wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: Powiatowy Bank Informacji Publicznej - Powiat łęczyński

Zadania i kompetencje Rady

Do wyłącznej właściwości Rady Powiatu należy:

1) stanowienie aktów prawa miejscowego, w tym statutu powiatu,

2) wybór i odwołanie Zarządu oraz ustalenie wynagrodzenia jego przewodniczącego,

3) powoływanie i odwoływanie, na wniosek Starosty, Sekretarza powiatu i Skarbnika powiatu będącego głównym księgowym budżetu powiatu,

4) stanowienie o kierunkach działań Zarządu powiatu oraz rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu, w tym z działalności finansowej,

5) uchwalenie budżetu powiatu,

6) rozpatrywanie sprawozdań z wykonania budżetu uraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia bądź nieudzielania absolutorium dla Zarządu z tego tytułu,
7) podejmowanie uchwał w sprawie wysokości podatków i opłat w granicach określonych
ustawami,

8) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych powiatu dotyczących:
a)zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości oraz ich wydzierżawienia lub
wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią
inaczej,
b) emitowanie obligacji oraz określanie zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,
c) zaciąganie długoterminowych pożyczek i kredytów,
d) ustalanie maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych
przez zarząd oraz maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez
zarząd w roku budżetowym,


e) zobowiązanie w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości
przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez radę,
f) tworzenie i przystępowanie do związków, stowarzyszeń, fundacji i spółdzielni oraz ich
rozwiązywanie lub występowanie z nich,
g) tworzenie i przystępowanie do spółek, ich rozwiązywanie i występowanie z nich oraz
określanie zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania
udziałów i akcji,

h) współdziałanie z innymi powiatami i z gminami, jeżeli związane jest to z koniecznością
wydzielenia maDo wyłącznej właściwości Rady Powiatu należy:

1) stanowienie aktów prawa miejscowego, w tym statutu powiatu,

2) wybór i odwołanie Zarządu oraz ustalenie wynagrodzenia jego przewodniczącego,

3) powoływanie i odwoływanie, na wniosek Starosty, Sekretarza powiatu i Skarbnika powiatu będącego głównym księgowym budżetu powiatu,

4) stanowienie o kierunkach działań Zarządu powiatu oraz rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu, w tym z działalności finansowej,

5) uchwalenie budżetu powiatu,

6) rozpatrywanie sprawozdań z wykonania budżetu uraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia bądź nieudzielania absolutorium dla Zarządu z tego tytułu,
7) podejmowanie uchwał w sprawie wysokości podatków i opłat w granicach określonych
ustawami,

8) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych powiatu dotyczących:
a)zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości oraz ich wydzierżawienia lub
wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią
inaczej,
b) emitowanie obligacji oraz określanie zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,
c) zaciąganie długoterminowych pożyczek i kredytów,
d) ustalanie maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych
przez zarząd oraz maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez
zarząd w roku budżetowym,


e) zobowiązanie w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości
przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez radę,
f) tworzenie i przystępowanie do związków, stowarzyszeń, fundacji i spółdzielni oraz ich
rozwiązywanie lub występowanie z nich,
g) tworzenie i przystępowanie do spółek, ich rozwiązywanie i występowanie z nich oraz
określanie zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania
udziałów i akcji,

h) współdziałanie z innymi powiatami i z gminami, jeżeli związane jest to z koniecznością
wydzielenia maDo wyłącznej właściwości Rady Powiatu należy:

1) stanowienie aktów prawa miejscowego, w tym statutu powiatu,

2) wybór i odwołanie Zarządu oraz ustalenie wynagrodzenia jego przewodniczącego,

3) powoływanie i odwoływanie, na wniosek Starosty, Sekretarza powiatu i Skarbnika powiatu będącego głównym księgowym budżetu powiatu,

4) stanowienie o kierunkach działań Zarządu powiatu oraz rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu, w tym z działalności finansowej,

5) uchwalenie budżetu powiatu,

6) rozpatrywanie sprawozdań z wykonania budżetu uraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia bądź nieudzielania absolutorium dla Zarządu z tego tytułu,
7) podejmowanie uchwał w sprawie wysokości podatków i opłat w granicach określonych
ustawami,

8) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych powiatu dotyczących:
a)zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości oraz ich wydzierżawienia lub
wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią
inaczej,
b) emitowanie obligacji oraz określanie zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,
c) zaciąganie długoterminowych pożyczek i kredytów,
d) ustalanie maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych
przez zarząd oraz maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez
zarząd w roku budżetowym,


e) zobowiązanie w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości
przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez radę,
f) tworzenie i przystępowanie do związków, stowarzyszeń, fundacji i spółdzielni oraz ich
rozwiązywanie lub występowanie z nich,
g) tworzenie i przystępowanie do spółek, ich rozwiązywanie i występowanie z nich oraz
określanie zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania
udziałów i akcji,

h) współdziałanie z innymi powiatami i z gminami, jeżeli związane jest to z koniecznością
wydzielenia ma