1. Do podstawowych zadań Sekretarza należy: a) zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu, b) zapewnienie sprawnego kierowania i prawidłowego nadzoru nad funkcjonowaniem komórek organizacyjnych Urzędu, c) zapewnienie zgodności działania, d) nadzór, koordynowanie i kontrola rozpatrywania skarg, wniosków i listów, e) zapewnienie prawidłowej obsługi obywateli przez Urząd, f) wdrażanie informatyki do pracy Urzędu, g) zapewnienie dyscypliny pracy w Urzędzie, h) organizacja kontroli zewnętrznej i wewnętrznej, i) przygotowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Wójta, j) zapewnienie realizacji obowiązujących przepisów prawnych wydanych przez Radę i Wójta, k) zapewnienie terminowego przygotowania materiałów na sesję Rady, l) zapewnienie warunków do podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Urzędu, m) przygotowanie projektów uchwał określających zmiany okręgów podatkowych, uchwał określających wysokość stawek podatków lokalnych, n) prowadzenie Rejestru Ewidencji Działalności Gospodarczej, o) wydawanie, cofanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
Ponadto Sekretarz nadzoruje: a) przestrzeganie przez pracowników Kodeksu Postępowania Administracyjnego, b) stosowanie w Urzędzie przepisów instrukcji kancelaryjnej, c) realizację wniosków i zaleceń pokontrolnych.
|