Do zadań Referatu Podatków i Opłat należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków, opłat i innych należności, a w szczególności: 1) udział w przygotowaniu materiałów niezbędnych, do uchwalenia budżetu miasta i gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza w zakresie spraw będących przedmiotem działania Referatu, 2) przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych, 3) opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych, 4) wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych, 5) pobór i ewidencja wpłat opłaty skarbowej oraz prowadzenie postępowań podatkowych z tym związanych oraz rozliczeń płatników (notariuszy i przewoźników) z dokonywanych wpłat opłat skarbowych, 6) pobór i ewidencja opłat za użytkowanie wieczyste, 7) opiniowanie podań i wniosków w sprawach dotyczących udzielania ulg, odroczeń, umorzeń, rozłożenia na raty podatków i opłat, 8) prowadzenie postępowań wyjaśniających do wniosków składanych przez podatników, 9) prowadzenie księgowości podatków i opłat, 10) gromadzenie i przechowywanie oraz badania pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu, 11) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat, 12) windykacja zaległości podatkowych - wystawianie tytułów wykonawczych oraz prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych, 13) sporządzanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat, 14) wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości i innych wynikających z prowadzonej ewidencji przez organ podatkowy, 15) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz sporządzanie zapotrzebowań i sprawDo zadań Referatu Podatków i Opłat należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków, opłat i innych należności, a w szczególności: 1) udział w przygotowaniu materiałów niezbędnych, do uchwalenia budżetu miasta i gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza w zakresie spraw będących przedmiotem działania Referatu, 2) przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych, 3) opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych, 4) wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych, 5) pobór i ewidencja wpłat opłaty skarbowej oraz prowadzenie postępowań podatkowych z tym związanych oraz rozliczeń płatników (notariuszy i przewoźników) z dokonywanych wpłat opłat skarbowych, 6) pobór i ewidencja opłat za użytkowanie wieczyste, 7) opiniowanie podań i wniosków w sprawach dotyczących udzielania ulg, odroczeń, umorzeń, rozłożenia na raty podatków i opłat, 8) prowadzenie postępowań wyjaśniających do wniosków składanych przez podatników, 9) prowadzenie księgowości podatków i opłat, 10) gromadzenie i przechowywanie oraz badania pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu, 11) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat, 12) windykacja zaległości podatkowych - wystawianie tytułów wykonawczych oraz prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych, 13) sporządzanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat, 14) wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości i innych wynikających z prowadzonej ewidencji przez organ podatkowy, 15) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz sporządzanie zapotrzebowań i sprawDo zadań Referatu Podatków i Opłat należy prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków, opłat i innych należności, a w szczególności: 1) udział w przygotowaniu materiałów niezbędnych, do uchwalenia budżetu miasta i gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza w zakresie spraw będących przedmiotem działania Referatu, 2) przygotowywanie propozycji stawek podatków i opłat lokalnych, 3) opracowywanie rocznego planu dochodów z podatków i opłat lokalnych, 4) wymiar, pobór i egzekucja należności z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych, podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych, od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych, 5) pobór i ewidencja wpłat opłaty skarbowej oraz prowadzenie postępowań podatkowych z tym związanych oraz rozliczeń płatników (notariuszy i przewoźników) z dokonywanych wpłat opłat skarbowych, 6) pobór i ewidencja opłat za użytkowanie wieczyste, 7) opiniowanie podań i wniosków w sprawach dotyczących udzielania ulg, odroczeń, umorzeń, rozłożenia na raty podatków i opłat, 8) prowadzenie postępowań wyjaśniających do wniosków składanych przez podatników, 9) prowadzenie księgowości podatków i opłat, 10) gromadzenie i przechowywanie oraz badania pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu, 11) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat, 12) windykacja zaległości podatkowych - wystawianie tytułów wykonawczych oraz prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych, 13) sporządzanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat, 14) wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości i innych wynikających z prowadzonej ewidencji przez organ podatkowy, 15) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz sporządzanie zapotrzebowań i spraw
|