korzystaniu z toalety,

e) udział w przygotowywaniu pomocy do zajęć,

f) udział w dekorowaniu sali,

g) sprzątanie po „małych przygodach",

h) pomoc przy dzieciach w sytuacjach tego wymagających.

F. Przestrzeganie BHP:

a) odpowiednie zabezpieczanie przed dziećmi produktów chemicznych

b) pobranych do utrzymania czystości, oszczędne gospodarowanie nimi

 

c) pomoc przy zakupie pomocy, sprzętów, zabawek i innych artykułów niezbędnych do funkcjonowania przedszkola,

d) zgłaszanie zwierzchnikowi wszelkich zagrożeń i uszkodzeń sprzętu  ( wpisywanie do zeszytu usterek ),

 G. Gospodarka materiałowa:

a) kwitowanie pobranych przedmiotów i środków do utrzymania czystości, sprzętów, pomocy, znajomość stanu posiadania,

b) umiejętne posługiwanie się sprzętem mechanicznym i elektrycznym, przestrzeganie instrukcji obsługi,

c) zabezpieczanie przed kradzieżą rzeczy i przedmiotów znajdujących się w przedszkolu,

d) dbałość o powierzony sprzęt, rośliny, zwierzęta,

e) odpowiedzialność materialna za przydzielone naczynia stołowe, sprzęt do sprzątania, odzież ochronną oraz sprzęty i rzeczy znajdujące się w pomieszczeniach przydzielonych do sprzątania.

 H. Sprawy ogólne:

a) nieudzielanie rodzicom informacji na temat dzieci - jest to zadaniem nauczycielek,

b) pomoc przy zakupie pomocy, sprzętów, zabawek i innych artykułów niezbędnych do funkcjonowania przedszkola,

c) dbałość o estetyczny wygląd własny i sali,

d) wykonywanie badań profilaktycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,

e) dyżury w szatni, pomoc w ubieraniu się wszystkim dzieciom przed-szkolnym przebywającym w tym pomieszczeniu.

f) zastępowanie w pracy w uzgodnieniu i na polecenie dyrektora nieobecnych koleżanek,

g) pełnienie dyżurów na holu przedszkola.

h) prace porządkowe w ogrodzie przedszkolnym, pielęgnacja roślin.

 

i) dokonywanie okresowej samooceny pracy własnej,

j) znajomość i przestrzegania regulaminów wewnętrznych przedszkola.

k) Wykonywanie innych poleceń dyrektora i intendenta.  

l) Potwierdzanie obecności podpisem na liście obecności;

m) Czas pracy – 8 godzin dziennie, zgodnie z ustalonym grafikiem;

n) Przełożony może zlecić woźnej wykonanie jej innej pracy niż określona w niniejszym przydziale, jeśli mieści się ona w ustalonym czasie pracy;

9. Stanowisko pracy dozorcy podlega bezpośrednio dyrektorowi . Do obowiązków dozorcy należy:

A. Nadzór nad całym obiektem:

a) systematyczną kontrolę zabezpieczenia przed pożarem, kradzieżą,

b) zapobieganie uszkodzeniu lub zniszczeniu mienia placówki,

c) dokonywanie drobnych napraw sprzętów, zabawek, urządzeń na wniosek innych pracowników przedszkola w uzgodnieniu z dyrektorem (codzienne sprawdzanie zapisów w zeszycie usterek ),

d) zgłaszanie dyrektorowi poważnych usterek,

e) dokonywanie remontów bieżących, konserwatorskich i prac modernizacyjnych w obiekcie,

f) podejmowanie doraźnych, niezbędnych działań dla zabezpieczenia placówki przed wadliwym funkcjonowaniem urządzeń,

g) alarmowanie odpowiednich służb (pogotowia, policji) oraz dyrektora przedszkola w przypadku zaistnienia stanu zagrożenia zdrowia, życia czy mienia,

h) kontrolę (l raz tygodniowo) terminowości wywozu śmieci,

i) zgłaszanie dyrektorowi nieprawidłowości w tym zakresie.

 

B. Utrzymanie czystości w przedszkolu i ogrodzie:

a) zamiatanie, podlewanie, odśnieżanie i posypywanie piaskiem

b) (zależnie od potrzeb) całego terenu wokół budynku i na zewnątrz ogrodzenia, zwalanie śniegu z dachu,

c) w porze letniej skrapianie wodą terenu zabaw dzieci,

d) podlewanie i pielęgnacja roślin w ogrodzie,

e) zamiatanie i czyszczenie chodników na terenie przedszkola oraz schodów przy wejściu do przedszkola,

f) utrzymanie w czystości terenu wokół śmietnika,

g) dbałość o porządek w garażu, komórce, węźle ciepłowniczym i schowku narzędziowym w budynku przedszkola.

C. Prace organizacyjno-porządkowe:

a) wywieszanie flagi państwowej w dniach poprzedzających święta na-rodowe,

b) dokonywanie zakupów artykułów gospodarczych niezbędnych do normalnego funkcjonowania przedszkola.

c) utrzymywanie wzorowej czystości i porządku na stanowisku pracy,

d) podejmowanie przedsięwzięć zapobiegających powstawaniu strat i szkód w mieniu, a także zapewniających sprawne ich ograniczenie lub likwidację (okresowy przegląd pomieszczeń i budynku – dach, piwnice; zgłaszanie poważniejszych potrzeb remontowych i zaistniałych awarii), troska o stan techniczny budynku i nadzór nad remontami;

e) pomaganie w dekoracji i sprzątaniu pomieszczeń placówki (wiercenie otworów w ścianach i sufitach, mocowanie ozdób, zmiana umeblowania, wymiana żarówek i inne);

f) pomoc w zaopatrywaniu przedszkola w sprzęty, pomoce dydaktyczne, artykuły biurowe, produkty żywnościowe

D. Ponadto:

a) przestrzeganie przepisów BHP, ppoż. oraz dyscypliny pracy,

b) wykonywanie badań profilaktycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,

c) odpowiedzialność materialna za powierzony sprzęt, narzędzia, materiały, oszczędne gospodarowanie nimi,

d) dbałość o estetyczny wygląd własny i powierzonych pomieszczeń,

e) dokonywanie okresowo samooceny pracy własnej,

f) wykonywanie innych poleceń dyrektora, wicedyrektora lub intendenta, związanych z organizacją pracy w przedszkolu.

10. Dozorcę obowiązuje zakaz wprowadzana na teren przedszkola osób postronnych bądź pracowników po godzinach ich pracy, jak również zakaz opuszczania terenu w czasie pracy bez uzgodnienia z dyrektorem.

11. Szczegółowe zadania oraz zakresy czynności wszystkich pracowników Przedszkola Publicznego Nr 10, oraz czynności dodatkowe wynikające z charakteru pracy i potrzeb przedszkola są zgodne z obowiązującymi przepisami, określa Dyrektor i znajdują się w aktach osobowych pracowników placówki.

 

 

 Informacje dodatkowe:

 

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Małgorzata Tyska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Maria Wypych
Data wytworzenia informacji 2015-09-27
Data udostępnienia informacji 2015-09-27