Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzino - opiekuńczych, a w szczególności: 1) rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, w sposób służebny wobec interesantów, 2) sporządzanie aktów stanu cywilnego oraz prowadzenie i aktualizacja ksiąg stanu cywilnego, 3) prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego, 4) sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń, 5) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą, 6) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych, 7) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, 8) wskazywania kandydata na opiekuna prawnego, 9) sporządzanie sprawozdań statystycznych, 10) prowadzenie całokształtu spraw związanych z wykonywaniem zadań należących do obowiązku pełnomocnika ochrony informacji niejawnych.
|