1.kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz , 2.wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej , 3.składanie świadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy , 4.wykonywanie uchwał Rady , 5.przekładanie na Sesjach Rady sprawozdań z wykonania uchwał , 6.gospodarowanie mieniem gminnym zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tych sprawach wniosków wniosków i propozycji , 7.reprezentowanie gminy w pracach związków i porozumień międzygminnych , jeśli gmina do takich należy oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień , 8.załatwianie interpelacji radnych , 9.gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu , 10.wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych , organizacyjnych tym także uprawnień wynikających ze Statutu Gminy , 11.podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym ,które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów , 12.wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Wójta przepisami prawa i uchwałami Rady .
|