wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Osieck

Zadania i kompetencje Wójta Gminy

Do zakresu działania i kompetencji Wójta należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie gminy na zewnątrz,
2) wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
3) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej
działalności gminy,
4) upoważnienie Zastępcy Wójta i innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
5) realizowanie uchwał Rady oraz zadań gminy określonych przepisami prawa - poprzez Urząd i jednostki organizacyjne gminy,
6) przekładanie na Sesjach Rady sprawozdań z wykonania uchwał,
7) gospodarowanie mieniem gminnym zgodnie z jego przeznaczeniem oraz
składanie w tych sprawach wniosków i propozycji,
8) reprezentowanie gminy w pracach związków, porozumień i stowarzyszeń międzygminnych, jeśli gmina do takich należy oraz wykonanie zadań wynikających z tych porozumień,
9) załatwianie interpelacji radnych,
10) gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu,
11) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym także uprawnień wynikających ze Statutu Gminy,
12) podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu
lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,
13) wykonanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Wójta przepisami prawa i uchwałami Rady.
14) realizacja zadań szefa obrony cywilnej i obronności wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku i zarządzania kryzysowego.

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP Janina Łączyńska
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji Janina Łączyńska
Data wytworzenia informacji 2004-04-06
Data udostępnienia informacji 2004-04-06