Środowiskowy Dom Samopomocy prowadzi zajęcia rehabilitacyjno-terapeutyczne obejmujące: ćwiczenia samoobsługi, rozwijanie umiejętności społecznych. Działania edukacyjne, różnorodne formy terapii poprzez pracę oraz inne formy terapii zajęciowej dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości osób uczestniczących w zajęciach. Zadania są realizowane przy pomocy pracowni: - rękodzielnictwa, - kulinarnej, - rehabilitacyjno-rekreacyjnej, - zaradności życiowej, - plastycznej, - komputerowo-fotograficznej, - ogrodniczej, - krawieckiej, - muzycznej, - stolarsko-modelarskiej, - teatralnej, oraz metodą treningu: a) funkcjonowania w codziennym życiu, w tym: - trening dbałości o wygląd zewnętrzny, - trening nauki higieny, - trening kulinarny, - trening umiejętności praktycznych, - trening gospodarowania własnymi środkami finansowymi, b) umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, w tym: - kształtowanie pozytywnych relacji uczestnika z osobami bliskimi, sąsiadami, z innymi osobami w czasie zakupów, w środkach komunikacji publicznej, w urzędach, w instytucjach kultury, c) umiejętności spędzania czasu wolnego, w tym: - rozwijanie zainteresowań literaturą, audycjami radiowymi, telewizyjnymi, Internetem, - udział w spotkaniach towarzyskich i kulturalnych. Prowadzone są również inne formy oddziaływań: a) terapia psychologiczno-pedagogiczna, b) wsparcie w zakresie psychiatrycznej opieki zdrowotnej, c) wsparcie w zakresie rehabilitacji społecznej (socjoterapia, aktywizacja zawodowa), d) kształtowanie zachowań prozdrowotnych, e) wsparcie w zakresie konsultacji lekarskich. Organizowane są działania kulturalno-rekreacyjne, takie jak: a) aktywne spędzanie czasu wolnego: - spacery po okolicy, wystawy, olimpiady, konkursy, wyjazdy do kina, zoo, b) spotkania świąteczne: - wigilia, wizyta duszpasterza, śniadanie wielkanocne, c) spotkania okolicznościowe: - m.in. dzień kobiet, mikołajki, zabawa karnawałowa, d) uroczyste obchodzenie urodzin uczestników, e) prezentacja prac wykonanych pŚrodowiskowy Dom Samopomocy prowadzi zajęcia rehabilitacyjno-terapeutyczne obejmujące: ćwiczenia samoobsługi, rozwijanie umiejętności społecznych. Działania edukacyjne, różnorodne formy terapii poprzez pracę oraz inne formy terapii zajęciowej dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości osób uczestniczących w zajęciach. Zadania są realizowane przy pomocy pracowni: - rękodzielnictwa, - kulinarnej, - rehabilitacyjno-rekreacyjnej, - zaradności życiowej, - plastycznej, - komputerowo-fotograficznej, - ogrodniczej, - krawieckiej, - muzycznej, - stolarsko-modelarskiej, - teatralnej, oraz metodą treningu: a) funkcjonowania w codziennym życiu, w tym: - trening dbałości o wygląd zewnętrzny, - trening nauki higieny, - trening kulinarny, - trening umiejętności praktycznych, - trening gospodarowania własnymi środkami finansowymi, b) umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, w tym: - kształtowanie pozytywnych relacji uczestnika z osobami bliskimi, sąsiadami, z innymi osobami w czasie zakupów, w środkach komunikacji publicznej, w urzędach, w instytucjach kultury, c) umiejętności spędzania czasu wolnego, w tym: - rozwijanie zainteresowań literaturą, audycjami radiowymi, telewizyjnymi, Internetem, - udział w spotkaniach towarzyskich i kulturalnych. Prowadzone są również inne formy oddziaływań: a) terapia psychologiczno-pedagogiczna, b) wsparcie w zakresie psychiatrycznej opieki zdrowotnej, c) wsparcie w zakresie rehabilitacji społecznej (socjoterapia, aktywizacja zawodowa), d) kształtowanie zachowań prozdrowotnych, e) wsparcie w zakresie konsultacji lekarskich. Organizowane są działania kulturalno-rekreacyjne, takie jak: a) aktywne spędzanie czasu wolnego: - spacery po okolicy, wystawy, olimpiady, konkursy, wyjazdy do kina, zoo, b) spotkania świąteczne: - wigilia, wizyta duszpasterza, śniadanie wielkanocne, c) spotkania okolicznościowe: - m.in. dzień kobiet, mikołajki, zabawa karnawałowa, d) uroczyste obchodzenie urodzin uczestników, e) prezentacja prac wykonanych pŚrodowiskowy Dom Samopomocy prowadzi zajęcia rehabilitacyjno-terapeutyczne obejmujące: ćwiczenia samoobsługi, rozwijanie umiejętności społecznych. Działania edukacyjne, różnorodne formy terapii poprzez pracę oraz inne formy terapii zajęciowej dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości osób uczestniczących w zajęciach. Zadania są realizowane przy pomocy pracowni: - rękodzielnictwa, - kulinarnej, - rehabilitacyjno-rekreacyjnej, - zaradności życiowej, - plastycznej, - komputerowo-fotograficznej, - ogrodniczej, - krawieckiej, - muzycznej, - stolarsko-modelarskiej, - teatralnej, oraz metodą treningu: a) funkcjonowania w codziennym życiu, w tym: - trening dbałości o wygląd zewnętrzny, - trening nauki higieny, - trening kulinarny, - trening umiejętności praktycznych, - trening gospodarowania własnymi środkami finansowymi, b) umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów, w tym: - kształtowanie pozytywnych relacji uczestnika z osobami bliskimi, sąsiadami, z innymi osobami w czasie zakupów, w środkach komunikacji publicznej, w urzędach, w instytucjach kultury, c) umiejętności spędzania czasu wolnego, w tym: - rozwijanie zainteresowań literaturą, audycjami radiowymi, telewizyjnymi, Internetem, - udział w spotkaniach towarzyskich i kulturalnych. Prowadzone są również inne formy oddziaływań: a) terapia psychologiczno-pedagogiczna, b) wsparcie w zakresie psychiatrycznej opieki zdrowotnej, c) wsparcie w zakresie rehabilitacji społecznej (socjoterapia, aktywizacja zawodowa), d) kształtowanie zachowań prozdrowotnych, e) wsparcie w zakresie konsultacji lekarskich. Organizowane są działania kulturalno-rekreacyjne, takie jak: a) aktywne spędzanie czasu wolnego: - spacery po okolicy, wystawy, olimpiady, konkursy, wyjazdy do kina, zoo, b) spotkania świąteczne: - wigilia, wizyta duszpasterza, śniadanie wielkanocne, c) spotkania okolicznościowe: - m.in. dzień kobiet, mikołajki, zabawa karnawałowa, d) uroczyste obchodzenie urodzin uczestników, e) prezentacja prac wykonanych p
|