wyszukiwanie zaawansowane
Petycje wpływające do Rady Powiatu Garwolińskiego
Organizacja i zasady funkcjonowania
Prawo-varia
Plany, sprawozdania, kontrole
Strategie, raporty, biuletyny...
Organizacje pozarządowe i wolontariat
bip.gov.pl
Instrukcja obsługi biuletynu
Mapa serwisu
Menu przedmiotowe
Projekty uchwał Rady
Statut Powiatu
Regulamin urzędu
Uchwały Rady Powiatu Garwolińskiego
Strategie rozwoju Powiatu
Raporty o stanie Powiatu(jako uchwały rady)
Raporty o stanie jednostki samorządu (serwis informacyjny)
Prawo miejscowe i przepisy porządkowe
Budżet Powiatu Garwolińskiego
Podatki i Opłaty Lokalne
Bank dobrych praktyk
Realizacja zadań publicznych
Zamówienia publiczne urzędu
Zamówienia publiczne - wszystkie
Oświadczenia majątkowe
EKOPORTAL
Osoby redagujace Biuletyn
Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
Rada powiatu jest organem stanowiącym i kontrolnym powiatu, z zastrzeżeniem przepisów o referendum powiatowym.
W skład Rady powiatu wchodzą radni w liczbie określonej w ustawie.
Rada powiatu wybiera ze swego grona przewodniczącego i dwóch wiceprzewodniczących.
Rada powiatu działa zgodnie z uchwalonym planem pracy.
Rada powiatu obraduje na sesjach zwyczajnych i nadzwyczajnych.
Rada powiatu rozpatruje na sesjach i rozstrzyga w formie uchwał wszystkie sprawy należące do jej kompetencji.
Do wyłącznej właściwości rady powiatu należy:
1) stanowienie aktów prawa miejscowego, w tym statutu powiatu;
2) wybór i odwołanie zarządu oraz ustalanie wynagrodzenia jego przewodniczącego;
3) powoływanie i odwoływanie, na wniosek starosty, skarbnika powiatu, będącego głównym księgowym budżetu powiatu;
4) stanowienie o kierunkach działania zarządu powiatu oraz rozpatrywanie sprawozdań z działalności zarządu, w tym z działalności finansowej;
5) uchwalanie budżetu powiatu;
6) rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium dla zarządu z tego tytułu;
7) podejmowanie uchwał w sprawach wysokości podatków i opłat w granicach określonych ustawami;
8) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych powiatu dotyczących:
a) zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; uchwała rady powiatu jest wymagana również w przypadku, gdy w umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość; do czasu określenia zasad zarząd może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady powiatu,
b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,
c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez zarząd oraz maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez zarząd w roku budżetowym,
e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez radę,
f) tworzenia i przystępowania do związków, stowarzyszeń, fundacji i spółdzielni oraz ich rozwiązywania lub występowania z nich,
g) tworzenia i przystępowania do spółek, ich rozwiązywania i występowania z nich oraz określania zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania udziałów i akcji,
h) współdziałania z innymi powiatami i z gminami, jeżeli związane jest to z koniecznością wydzielenia majątku,
i) tworzenia, przekształcania i likwidacji jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek;
8a) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej oraz w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych,
9) określanie wysokości sumy, do której zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania;
9a) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych;
9b) uchwalanie powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego;
9c) uchwalanie powiatowego programu przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;
9ca) przyjmowanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
9d) dokonywanie oceny stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i zabezpieczenia przeciwpowodziowego powiatu;
10) podejmowanie uchwał w sprawach herbu powiatu i flagi powiatu;
10a) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów;
11) podejmowanie uchwał w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady powiatu.
Przewodniczący Rady Powiatu organizuje pracę Rady oraz prowadzi jej obrady, a w szczególności:1) stoi na straży prawa i godności Rady,2) przygotowuje plan pracy Rady,3) ustala projekt porządku obrad Sesji Rady i termin posiedzenia,4) organizuje współpracę między komisjami, koordynuje ich działania oraz może zalecać im rozpatrzenie niektórych spraw,5) nadaje bieg inicjatywom uchwałodawczym i wnioskom skierowanym do Rady,6) udziela Radnym niezbednej pomocy w wykonywaniu przez nich manadatu,7) opracowuje projekt wydatków Rady do projektu budżetu powiatu,8) wykonuje inne zadania przewidziane w Statucie Powiatu oraz innych przepisach prawa.