Sekretarz - Zastępca Wójta wykonuje zadania i kompetencje określone przez Wójta, a w szczególności: 1) wykonuje funkcje kierownika administracyjnego Urzędu, a w szczególności: - opracowuje zakresy czynności dla poszczególnych samodzielnych stanowisk pracy, - informuje Wójta o konieczności dokonywania zmian personalnych, - nadzoruje czas pracy pracowników, - prezentuje nowo przyjętych pracowników - dba o wygląd budynku i jego otoczenia, - przedstawia Wójtowi propozycje powierzenia określonych czynności pracownikom, a w szczególności tych, których w dniu opracowania regulaminu nie powierzono nikomu i których konieczność wykonania nastąpi w czasie przyszłym, 2) W przypadku nieobecności Wójta z powodu choroby, urlopu lub innych przyczyn Zastępca Wójta, działając w imieniu Wójta, wykonuje całokształt zadań w zakresie kierowania Urzędem za wyjątkiem uprawnień przysługujących Wójtowi wobec pracowników przewidzianych w ustawie o pracownikach samorządowych. 3) Zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu, 4) Organizuje kontrole wewnętrzną w Urzędzie, 5) Koordynuje sporządzanie sprawozdań statystycznych przekrojowych, tj. wymagających zebranie informacji z wielu dziedzin działalności gminy, 6) Nadzoruje kompletowanie dokumentacji z prac Rady, 7) Prowadzi sprawy związane z wydawaniem zaświadczeń o zaliczeniu pracy w rolnictwie do pracowniczego stażu pracy, 8) Przyjmuje oświadczenie woli w formie testamentu allograficznego w trybie art.. 951 k.c. 9) Prowadzi rejestr zleceń i umów, 10) Prowadzi nadzór nad dostępem do informacji niejawnych - pełnomocnictwo ochrony, 11) Współdziała z Krajowym Biurem Wyborczym w zakresie zapewnienia warunków terminowej i zgodnej z prawem realizacji zadań wyborczych, 12) Współpracuje z jednostkami Ochotniczych Straży Pożarnych.
|