- obsługa administracyjno – gospodarcza budynku Urzędu Gminy
- obsługa organizacyjna i gospodarcza świetlic wiejskich oraz budynku mieszkań komunalnych.
- realizacja zadań w zakresie zarządzania kryzysowego
- realizacja zadań w zakresie obrony cywilnej
- realizacja zadań w zakresie spraw obronnych,
- opracowywanie i utrzymanie w stałej aktualności dokumentacji akcji kurierskiej
- prowadzenie kancelarii tajnej Urzędu, w tym
- współpraca z opiekunami świetlic wiejskich
- wykonywanie czynności, w jakim przepisy prawa nakładają obowiązek na właściciela nieruchomości w zakresie utrzymania czystości i porządku
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem gminnym
- gospodarowanie zasobem mieszkaniowym gminy, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie Kodeksu cywilnego
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo wodne
- realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o odpadach
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką azbestową
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie przyrody
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo łowieckie
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt
- realizacja zadań w zakresie zarządu drogami stanowiącymi własność gminy, w tym zadań zarządcy dróg gminnych określonych w przepisach o drogach publicznych
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o transporcie zbiorowym
- koordynacja rozkładów jazdy przewoźników w regularnym transporcie drogowym na terenie gminy
- współpraca ze stanowiskiem pracy ds. gospodarki gruntami w zakresie gospodarki gruntami i nieruchomościami znajdującymi się w pasie drogowym oraz w zakresie regulowania stanu prawnego dróg
|