wyszukiwanie zaawansowane

Strona Podmiotowa: MIASTO I GMINA ŁOSICE

Informacje szczegółowe o wybranej komórce:

Nazwa: Referat Podatków i Opłat
Nazwa skrócona: Podatki
Symbol: PiO
Adres Organu/Komórki
organizacyjnej:
Urząd Miasta i Gminy
MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO 6
ŁOSICE 08-200
Komórka nadrzędna merytorycznie: Skarbnik Miasta i Gminy
Komórka nadrzędna organizacyjnie: BURMISTRZ MIASTA I GMINY
Dni i godziny pracy: poniedziałek-piątek
godz. 7.30-15.30
Dni i godziny przyjmowania interesantów:

 Przedmiot działania i kompetencje:

Do zadań Referatu Podatków i Opłat należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków, opłat i innych należności, a w szczególności:
1) udział w przygotowaniu materiałów niezbędnych, do uchwalenia budżetu miasta i gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza w zakresie spraw będących przedmiotem działania Referatu,
2) przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych,
3) opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych,
4) wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych,
5) pobór i ewidencja wpłat opłaty skarbowej oraz prowadzenie postępowań podatkowych z tym związanych oraz rozliczeń płatników (notariuszy i przewoźników) z dokonywanych wpłat opłat skarbowych,
6) pobór i ewidencja opłat za użytkowanie wieczyste,
7) opiniowanie podań i wniosków w sprawach dotyczących udzielania ulg, odroczeń, umorzeń, rozłożenia na raty podatków i opłat,
8) prowadzenie postępowań wyjaśniających do wniosków składanych przez podatników,
9) prowadzenie księgowości podatków i opłat,
10) gromadzenie i przechowywanie oraz badania pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
11) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
12) windykacja zaległości podatkowych - wystawianie tytułów wykonawczych oraz prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
13) sporządzanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
14) wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości i innych wynikających z prowadzonej ewidencji przez organ podatkowy,
15) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz sporządzanie zapotrzebowań i sprawDo zadań Referatu Podatków i Opłat należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków, opłat i innych należności, a w szczególności:
1) udział w przygotowaniu materiałów niezbędnych, do uchwalenia budżetu miasta i gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza w zakresie spraw będących przedmiotem działania Referatu,
2) przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych,
3) opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych,
4) wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych,
5) pobór i ewidencja wpłat opłaty skarbowej oraz prowadzenie postępowań podatkowych z tym związanych oraz rozliczeń płatników (notariuszy i przewoźników) z dokonywanych wpłat opłat skarbowych,
6) pobór i ewidencja opłat za użytkowanie wieczyste,
7) opiniowanie podań i wniosków w sprawach dotyczących udzielania ulg, odroczeń, umorzeń, rozłożenia na raty podatków i opłat,
8) prowadzenie postępowań wyjaśniających do wniosków składanych przez podatników,
9) prowadzenie księgowości podatków i opłat,
10) gromadzenie i przechowywanie oraz badania pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
11) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
12) windykacja zaległości podatkowych - wystawianie tytułów wykonawczych oraz prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
13) sporządzanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
14) wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości i innych wynikających z prowadzonej ewidencji przez organ podatkowy,
15) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz sporządzanie zapotrzebowań i sprawDo zadań Referatu Podatków i Opłat należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków, opłat i innych należności, a w szczególności:
1) udział w przygotowaniu materiałów niezbędnych, do uchwalenia budżetu miasta i gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza w zakresie spraw będących przedmiotem działania Referatu,
2) przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych,
3) opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych,
4) wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych,
5) pobór i ewidencja wpłat opłaty skarbowej oraz prowadzenie postępowań podatkowych z tym związanych oraz rozliczeń płatników (notariuszy i przewoźników) z dokonywanych wpłat opłat skarbowych,
6) pobór i ewidencja opłat za użytkowanie wieczyste,
7) opiniowanie podań i wniosków w sprawach dotyczących udzielania ulg, odroczeń, umorzeń, rozłożenia na raty podatków i opłat,
8) prowadzenie postępowań wyjaśniających do wniosków składanych przez podatników,
9) prowadzenie księgowości podatków i opłat,
10) gromadzenie i przechowywanie oraz badania pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
11) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
12) windykacja zaległości podatkowych - wystawianie tytułów wykonawczych oraz prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
13) sporządzanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
14) wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości i innych wynikających z prowadzonej ewidencji przez organ podatkowy,
15) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz sporządzanie zapotrzebowań i spraw

 Kadra kierownicza:

Kierownik Referatu Podatków i Opłat

    Informacje systemowe

Osoba odpowiedzialna za udostępnienie informacji w BIP MAŁGORZATA WOJCIESZUK
Osoba odpowiedzialna za wytworzenie lub treść informacji JOANNA GŁUCHOWSKA
Data wytworzenia informacji 2013-04-24
Data udostępnienia informacji 2013-04-24