Do zadań Referatu Finansowego należy prowadzenie spraw związanych z uchwalaniem i re-alizacją budżetu Gminy,wymiarem ,poborem i windykacją należności podatkowej; przygoto-wanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy;sporządzanie projektu budżetu gminy oraz przedkładanie go w obowiązującym trybie do uchwalenia;opracowanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz;przygotowanie i sporządzenie kompletu materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla wójta;prowadzenie ewidencji i rozliczeń zadań inwestycyjnych;kontrasygnata zawieranych umów;rozliczenie otrzymanych dotacji;uruchamnianie srodków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy;sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych;prowadzenie księgowej ewidencji mienia komunalnego;prowadzenie ksiąg rachunkowych;rozliczanie inwentaryzacji;prowadzenie ewidencji, amortyzacji i rozliczeń środków trwałych wartościniematerialnych i prawnych;dokonywanie wycen aktywów oraz pasywów i ustalenie wyniku finansowego;obsługa finansowo-księgo-wa;pobór i ewidencja należności z tytułu czynszu dzierżawnego(w tym podatek VAT); prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym z tytułu należności podatkowej;
|