I. Zadania na zajmowanym stanowisku pracy: - rozpoznanie i diagnoza socjalnych potrzeb mieszkańców gminy przy wykorzystaniu informacji sołtysów, radnych i innych grup środowiskowych oraz organizacji społecznych;
- sporządzanie indywidualnych planów zaspokojenia stwierdzonych potrzeb;
- kompletowanie i prowadzenie dokumentacji wymaganej do przyznania świadczeń pomocy społecznej;
- współdziałanie z placówkami służby zdrowia, a w szczególności z lekarzami i pielęgniarkami środowiskowymi w sprawach dotyczących organizacji opieki w miejscu zamieszkania;
- współpraca z parafiami na terenie gminy, ośrodkami zdrowia, szkołami podstawowymi, policją
- zawieranie kontraktów socjalnych z klientami pomocy społecznej w celu określenia sposobów rozwiązywania trudnych sytuacji;
- prowadzenie dokumentacji w sprawach świadczeń rodzinnych: przyjmowanie wniosków, obsługa systemu informatycznego, sporządzanie list wypłat i sprawozdań z realizacji świadczeń rodzinnych.
II. Obowiązki i uprawnienia pracownika samorządowego: Poza wymienionymi w części I obowiązkami do zadań pracownika samorządowego należy rzetelne wykonywanie obowiązków służbowych zgodnie następuj ącymi aktami prawnymi: -ustawa o samorządzie terytorialnym, -ustawa o pracownikach jednostek samorządowych, -ustawa o podziale zadań i kompetencji pomiędzy organy gminy, a administracji rządowej.
|